• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Zombiemma

Hej tjejer hyr går det för alla?

Tror att jag har äl på g nu, inget utslag på äl-test än men jag vet inte om gör rätt heller .

Men jag känner i kroppen att det är på g så jag försöker förlita mig på det istället .

Till alla er nya så beklagar jag verkligen era mf det ÄR tungt efter, dr är först nu snart 2 mån efter som jag känner mig ok igen och verkligen redo att bli gravid igen!

Lycka till alla!

• Sorg13

Själv var det 3 veckor sedan, pendlar fortfarande i humör även om det känns som alla tårar är slut. Beklagar till er som fått missfall..man fungerar lite bättre efter ett tag. Mitt MA var i v 16, känner mig tom och lurad men försöker tänka positivt. Båda är överens om att försöka på det igen så fort det går och hoppas..

• Solros78

Jag har nog inte sörjt så hysteruskt. Grät första eftermiddagen bara. Jag känner mig otroligt besviken över alla planer som inte blev av, föräldraledighet och bebis till våren som inte blev av osv. Men jag sörjer inte ett barn, så känns det inte

• Anonym (i)

F89: Jag förstår precis hur du känner dig, För min del hade jag ont så jag va tvungen att åka in dagen efter vi fick beskedet, Jag och läkaren hade bestämt att vi skulle vänta över helgen för att se om kroppen kunde sköta det och att jag ville att min sambo skulle vara med så han kunde också få ett avslut och inte bli inputtad i ett hörn. Jag tror att killen försöker vara stark för han vet hur ledsen jag är. men han sörjer väll kanske på sitt sätt. Det jobbigs ör oss var att först blev vi glada att vi hade en liten bebis i magen, sen började jag blöda och de trodde att de var missfall, . fick ta 2 HCG prov med en veckas mellan rum, HCG nivåerna hade ökat och de sa att det var bra och normalt att blöda tidigt i grav. Så allt känns som en bergodalbana. glad, ledsen, glad ledsen. Inte så konstigt att vi är förvirrade

Själva skrapningen tyckte jag gick fort, blev nedsövd.  Hade lite ont efter åt men fick lite morfin och andra smärtstillande som hjälpte, blödde så klart efteråt och en dag efter, men då var det väldigt lite har även lite ont just nu, kommer lite av och till.  Blev väldigt bra bemött, men det jobbiga var för mig att man hamnar på samma avdelning där mammor ska få sina barn. det tog väldigt hårt på mig och sambon.

• F89

Anonym (i): Nu har jag fått komma hem och allt har gått bra. Jag har ondare och blöder lite mer än vad jag trodde just nu men hoppas det ger med sig.

Jag blev förvarnad på sjukhuset om att de delar uppvak med förlossningen och att de vet om att det kan vara svårt. Jag slapp som tur var det utan fick ett tomt rum att vakna upp i. Phu!

Pratade med läkaren idag om när man kan försöka på nytt. Han sa att det är upp till oss när vi är redo, kroppen ska inte ta emot en ny graviditet innan den är redo och enda anledningen (om man mår bra och har gjort VUL som visar att allt är ute) att vänta x antal mens är för att det underlättar dateringen av en ny graviditet.

Vi tog beslutet där och då att försöka pricka in ägglossning om ca 2-3 veckor ; )

• Zunrose

hur är era mens symstom får ni ont i nedre magen eller hela magen jag har samma symtom som när jag var gravid förra månaden o tror jag är på bim -3 fast har ingen aning .men testade negativt idag med testlagret så vet inte men .

så min fråga är hur var era mens symtom..beskriv gärna så noga ni kan?? 

• Danni 83

Jag tror att jag är gravid igen. Hade en mens emellan och jag har en massa symptom. Ska testa imorgon bitti

• Anonym (i)

F89 : Vad skönt att höra, tänkte faktiskt på dig idag!  Blödningen och det onda går förhoppningsvis över. För min del gör det ont om blåsan är full, blöder lite lätt, men räcker bara med trosskydd.

Vilken tur att du frågade så jag också fick svar, mina frågor kom liksom inte fram just då.  I alla fall så ska vi också försöka igen. Hur ska ni göra, ska ni köpa stickor eller ska ni ta det som de kommer ?
    Vad spännande! Vi kanske plussar nästa månad vem vet! Hihi.

Zunrose:  Har du inga andra symtom än just ont i magen? 
    Menar du menssymtom efter mf/ma eller " det vanliga"     

• Zunrose

har som vi förra grav som slutade mf som en boll i mitten av nedre magen som tar emot när jag sitter och stickande/ brännande bröst..

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?