F89: Jag förstår precis hur du känner dig, För min del hade jag ont så jag va tvungen att åka in dagen efter vi fick beskedet, Jag och läkaren hade bestämt att vi skulle vänta över helgen för att se om kroppen kunde sköta det och att jag ville att min sambo skulle vara med så han kunde också få ett avslut och inte bli inputtad i ett hörn. Jag tror att killen försöker vara stark för han vet hur ledsen jag är. men han sörjer väll kanske på sitt sätt. Det jobbigs ör oss var att först blev vi glada att vi hade en liten bebis i magen, sen började jag blöda och de trodde att de var missfall, . fick ta 2 HCG prov med en veckas mellan rum, HCG nivåerna hade ökat och de sa att det var bra och normalt att blöda tidigt i grav. Så allt känns som en bergodalbana. glad, ledsen, glad ledsen. Inte så konstigt att vi är förvirrade
Själva skrapningen tyckte jag gick fort, blev nedsövd. Hade lite ont efter åt men fick lite morfin och andra smärtstillande som hjälpte, blödde så klart efteråt och en dag efter, men då var det väldigt lite har även lite ont just nu, kommer lite av och till. Blev väldigt bra bemött, men det jobbiga var för mig att man hamnar på samma avdelning där mammor ska få sina barn. det tog väldigt hårt på mig och sambon.