Inlägg från: Anonym (i) |Visa alla inlägg
  • Anonym (i)

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej. Vi fick reda på att det var missfall i onsdags(2/8) och på torsdagen efter skrapades jag. Vi båda är ledsna men vi har bestämt oss för att försöka igen. 
    Har några frågor

Hur ska vi hantera sorgen lättast? Känner mig helt tom och förvirrad. 
    När kan man börja igen efter skrapning?  

Hur går det för er andra har ni plussat än?         

• Anonym (i)

F89: Jag förstår precis hur du känner dig, För min del hade jag ont så jag va tvungen att åka in dagen efter vi fick beskedet, Jag och läkaren hade bestämt att vi skulle vänta över helgen för att se om kroppen kunde sköta det och att jag ville att min sambo skulle vara med så han kunde också få ett avslut och inte bli inputtad i ett hörn. Jag tror att killen försöker vara stark för han vet hur ledsen jag är. men han sörjer väll kanske på sitt sätt. Det jobbigs ör oss var att först blev vi glada att vi hade en liten bebis i magen, sen började jag blöda och de trodde att de var missfall, . fick ta 2 HCG prov med en veckas mellan rum, HCG nivåerna hade ökat och de sa att det var bra och normalt att blöda tidigt i grav. Så allt känns som en bergodalbana. glad, ledsen, glad ledsen. Inte så konstigt att vi är förvirrade

Själva skrapningen tyckte jag gick fort, blev nedsövd.  Hade lite ont efter åt men fick lite morfin och andra smärtstillande som hjälpte, blödde så klart efteråt och en dag efter, men då var det väldigt lite har även lite ont just nu, kommer lite av och till.  Blev väldigt bra bemött, men det jobbiga var för mig att man hamnar på samma avdelning där mammor ska få sina barn. det tog väldigt hårt på mig och sambon.

• Anonym (i)

F89 : Vad skönt att höra, tänkte faktiskt på dig idag!  Blödningen och det onda går förhoppningsvis över. För min del gör det ont om blåsan är full, blöder lite lätt, men räcker bara med trosskydd.

Vilken tur att du frågade så jag också fick svar, mina frågor kom liksom inte fram just då.  I alla fall så ska vi också försöka igen. Hur ska ni göra, ska ni köpa stickor eller ska ni ta det som de kommer ?
    Vad spännande! Vi kanske plussar nästa månad vem vet! Hihi.

Zunrose:  Har du inga andra symtom än just ont i magen? 
    Menar du menssymtom efter mf/ma eller " det vanliga"     

• Anonym (i)

Danni 83: Vad roligt, Håller tummarna för din skull och hoppas det går vägen den här gången.

F89: Okej, Har inte fattat riktigt hur det funkar, men vi ska nog bara köra på som vanligt, sen får vi se om jag köper hem äl tester. sen.

• Anonym (i)

Hej. Hade ett MA och skapades 3/10. Gjorde ett graviditetstest 15/10 och visade negativt så alla hormoner är borta från förra grav. Gjorde ett äggöossningstest idag och igår som visat samma resultat( se bild) menas det med att jag har ägglossning nu? Har varit på pissigt humör och det känns som jag borde ha det.

• Anonym (i)

såg visst att bilden ville inte följa med förra gången

• Anonym (i)

Tack!! åå vad glad jag blir,  Trodde det skulle ta länge tid än vad det gjorde:)

Paron: Hoppas det är ett plus för dig nästa gång du testar då!:)
    F89 : Hur går det för dig trots omständigheterna?  Har du kvar hormorer i kroppen ?

Kram kram           

• Anonym (i)
    F89 skrev 2013-10-25 13:03:54 följande:

Jag gjorde senaste graviditetstestet i onsdags och då fick jag anstränga mig för att se plusset så det går åt rätt håll. Har helt gått över till ÄL-tester nu och idag är jag öm som jag brukar runt ÄL så jag hoppas verkligen att det är på gång även om testerna inte har gett något utslag ännu.

Hoppas och håller tummarna för dig!:)
  • Anonym (i)
    F89 skrev 2013-10-27 08:17:59 följande:
    Godmorgon tjejer! : D

Äntligen kom gubben åt dig med! Vad kul, nu får vi hoppas att det tar sig åt oss! Kramar
  • Anonym (i)
    sowe81 skrev 2013-10-27 18:25:21 följande:
    F89 hur lång tid tog det innan du fick positivt äl-test efter skrapningen?

Det tog även 20 dagar för mig innan äl kom. Kändes som jag hade äl så gjorde ett äggöossningstest, mycket riktigt så va det så
  • Anonym (i)

Hej, det är så att jag har ont sedan ägglossning , det är 5 dagen jag har ont, det är inte så att jag inte kan stå upp eller så men, har i alla fall ont, vad kan det vara? Början på en grav? Eller något annat?

• Anonym (i)
    Zombiemma skrev 2013-10-28 22:21:13 följande:
    Är det din första äl sen mf?

Jag mådde jättekonstigt mån efter, var öm i magen och hade massor m gravkänningar. Var nog kroppen som var lite vajjig sen grav.

Ja det är det, okej. Har bara ont Och inget mer, gjorde ett gravtest för 2 veckor sedan för att kolla om hormonerna var borta, och de va det
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?