• Zunrose

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

hejsan här är en till som fått mf ..fick mitt missfall i tisdags på jobbet..var hemskt har fortfarande ont och blöder vet inte om det gör mest ont kroppsligt eller själsligt...

nu väntar jag bara på att jag ska sluta blöda så vi kan försöka igen..men hur fungerar det med äl efter missfall..räknas missfallet som en mens så äl kommer igång som vanligt?

• Zunrose

Emaria skrev 2013-09-19 17:35:11 följande:
    Tråkigt att höra... Det kan säkert vara en kombination. Vilken vecka var du i?

För att man ska få ÄL igen krävs att hcg-nivån sjunker till en viss nivå. Är det ett väldigt tidigt mf och/eller man får ut allt på en gång så sjunker det ganska snabbt. För mig tog det 4 veckor men då var jag i v9 och hade väldigt hög nivå hcg efteråt. Det kan ta upp till 9 v men det är nog extremt ovanligt.

Har du tagit något nytt test? Får man negativt direkt kan man ofta räkna mf som vanlig mens.

jag fick ett väldigt tidigt missfall v5..

okay hur vet man om den kommit tillbaka och hur länge blödde ni? 

jag har inte testat mig för tycvker det skulle bara ge falska förhoppningar .. sen för tidigt för att åka till doktorn så de kan kolla om allt är borta..

tack beklagar era också <3        
  • Zunrose

KO

Zombiemma skrev 2013-09-19 17:57:00 följande:
    Beklagar ditt mf .

Jag hade som du ett tidigt mf och testade neg direkt, så mf blev som en vanlig mens. Blödde bara lite i 4 dagar sen var det över. Tror jag hade äl som vanligt och har nu gått över bim. Har haft massor m gravidsymptom så nu väntar jag bara .

Det kan vara svårt att pricka rätt m äl test, kan handla om ett par enstaka timmar du har rätt stegring så chansen är stor att du hade den ändå!

Lycka till!!

är på min tredje dag och verkar ha avtagit men har fortfarande sjukt ont så lever på alvedon var fjärde timme..men bara på det igen sen
  • Zunrose
    Zombiemma skrev 2013-09-19 22:05:08 följande:
    Har du varit på kontroll?

Det låter ju inte bra att du har ont.. Jag hade nästan inte ont alls men fick ont i sidan och blev då uppskickad på kvinnokliniken.

nej jag avvaktar ifall det blir värre..ska börja jobba imorgon igen kan inte gå hemma och deppa känner jag..
  • Zunrose
    Emaria skrev 2013-09-20 07:24:12 följande:
    Om du brukar känna av när du har ÄL så vet du och i annat fall är det ÄL-stickor som kan ge svaret. I annat fall inväntar du nästa mens.

Jag blödde i ca 1,5 v till och från med värk till och från.

Ofta tar de ju inte in en innan v7 eftersom kroppen ofta själv tar hand om det. Skulle man få komplikationer så får man åka in, men det innebär ju om man har väldigt, väldigt ont eller får feber eller andra tecken på infektion.

Ta ett test när du slutat blöda, är det blankt och du känner dig redo så är det ju bara att köra på.

tog ett äl test och grav test äl gav ljust utslag ..grav var blankt så nu kör vi på igen och ska kolla mer nästa vecka om jag har äl för skulle ha det till helgen nästa vecka så återstår och se om det blir samma=)
  • Zunrose

hur är era mens symstom får ni ont i nedre magen eller hela magen jag har samma symtom som när jag var gravid förra månaden o tror jag är på bim -3 fast har ingen aning .men testade negativt idag med testlagret så vet inte men .

så min fråga är hur var era mens symtom..beskriv gärna så noga ni kan?? 

• Zunrose

har som vi förra grav som slutade mf som en boll i mitten av nedre magen som tar emot när jag sitter och stickande/ brännande bröst..

• Zunrose

ååh den här eviga väntan på mens efter missfallet..hur lång tid efter ert missfall fick ni mens?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?