Inlägg från: busmonstret |Visa alla inlägg
  • busmonstret

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Det du skriver kunde lika gärna ha varit jag! Fick fara in och kolla i v12 då det visade sig att jag hade en ofosterlig gravidiet som stannat av i v.4 ungefär och på kvällen var det som att kroppen fattat att något var

Jag undrar hur länge det tog för dig efter missfallet att få mens igen? Eller för er andra som skrivit i tråden.

• busmonstret

Igår var det exakt en månad sen mf och ingen mens än iaf. Har börjat få en massa finnar igen (som när jag blev gravid) och kortare stubin :/ vet inte om det hänger kvar från missfallet. Tänkte ta ett gravtest imorgon iaf och se vad det visar. om det är en månad sen så borde väl allt från det vara borta och om jag får ett positivt utslag (nu tror jag inte det, men om) så borde det väl betyda att jag är gravid igen?

• busmonstret

Jag har en liten fundering som jag hoppas någon vet någonting om.

I början av september fick jag missfall och mensen kom ungefär en månad senare. men bara ca 1½-2 veckor efter mensen kom små blödningar (knappt något) under drygt en veckas tid. Testade i början av förra veckan men då var de negativt så jag vet inte när jag vill testa igen. inte så kul när det är negativt :(

- med andra ord10/10 började min senaste mens tog slut en vecka senare.
    - De små blödningarna började 25/10.

Jag vet inte vad jag ska räkna ifrån. hur skulle ni ha gjort? Har ni haft liknande? Kände att jag behövde skriva av mig lite. 

• busmonstret
    0fia skrev 2013-11-15 23:20:08 följande:
    Har du fortfarande småblödningar?
    Nej, det tog slut efter drygt en vecka. så inge blod på 17 dagar.
  • busmonstret
    Emaria skrev 2013-11-15 11:49:29 följande:
    Har du testat med ÄL-tester och sett att du haft ÄL under den här tiden?

Jag började med ältester när jag fick neg på gravtest men kyckaes inte få positivt innan varken första eller andra mensen kom. Efter den första fick jag också spottings som knappt märktes och själva mensen var extremt begränsad och varade bara i 4 dgr jämfört med 5-6 som jag brukar ha.

Efter två veckor fick jag dock positivt ÄL-test och börjar känna att kroppen är ikapp!

Så, testa med billiga ÄL-stickor till att börja med! Får du positivt kan du testa med billigt gravtest för att se så det inte är därför det ger utslag.
    Nä, jag har inte testat med ÄL-stickor. Det var mer bara att om man räknar ut på ett ungefär när jag skulle haft ÄL (om allt fungerar). men jag har funderat på att köpa hem och testa.
  • busmonstret
    Belly skrev 2013-11-18 10:48:47 följande:
    Är det okej om jag hoppar in här? :)

Jag har nyss haft missfall och jag och sambon vill försöka igen.
    Fick ett väldigt tidigt missfall vecka 6 så vi tänker inte vänta in en mens utan köra på en gång.

Men vi är lite osäkra på när man får börja. Blöder inte längre, men har väldigt ljusbruna flytningar.

Jag tror också man ska vänta tills det slutat helt. Vi gjorde så iaf.
  • busmonstret

Är det någon som har något bra tips på vad man kan äta för nå för att öka sina chanser för att bli gravid igen?

• busmonstret
    Fiiaa skrev 2013-11-18 16:37:13 följande:
    "Bisolvon metoden" har jag läst några som provat, å givetvis tog det sig! Inte vetenskapligt bevisat men billigt alternativ!

Tänkte vi skulle prova en månad så fort jag fött tillbaka mensen efter MA.

Jag har köpt hem rosenrot och ska testa med det. men fungerar inte det tänkte jag ge Bisolvon en chans Glad
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?