Inlägg från: busmonstret |Visa alla inlägg
  • busmonstret

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2013-11-19 11:38:08 följande:
    Jag använde rosenrot för att få en tydlig äl, blev gravid och fick sen mf. Rätt många på nätet som skriver om mf och rosenrot...

jo, jag har hört det också, men sen har läst många där det har gått bra för också. Så jag känner att jag måste testa något nu iaf.
  • busmonstret
    sepfhrenia skrev 2013-11-19 15:43:23 följande:
    Jag personligen hade inte blandat in rosenrot om jag vill bli gravid, rosenrot kan påverka en olika såklart, det är ju helt individuellt. Men det är nog en 50/50 chansning.

Har du tagit rosenrot innan och inte känt några som helst konstigheter så är det kanske ok men har du ingen erfarenhet sedan innan hade jag inte gjort det.

Första gången jag tog rosenrot blev jag helt "nerdrogad", somnade inom 30 min och sov i flera timmar. Har även vänner som reagerar likadant. Det ironiska är att det ska höja koncentration och vara uppiggande. Tror inte det är bra för fertilitet och foster. Men det är bara min personliga åsikt, har inte något bevis.

Missfall är ju egentligen ganska vanligt speciellt tidigt. Så det finns väl inget bevisat egentligen att det är rosenrot som har gjort att man får missfall som jag förstått av de jag läst.

Men ang. det andra så lät det ju inte så bra. Får jag några såna känningar så ska jag sluta direkt.
  • busmonstret
    Emaria skrev 2013-11-21 08:24:12 följande:
    Jag går och väntar på BIM och att få testa. Har samtidigt börjat få tecken som är svåra att missa. Spelar kroppen mig ett spratt nu så är det inte snällt. Har två nätter fått gå upp och kissa vid 3-4 för att sen inte kunna somna om. Precis vad som hände i somras när jag var gravid.

Sen har jag ömma bröst, fått två rejäla finnar på ryggen som jag aldrig annars har och lite molande värk.

Jag håller tummarna för att kroppen inte spelar dig några spratt och att du är gravid igen Glad
  • busmonstret

Har en fundering. Jag har aldrig använt ÄL-tester tidigare. Hur snabbt efter mens brukar ni börja testa? och hur ofta? alltså varje dag, varannan osv.

• busmonstret
    Solros78 skrev 2013-11-22 11:29:09 följande:
    Du måste testa varje dag och vid samma tidpunkt, annars är det meningslöst!

På förpackningen står det när du ska börja testa utifrån längden på din menscykel men har du nyligen haft mf rekommenderar jag att du börjar tidigare än annars.

Okej, läste någonstans att det ska göras eftermiddagarna, Stämmer det? och varför isåfall vet ni de? men så man kan börja testa direkt efter man har slutat blöda då egentligen?
    F89 skrev 2013-11-22 10:48:40 följande:
    Jag brukar börja 8-10 dagar efter mensens första dag. Testar en gång om dagen och samma tid varje dag!

• busmonstret
    Emaria skrev 2013-11-22 12:31:42 följande:
    Om du använder de nya digitala räcker varannan eftersom de ger en varning om att det är på gång, men annars är det varje dag. Vissa har en väldigt snabb ökning av hormon och behöver testa två ggr per dag för att inte missa, men vet inte om det är så vanligt.

När det gäller tidpunkt tror jag mina är rekommenderade mellan 10.00-20.00, jag har därför tagit dem när jag kommer hem från jobbet. Men tror någon skrev att de nya ska tas på morgonen.

Okej, tack än en gång. Ska läsa mer noggrant på instuktionen i. Nu vill jag bara att Lingonveckan ska vara slut så jag kan börja testa  Glad
    F89 skrev 2013-11-22 13:28:03 följande:
    Läs instruktionerna på de testet du väljer noggrant. Vissa ska man ta mellan 10-20 och inte ha kissat på x antal timmar innan och vissa KAN man ta på morgonurin, vissa andra SKA man ta på morgonen så det finns olika varianter.
  • busmonstret
    0fia skrev 2013-11-22 17:25:18 följande:
    Vet att det ofta står när man skall testa på förpackningen. Jag har ju kört testlagret och testat mycket med de stickorna. Det är ingen som helst skillnad om man testar på morgonen eller kvällen men däremot kan omslag ske antingen under dagen (då får man pos redan på kvällen) eller så blir det omslag på natten (då blir det pos på morgonen). Jag gillar att använda tester som inte är så dyra eftersom man då kan "slösa" lite
    Okej, jag köpte Cb-test ska läsa lite på förpackningen vad den säger Glad Ännu några dagar innan jag kan börja testa Rynkar på näsan
  • busmonstret
    Patricia4 skrev 2013-11-23 14:01:33 följande:
    Hej
    Får jag hoppa in här? Fick missfall igår och är så ledsen. Först blev det ingen mars bebis och nu ingen juli bebis heller. Vågar vi försöka igen? Är så megadepp idag..:(
    Usch så tråkigt :( Men det var någon som skrev i någon av de här trådarna att det är tydligen väldigt ovanligt med 3 missfall på rad. Kram!
  • busmonstret

Den jobbigaste frågan jag får är "Är det inte eran tur snart?". Vi har försökt länge och fått missfall och man vill som bara skrika ur sig de. men det blir att jag skämtar bort de eller typ "ja innan 30 blir det nog", Någon annan som gör likadant?

• busmonstret

Idag tog äntligen min mens slut! Äter mina rosenrotstabletter och alldeles strax ska jag börja testa med ÄL-stickor. Åhh, jag hoppas att detta är min månad. Tänk vilken fin julklapp det hade kunnat bli!! Tomte

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?