Inlägg från: busmonstret |Visa alla inlägg
  • busmonstret

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2013-12-20 11:14:04 följande:
    Om man inte fått ägglossning på dag 17/18 är det rätt kört att den kommer denna månad då eller..kan man få det på typ dag 20 med?

Jag hade det på dag 23. Så det är möjligt Glad
  • busmonstret
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-21 11:49:46 följande:
    Vad skönt att du gick till bm så att du nu kan få bukt på blödningarna. Och skönt att inte ägglossn. störs. Glad
    Jo, nu ska jag bara sluta blöda innan jag kunde ta pillrena (är slidpiller) och det verkar inte än som att min kropp verkar vilja de. Tänkte att jag får väl vänta till efter storhelgen och om de inte har slutat blöda då så får jag ringa gyn och boka tid där.
  • busmonstret

Idag har jag äntligen slutat blöda (även om den varit sparsam i nästan 3 veckor) så jag har kunnat ta första dagen på min vaginaltabletter mot slidkatarren. Känns som ett lite steg framåt iaf. Tänkte ta kuren (som är på tre dagar) och sen inte testa något osv förrän jag har fått en mens igen så det blir någon ordning på min kropp! Glad Hoppas nu bara att tabletterna hjälper!! Glad

• busmonstret
    Patricia4 skrev 2013-12-26 10:11:55 följande:
    Hej
    Skönt att blödningen slutat. Fick du dalacin utskrivet? Jag tog det efter mitt missfall och vips var jag gravid igen:) är dock lite orolig om antibiotikan påverkat processen negativt. Fick nämligen medicinen precis några dgr efter ÄL och jag frågade läkaren och då sa hon att " men du är inte gravid än " men jag var på väg att bli visade sig.
    Samtidigt misstänker jag att mitt missfall orsakades av infektionen i underlivet. Så därför valde jag kuren, för att få bättre chans denna gång. Lycka till!!
    Jo precis. Min bm sa att det inte skulle vara någon fara att ta det för ägglossningens skull iaf. Sen var det bättre att ta det och bli av det det så att det inte spred sig upp i ägglederna tyckte hon.
    min bm trodde även att jag fick slidkatarr efter missfallet.
    Alltså nu blev jag förvirrad :P Var det dalacin som du tror orsakde ditt missfall eller var det det som gjorde att du blev gravid?

• busmonstret
    Patricia4 skrev 2013-12-26 13:54:31 följande:
    Jag skrev nog lite förvirrat:) jag tror att infektionen försvårat mina chanser att behålla graviditeten. 2 missfall på fem månader och mycket besvär. Fick lactal emellan och nu dalacin och känner mig frisk:)
    Okej, skönt att du göra det gör att mitt mod känns lite bättre att det här ska gå över för mig Glad Håller tummarna för att allt ska gå vägen för oss Glad
  • busmonstret
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-26 15:10:20 följande:
    Jag tänker på er alla och känner med er på olika vis.<3

Grattis Paron, fantastiskt kul! Och busmonstret, vad skönt att du kan börja med tabl. Cayenna, håller tummarna här! Glad

Kämpa på brudar! Kramar P.
    Jag älskar din positiva attityd Glad
  • busmonstret
    Solros78 skrev 2013-12-27 08:18:51 följande:
    Titta vad jag fick lyckan att börja dagen med:

Nämen go morgon vilken liten försenad julklapp du fick och bra start på dagen Tomte Stort Grattis Glad
  • busmonstret
    Solros78 skrev 2013-12-27 20:15:19 följande:
    Tack för alla gratulationer! Känns bra även om jag nu ska gå in i förnekelsestadie i tre månader tänkte jag...

Kan konstatera precis som jag gjorde i somras att inte har jag mycket symtom runt den tiden jag plussar, känner mig nog helt som vanligt faktiskt. Ibland letar man ju symtom som sjutton menar jag...
    Så hade jag när jag plussade också. inga symtom jämfört med alla andra gånger när jag inte var gravid och hade alla de känningar man kan ha Oskyldig

• busmonstret
    Fiiaa skrev 2013-12-28 09:25:05 följande:
    En fråga om någon känner igen sig, jag fick ett missfall MA i v 13 i oct fick mens efter 34 dagar trots pco. Men min fråga är att förra mensen och denna har jag bruna avslag/flytningar. Har mens i 4-5 dagar, men är på dag 9 idag och fortf brunt:/
    Någon som haft så? Kan de göra de svårare att bli gravid på något sett?
    Jag hade så nu alltså det kommer bara lite blod alltså som inte en riktigt mens utan bara lite grann. Hade slidkatarr visade det sig efter en undersökning. Det kan försvinna efter en mens eller så får man ta dalicin (vaginaltablett) mot de. Du kan alltid ringa bm om du känner dig osäker :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?