Inlägg från: Anonym (violen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (violen)

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tittar in här jag med... Vi fick missfall 20 augusti, var i ca vecka 8 (olika uppgifter och just nu orkar jag inte reda ut det). Jag fick en infektion och antibiotika i 10 dagar. Allt känns som en dimma, men jag tror att jag bködde ca en vecka efter mf. När jag varit på efterkontrollen och allt såg fint ut, och jag kände mig okej så började vi ha sex. Har försökt ha koll på ÄL med hjälp av stickor, tycker dock det varit svårt att tolka och mest upplevt en stress av det. Vi försöker ha sex regelbundet istället. Jag väntar nu på mensen. OM jag räknar mf som mens, så är jag idag på cykeldag 33, då jag brukar få min mens. Har inga som helst känningar av att det är på g, och jag är inte gravid. Vet inte vad jag vill ha sagt med det här... vet ju att mensen kan dröja efter mf (eller?) Inför omgivningen som vet om vad som hänt låtsas jag på något vis vara positiv och ge bilden av att "vi kämpar på, det kommer att gå bra". Egentligen känner jag bara att för HELVETE, jag måste bli gravid, allt annat är meningslöst! Ibland känner jag att jag aldrig mer KOMMER att bli gravid, det är kört nu. På fredag ska vi på middag till ett par som väntar barn. Jaha. Kul för dom. Vi skulle fått vår bebis nästan samtidigt. Nu blev det inte så. Fy fan vad jag avskyr allt just nu :(. Det är så ORÄTTVIST.

• Anonym (violen)
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-21 21:40:40 följande:
    Precis så känner jag, helvete jag måste bli gravid! Bim 28:e och håller mig allt vad jag kan för att inte göra slut på graviditetstesten :) Men ja, jag förväntar mig ett negativt svar.. Vågar liksom inte hoppas. Jag och karln ryker ihop hela tiden också, har varit på så dåligt humör sen mf, och det känns som att ett plus är det enda som kan rycka upp mig. Men man måste väl hitta något annat sätt att rycka upp sig på, för det håller ju inte i längden, kan ju dröja länge innan plusset dyker upp igen..

Har också varit på dåligt humör. Ledsen och arg, lätt att bli arg på sambon som ju inte gjort mig något illa... Vi försöker göra lite extra trevliga vardagssaker för att inte bara fastna i "plushetsen". Går ut och äter, umgås med vänner osv. Lycka till
  • Anonym (violen)
    Emaria skrev 2013-09-22 07:39:48 följande:
    Förstår dig precis...! Jag fick mitt den 18e och har en svägerska som ska ha i början av februari. Just den där känslan av orättvisa känner jag verkligen igen. Jag kan inte räkna mf som mens för det tog lång tid för hormonnivån att gå ner. Visade blankt först förra helgen. Däremot hade jag lite blod igen den veckan så räknar det som första dagen. Det bästa med den här tråden är att man är inte ensam och man kan få ur sig sin frustration. Tänk positivt, eftersom du lyckades bli gravid så är sannolikheten god för att du ska bli det igen! Hade ni försökt länge innan?

Ja det här är en så betydelsefull tråd! Vi lyckades efter bara några månader, det är väl mest känslomässigt jag blir hysterisk och får för mig att det aldrig kommer att gå. Egentligen vet jag ju att vi en dag kommer att ha vårt barn.
  • Anonym (violen)

Men fy vad jobbigt med sådana svar och "misstankar"! Skulle göra mig tokig! All styrka till dig mitt i sorgen!

Zandra0711 skrev 2013-09-21 20:21:35 följande:
    Jag hoppar in, fick ont igår med en liten blödning och åkte in, skulle vara i v.10 men fostret var i v.5-6 och inget litet hjärta som tickade. Ska tillbaka om 1v för kontroll så att han inte tog fel sa han, men har väldigt ont och blöder mkt. Så nu hoppas jag att allt bara skall komma ut så att vi kan börja om på nytt... Han hittade även en förändring på ena äggstocken som nu måste kontrolleras för han kunde inte förklara vad det var..

• Anonym (violen)

Mf i slutet av augusti, plussade igår. Vågar ju inte ens bli glad :(

• Anonym (violen)
    Solros78 skrev 2013-10-06 10:10:41 följande:
    Men fråga på det där med efterkontroll, hur görs den? Av vem? För jag har varit på gynakuten i hela ma-grejen och fick där papper om återbesök. Det står efter tre veckor kan man komma och träffa en bm som "gör ett gravtest och som kommer att höra hur det har gått". Vad innebär det liksom? Kommer hon göra undersökning som garanterar att inga rester är kvar? Vad är det för undersökning? De har också bara dropin 13-15 på tisdagar för detta, jättesvår tid för mig jobbmässigt.

Jag fick göra ett vul för att konstatera att inget fanns kvar. Jag åkte på en infektion i livmodern och gick på antibiotika, läkaren sa att om jag inte haft det så hade jag inte behövt någon efterkontroll. Då har de tydligen bara telefonkontakt som rutin.
  • Anonym (violen)

Har nyligen blivit gravid efter mitt mf i augusti. Kan inte tro på det, kan bara tro att det ska misslyckas. Ska på ultraljud imorgon, vill bara be läkaren att snabbt berätta om hen ser ngt som lever eller inte. Jag trodde verkligen att jag skulle vara positiv och hoppfull, men det går inte. Känner mig så ensam i allt också. Sambon säger typ "vi kan inte göra något, det går säkert bra", vilket inte lugnar ett dugg. Han vill heller inte berätta för någon eftersom "då får man ju göra folk först glada och sedan ledsna om det går fel". Jaha. Så därför ska vi hålla tyst, för att skona ANDRA från ett ev. missfall? Känns ännu mer som en skam då, att det förra fostret dog i min mage och att det kanske händer igen...

• Anonym (violen)
    JennieCH skrev 2013-10-15 14:45:46 följande:
    Vi fick missfall i tisdags. Jag var i v7 och hade precis gjort ett VUL där jag såg de lilla fröet och det lilla lilla hjärtat som pickade, var så lycklig då jag haft en liten blödning och var orolig men allt såg bra ut och den växte sonden skulle. 3 h senare kom mf, jag hade inte ett dugg ont. Det som besvärar mig mest förutom att jag verkligen är ruskigt ledsen är att jag har kvar alla mina gravidsymptom. Jag mår illa, har ömma bröst och molvärk. Har ni kvar allt sånt också? Angående ÄL-testet ovan så ska streckande vara lika starka, då är det ÄL på G :)! Lycka till!!

Usch vad tråkigt. Lider med dig! Mitt mf började med blödningar, men till en början var det ok ändå. En morgon vaknade jag och symptomen var väck - fick konstaterat under dagen att fostret inte levde.
  • Anonym (violen)

Gjorde vul idag. Fick se hjärtat slå och blev "backade" drygt en vecka. Sambon blev så lycklig av att se hjärtslagen, jag känner ingenting. Sist jag såg det så var ju missfallet ändå ett faktum ett par dagar senare...

• Anonym (violen)
    F89 skrev 2013-10-15 18:55:43 följande:
    Violen: Grattis till ett lyckat VUL! Det är ok att känna ingenting.

Tack! Jag tänkte faktiskt det, att just nu orkar jag inte känna något och då får det vara ok!
  • Anonym (violen)
    JennieCH skrev 2013-10-17 17:54:45 följande:
    Måste fråga alla er andra här: när försvann era gravsymptom helt? Att jag kommer plussa ett tag till förstår jag men vill inte ha kvar ömma bröst och illamående :(.

Mina symptom försvann samma dag som missfallet konstaterades.
  • Anonym (violen)
    F89 skrev 2013-10-17 18:24:16 följande:
    Ingen som jag känner igen sig i det jag skrev igår? Att det värsta (om man inte har barn) är att man funderar på om det verkligen kommer gå vägen alls? Om ni inte tänker så, några tips till mig så jag slutar känna så? : )

Visst kommer sådana tankar ibland, men just nu är jag positiv i tankarna och hoppas och tror att det går vägen denna gång. Jag är ung (lika gammal som du, om 89 står för ditt födelseår) och vägrar tro på riktigt att jag INTE ska få barn. Har du pratat med någon (professionell) om det?
  • Anonym (violen)
    F89 skrev 2013-10-17 18:43:40 följande:
    Violen: När var ditt MF? Hur lång tid tog det för er att bli gravida på nytt?

Fick mf 20 augusti, plussade 2 oktober igen. Hann inte få ngn mens. Är bara i 6+3 än så länge.
  • Anonym (violen)
    Mommy1986 skrev 2013-10-17 20:29:17 följande:
    Härligt att höra att det gick så fort att bli gravid igen! :) Det ger en själv förhoppningar. Använde du Äl test? Alltså ursäkta allihopa att jag tjatar om Äl test, men för mig är det som en helt ny uppfinning som jag upptäckt nyligen ;p

Ja det var skönt, hoppas det vill hålla i sig nu :). Jag köpte massa äl-test och försökte använda, men jag tyckte det var svårt att förstå när det verkligen var dags. Använde mig nog mer av min p-tracker (app). Vi har inte särskilt mycket sex heller, så det var en riktig lyckträff :p
  • Anonym (violen)
    Mommy1986 skrev 2013-10-17 20:48:53 följande:
    Jag har samma app på mobilen och lyckades med den i juli! Hur satt du "mens" start i samband med missfallet? 20e augusti som det var för dig? Jag har fyllt mens start 6/10 när jag började blöda och fick veta att det var MA. Däremot utfördes aborten 8/10. Så enligt appen skulle jag vara fertil nu, medans testerna inte håller med. :)

Ja jag satte missfallet som mensstart. Testerna borde väl stämma bäst egentligen? Men som sagt, jag hade svårt för dom.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?