Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Hej, skrev i en annan tråd först, men verkade lite tomt där. Den 6/10 var jag i vecka 14, men vaknade på morgonen med blödningar. Under Vul konstaterades att vi råkat ut för missled abortion och fostret dött i v 9. ;( Jag som kände mig gravid, man kände sig aningen lurad av kroppen!! När vi trott risken var över och berättat till alla, i själva verket var fostret dött redan när vi meddelat nyheten. Måndag 7/10 fick jag ta den första tabletten man tar för att göra abort, åkte hem. Tre timmar senare började jag få ont och mot kvällen började det kännas som samma förlossningsvärkar jag hade när jag skulle föda min pojke. Det var hemskt att sitta en och en halvtimme på väg till akuten. Glömmer aldrig när de satt en kanyl och fick Ketogan i omgångar tills smärtan försvann, åååh vilken lättnad. Jag blev inlagd och fick fasta ifall de nästa dag skulle söva och skrapa. Tisdagen börjades dock med fyra Cytotec och smärtlindring till. Inget hände, fyra timmar senare var det dags för ytterligare två Cytotec. Kl 18.30 inget då heller, började bli orolig över eventuell skrapning. Sista försöket påbörjades och en timme senare började det göra ONT. Jag fick använda bäcken varje toa besök. När jag gick på toa kom det ju då ut nånting. Jag tittade och det gick inte att missa, det låg ett foster där på ca 2-3 cm. Man såg ju vad det var, våran baby. Efter det fick jag göra Vul igen, med smärtor och guuud vad det gjorde ont när läkaren höll på. Han lyckades rensa bort moderkakan och eventuella rester. Resten av kvällen låg jag bara utmattad i sängen. Fick då fasta igen för eventuell skrapning. Men Vul på morgonen visade bra och fick åka hem. På lördag har jag grinat massor, min moster dog och det kopplade för mig att jag inte längre är gravid. Magen var inte kvar, jag mår bra och kunde vara hela dagen utan att äta (var bara inte hungrig) och brösten blivit mindre. Men nu har jag fått hem ett lager med ägglossningtest och gravtest. Min blödning har slutat. Nu vill vi bli gravida igen!! På ett vis hoppas man på under att man blir gravid på en gång. Jag vill ju vara gravid och inte ogravid. ;(