Inlägg från: Mommy1986 |Visa alla inlägg
  • Mommy1986

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej, skrev i en annan tråd först, men verkade lite tomt där. Den 6/10 var jag i vecka 14, men vaknade på morgonen med blödningar. Under Vul konstaterades att vi råkat ut för missled abortion och fostret dött i v 9. ;( Jag som kände mig gravid, man kände sig aningen lurad av kroppen!! När vi trott risken var över och berättat till alla, i själva verket var fostret dött redan när vi meddelat nyheten. Måndag 7/10 fick jag ta den första tabletten man tar för att göra abort, åkte hem. Tre timmar senare började jag få ont och mot kvällen började det kännas som samma förlossningsvärkar jag hade när jag skulle föda min pojke. Det var hemskt att sitta en och en halvtimme på väg till akuten. Glömmer aldrig när de satt en kanyl och fick Ketogan i omgångar tills smärtan försvann, åååh vilken lättnad. Jag blev inlagd och fick fasta ifall de nästa dag skulle söva och skrapa. Tisdagen börjades dock med fyra Cytotec och smärtlindring till. Inget hände, fyra timmar senare var det dags för ytterligare två Cytotec. Kl 18.30 inget då heller, började bli orolig över eventuell skrapning. Sista försöket påbörjades och en timme senare började det göra ONT. Jag fick använda bäcken varje toa besök. När jag gick på toa kom det ju då ut nånting. Jag tittade och det gick inte att missa, det låg ett foster där på ca 2-3 cm. Man såg ju vad det var, våran baby. Efter det fick jag göra Vul igen, med smärtor och guuud vad det gjorde ont när läkaren höll på. Han lyckades rensa bort moderkakan och eventuella rester. Resten av kvällen låg jag bara utmattad i sängen. Fick då fasta igen för eventuell skrapning. Men Vul på morgonen visade bra och fick åka hem. På lördag har jag grinat massor, min moster dog och det kopplade för mig att jag inte längre är gravid. Magen var inte kvar, jag mår bra och kunde vara hela dagen utan att äta (var bara inte hungrig) och brösten blivit mindre. Men nu har jag fått hem ett lager med ägglossningtest och gravtest. Min blödning har slutat. Nu vill vi bli gravida igen!! På ett vis hoppas man på under att man blir gravid på en gång. Jag vill ju vara gravid och inte ogravid. ;(

• Mommy1986

Precis, man vill nästan fortsätta där man slutade, helst nu på en gång. Jobbigt att vara otålig. Man känner sig bara tom.

F89 skrev 2013-10-14 19:36:22 följande:
    Mommy1986: Jag är ledsen för er skull. Det är hemskt med båda MF/MA. Jag känner precis likadant, att jag inte vill vara ogravid. En vecka sedan jag skrapades och jag vill slippa vänta! Känns som att man inte gör annat! Jag vill bara spola tiden och vara gravid och att allt ska gå bra...

• Mommy1986

Bara att vänta några dagar till och göra ett nytt grav test. Jag har googlat en hel del om detta ämne och verkar ju vara så olika. :( Blev så nyfiken själv, så gjorde grav test i lördags och det visade negativt för mig, men ska vänta till helgen med äl test. Har ingen erfarenhet av ägglossningstest, så blir intressant. :) Man får nog bara tänka positivt och ta en dag i taget. Vore ju toppen att bli gravid igen på en gång, men ja, man ska nog kanske inte ha för stora förhoppningar.

F89 skrev 2013-10-14 19:54:37 följande:
    Mommy1986: jag tycker det är jobbigt att jag liksom pendlar mellan hopp och förtvivlan. Igår var jag så taggad på att försöka på nytt, satt redo med ägglossningstester och tänkte starta den här veckan. Imorse visade graviditetstest fortfarande positivt och nu har hela dagen bara känts hoplös.

• Mommy1986

Jag har jobbat min första dag idag. Var borta från jobbet från förra måndagen till nu. Men har inte känt mig helt ok psykiskt idag, man får ju dessa medlidande blickar och kramar som inte gör saken bättre.. Men det gick ändå, orkar inte sitta hemma och grubbla. Härligare att komma tillbaka till vardagen ändå.. :)

kossann skrev 2013-10-14 20:04:04 följande:
    Hur länge var ni sjukskrivna efter ert mf? Jag fick bekräftat mf förra lördagen, men skrapdes inte förrän i onsdags, så jag var hemma hela förra veckan, dvs de dagar man får sjukskriva sej själv. Idag och imorgon har jag tagit semester. Jag skulle egentligen haft det på torsdag och fredag denna veckan pga att det var beräknat att jag skulle göra fvp på torsdag, och så tänkte jag att jag tar fredagen med för att vila lite extra efteråt...  Som tur väl är så hade jag berättat för chefen, så det var inga problem att flytta mina semesterdagar till början av veckan. Jag känner mej fortfarande väldigt upp och ner i humöret, och känner att jag skulle nog vilja vara hemma denna veckan med... men efter operationen så var det inte prat alls om sjukskrivning...  

• Mommy1986

Heh, ja det är nog säkert samma tester som jag har hemma nu. :) Det är nog bra verktyg, men bara jobbigt när man inte har någon aning om när man kan tänkas ha ägglossning. Ska man göra äl testen varje dag? Tänk om det inte alls visar positivt, måste ju ha ett stort lager av dem hemma? :p

F89 skrev 2013-10-14 20:12:21 följande:
    Mommy1986: Köpte 10 billiga graviditetstest så nu blir det nog (om jag känner mig själv rätt) att testa varje morgon. Har bara använt ÄL-tester en gång, den månaden vi plussade. Känns som ett bra verktyg nu när man inte riktigt vet hur/när kroppen kommer tillbaka ; )

• Mommy1986

Jo, använda själv ägglossningskalender i somras och det stämde då, för fick ju positivt test slutet på juli. Men det är det jag menar nu, ifall man ens får ägglossning nu innan mensen kommer, man vet ju inte. Tack för tipset, ska kolla på clearblues sida. :)

F89 skrev 2013-10-14 20:24:18 följande:
    Mommy1986: Förra gången jag använde dem så hade jag ju regelbunden mens, köpte testen och googlade ägglossningskalender. Då kan man knappa in sin sista mens första dag så säger den när man bör ha ÄL. Ännu bättre är clearblues hemsida, de har en uträknade som räknar ut vilken dag man ska börja testa : ) Den här gången har jag köpt storpack av en billigare variant och tänker börja testa direkt när graviditetstesten blir negativa. Lär gå åt en hel del test men det får det vara värt just nu.

• Mommy1986

Hej igen allihopa. Jag har idag börjat med Äl testen. Även jag fick utöver kontrollstrecket även ett svagt sträck, vilket jag är medveten om är negativt. Men jag fortsätter att testa och har även beställt fler test. Fortsätter att testa även nästa vecka, bara ifall man skulle råka få ägglossning. Det är ju det när man inte ens vet om man kan förvänta sig ägglossning ännu. :)

• Mommy1986

Stod i instruktionerna att man ska testa mellan kl 10-20.

Vilket jag inte har gjort idag då, men men..

Anonym (ÄL) skrev 2013-10-16 10:02:21 följande:
    Stämmer det att man inte ska göra ÄL-test på morgonurin eller har jag inbillat mig det?

• Mommy1986

Vad jobbigt.. :( kan man månne få ägglossning fastän grav testen visar pos?

F89 skrev 2013-10-16 10:01:40 följande:
    Jag håller tummarna för positivt ÄL-test snart : )

Här är graviditetstesten fortfarande positiva. Det gör mig förvånansvärt förbannad. 

• Mommy1986

Jo, vi håller tummarna!!! :) När hade du missfall?

Kanske jag också ska prova testa 2 ggr per dag, borde ju få min beställning i morgon. :)

Zombiemma skrev 2013-10-16 10:19:14 följande:
    Jag testade 2 ggr per dag tills jag såg att ökningen kom vid lunch, sen tog bara ett par dagar så fick jag superstarka streck fast min cykel har blivit längre sen mitt mf.

Nu har jag iaf haft äl och håller tummarna att vi lyckats!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?