Inlägg från: sepfhrenia |Visa alla inlägg
  • sepfhrenia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej allihopa!

Jag har läst igenom hela tråden nu under några dagar mycket för bearbetning och joinar in i tråden.

Jag var i v 12 och började småblöda i lördags 19/10 och det ökade på nästa dag med väldigt mycket smärta vilket resulterade i ett besök på gyn akut. Fick missfall där och de la in mig då jag blödde väldigt mycket. Jag fick åka hem på kvällen med "sammandragande tabletter" och smärtstillande. 

Nästa dag hemma hade jag ingen blödning alls och inget ont, tills på sena kvällen. Då började det mola, senare på natten hade jag extremt ont i jämna intervaller som värkar. Fick åka in igen och fick morfin, de försökte dra ut resterna vid 2 olika tillfällen och till slut blev jag sövd och skrapad idag. Jag ligger nu hemma  i soffan och mår helt ok än så länge, fysiskt.

Vi har ett barn sedan innan som är 3,5 och vill verkligen ha  en liten bebis till. Vi är mycket ledsna och det känns tomt och overkligt. Får se vad som händer de kommande dagarna men vi försöker se framåt och vill gärna försöka igen. Vi blev rekommenderade att vänta med sex mm i 3 veckor. Känner att det är bäst att ha en mens emellan innan vi försöker igen för att "reboota".

Beklagar allas missfall och gratulerar till plussen!

Tack alla för att ni delar med er! <3 

• sepfhrenia
    JennieCH skrev 2013-10-23 17:23:16 följande:

Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf.

Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

Wow! Grattis! Håller tummarna för er!
  • sepfhrenia
    sowe81 skrev 2013-10-24 12:29:40 följande:

Jag. Ligger på sjukhuset just nu o väntar på skrapning. Började blöda i måndags på 10+2 o på akut vul konstaterades att grav hade avstannat i 8+5. Fick första tabletten på tisdagen o åkte hem, igår em började jag blöda massor, såpass att jag fyllde en bilda inom 5min, så vi åkte in o jag fick läggas in, fick cytotec för att driva ut rester men efter natten är fortfarande mkt kvar, så ska skrapas. Hoppas på att det går smidigt och att jag får åka hem ikväll.

Jag vill gärna försöka på en gång, kommer testa med äl-stickor så vi inte missar första försöket.

Har en dotter som är 14 månader.

Hej Sowe81!

Jag blev skrapad i tisdags, fick åka hem senare på em/kväll, hade mycket mindre ont och jag slutade blöda helt nästan efter skrapningen.

Hoppas det går bra för dig!
  • sepfhrenia
    sowe81 skrev 2013-10-24 18:06:05 följande:
    Har blivit skrapad nu o varit uppe o kissat så jag räknar med att få åka hem inom kort. Hoppas inte blöda så länge så man kan gå vidare.
    Hoppas du får komma hem snart!

Ja, gå vidare vill man. Men jag tycker det är svårt att tänka positivt. Ok det är bara två dagar sen min skrapning men jag blir ju hela tiden påmind av min "bebismage" och stora bröst. Jag är inte gravid längre men jag ser ut som det...
  • sepfhrenia
    F89 skrev 2013-10-25 06:27:04 följande:

Idag är jag öm vid höger äggstock som jag brukar känna runt ÄL. Hoppas hoppas att det är på gång!

Håller tummarna för dig!!

Jag själv har aldrig nån känsla alls ihopkopplad med äl. Kanske kommer få det nu när jag antagligen kommer vara så mycket mer uppmärksam på det.

Vad har ni andra för äl- kännetecken?
  • sepfhrenia
    Solros78 skrev 2013-10-25 07:11:13 följande:

Jag är så sur, dag 14 idag och ingen äl. Ska kroppen inte ens ge mig chansen att bli gravid den här månaden! smile4.gif

Usch jobbigt, när hade du mf?

Tiden går verkligen långsamt nu.
  • sepfhrenia
    sowe81 skrev 2013-10-26 13:22:29 följande:

Nu är det 2 dagar sen skrapningen o jag blöder väldigt lite. Är så skönt för då känns det som det blir lättare o komma igång med nästa försök då. Ska inhandla lite äl o gravtest efter helgen o hänga på er som jobbar på nya tillfällen. Har aldrig använt ältest förr utan gått på känsla o det fungerade på 1försöket med dottern o 2a försöket nu med det som slutade med ma. Men nu är man ju ur sin normala gängor så ältest kan ju vara en ta hjälp. Hoppas det kommer igång fort. Rimligt är väl o börja testa ung 10 dagar efter skrapning eller vad tror ni?

Jag har aldrig heller använt äl-test. Men kommer nog göra det efter nästa mens. Jag vill ha en mens emellan innan vi försöker igen. Hade varit underbart att vara gravid innan jul.

10 dagar låter rimligt, det är ju så olika hur snabbt det kommer efter mf. Man vill ju inte missa det.

Träffade på 4 olika bekanta idag när jag var ute och gick, började nästan böla varje gång nån ser på en med ömkande ögon och undrar hur man har det...
  • sepfhrenia
    F89 skrev 2013-10-27 08:17:59 följande:

Godmorgon tjejer! : D
    Du måste känna dig lättad, äntligen! Så skönt!
  • sepfhrenia

När ni skriver 20 dagar osv. räknar ni från mf/ma dagen eller sista blödningsdagen? Har aldrig brytt mig om äl innan så jag har noll koll, speciellt efter skrapning...

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?