• JennieCH

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Vi fick missfall i tisdags. Jag var i v7 och hade precis gjort ett VUL där jag såg de lilla fröet och det lilla lilla hjärtat som pickade, var så lycklig då jag haft en liten blödning och var orolig men allt såg bra ut och den växte sonden skulle. 3 h senare kom mf, jag hade inte ett dugg ont. Det som besvärar mig mest förutom att jag verkligen är ruskigt ledsen är att jag har kvar alla mina gravidsymptom. Jag mår illa, har ömma bröst och molvärk. Har ni kvar allt sånt också?

Angående ÄL-testet ovan så ska streckande vara lika starka, då är det ÄL på G :)! Lycka till!!

• JennieCH
    Danni 83 skrev 2013-10-15 15:07:56 följande:
    Vet du med säkerhet att du fått mf? Beklagar verkligen, vilken ledsam upplevelse, speciellt när man fått se hjärtat slå smile4.gif det kan ju ta ett tag för kroppen att komma i balans, minns inte att jag hade symptom kvar 1 v efter mf, fick också mf i v 7. Magen var spänd och svullen ett tag efter minns jag. Det är ju säkert olika. Lycka till framöver med nya försök!

Kosann: vad skönt att få sova ut ordentligt, hoppas att du fått tid för dig/er och känslorna så hoppas och tror jag att du kommer in i vardagens rutiner snabbt igen, och nya försök med barn om ni vill.
    Alltså 100% säker är jag ju inte men jag blödde ganska mycket den dagen och det var klumpar så det bör ha varit mf, ska på efterkontroll nästa onsdag så då får jag se om allt kommit ut eller om det finns något kvar. Känns nästan som att det borde finnas rester kvar eftersom jag har molvärk till och från men vad vet jag. Har aldrig fått missfall förut.

Hur var ditt mf?
  • JennieCH

Måste fråga alla er andra här: när försvann era gravsymptom helt?

Att jag kommer plussa ett tag till förstår jag men vill inte ha kvar ömma bröst och illamående :(.

• JennieCH

Tack snälla ni som svarat på era symptom. Har en till fråga, kanske väldigt personlig men om någon vill svara skulle jag bli glad:

Hur såg era missfall ut, hur länge blödde ni färskt blod, hade ni ont?

• JennieCH

Vad skönt att höra att det finns fler som inte hade ont alls. Jag kände nämligen ingenting och är orolig att det skulle betyda att rester finns kvar. Ska på efter kontroll på onsdag så då får jag ett definitivt svar på den funderingen.

Längtar ju efter att få försöka igen men vågar inte förrän vi varit där.

• JennieCH

Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf.

Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

• JennieCH
    F89 skrev 2013-10-24 10:30:37 följande:

Helt otroligt!! Min svärmor var med om samma sak för 28 år sedan : )
    Ja det är Inte superovanligt men vi har inte tvillingar i släkten så jag trodde inte på den teorin när min syster la fram den för mig efter vårt missfall. Hon var övertygad hela tiden och hon fick rätt. Hur gick det för din svärmor? Föddes den andre? Är så galet nervös gör att behöva gå igenom ännu ett missfall nu.
  • JennieCH
    Kuben skrev 2013-10-23 21:25:30 följande:

Men kära någon vad roligt att det fanns en kvar! Vilken berg-och-dalbana du fått gå igenom!!

Kram och lycka till !
    Ja det är precis så det känns: upp vid första pluset, ner vid första blödningen, upp vid första VUL, ner vid andra blödningen, upp vid andra VUL, långt ner vid tredje riktigt stora blödningen, sen lite upp vid tredje VUL och hoppas att vi slipper fler dalar nu men det får tiden utvisa :)
  • JennieCH
    paron skrev 2013-10-25 09:42:55 följande:

Då hamnade jag i test-träsket igen... Åker & köper gravtest nu. Två dagar innan min beräknade mens. Brösten ilar/svider, är svullna så till och med sambon kommenterade det med ett wow, och greppade tag i ena bröstet. Åååh jag vill så gärna. Skynda hem nu för att testa. Är såå kissnödig!!

Håller tummar och tår!!!!
  • JennieCH

Jag känner fortfarande att jag har mer gemensamt med er här inne än med dem i gravidtrådarna. Jag känner mig inte gravid, jag är bara orolig hela tiden. Är inte glad, gråter mig igenom dagarna och klandrar mig själv så enorm mycket för att jag inte åkte in när jag fick missfallet. Skulle pyret åka med ut nu så kommer jag aldrig förlåta mig själv.

• JennieCH
    F89 skrev 2013-10-27 08:22:49 följande:

JennieCH: Du är så välkommen här. Vad är det som hade kunnat bli skillnad om du åkte in direkt menar du? Hade man kunnat göra något för att förbättra oddsen för den andre då?

Tack. Eftersom man nu försöker stoppa blödningen för att den inte ska dra med sig det friska pyret så borde det ju varit bättre att börja med det så snabbt som möjligt, så tänker iaf jag. Jag fick ju höra överallt att det inte är farligt att blöda ut sitt missfall hemma mm så jag brydde mig inte att kontakta någon.
  • JennieCH
    F89 skrev 2013-10-27 08:17:59 följande:

Godmorgon tjejer! : D
    Åhhh lycka till!!!!! Va skönt att veta att det är igång nu!
  • JennieCH
    F89 skrev 2013-10-27 10:11:18 följande:

Jag behöver lite BIM-hjälp. Om jag fick första positiva testet idag, när är då BIM?
    Innan hade jag alltid 14 dagar mellan ÄL och BIM men visst ska ÄLtestet bli positivt innan ÄL?

Nu när du använt dig av ÄL test kan du beräkna en ev graviditet efter det istället om det är det du ska ha BIM till :)
  • JennieCH
    F89 skrev 2013-10-27 10:38:36 följande:

JennieCH: Jo jag vet. Jag tänkte mer när jag kan förvänta mig (eller helst inte förvänta mig) mens.

Förvänta dig den om 16 dagar tycker jag :)
  • JennieCH
    paron skrev 2013-10-27 10:47:16 följande:

Har testat varje morgon nu och bara fått neg. Brösten ömmar fortfarande och har vuxit. Imorse testade jag med en RFSU sticka och såg ett svaaagt streck, vilket sambon också såg. Har två test kvar. Gick in på testlagret och köpte deras stickor som jag hoppas ska få på tisdag :) 20 st stickor, himmelriket för en testoman!! ;) Hur går det för er? Någon som ska testa snart? Dock känner jag mig inte ens glad över det svaga strecket, litar nog inte på det och vill inte tro något för att sedan få mensen. Så blev det förra månaden. Fick svaga streck på tre olika tester förra månaden, mensen va sen, trodde att jag va gravid men sen kom mensen iaf. Så nu vill jag ha ett starkt streck och sen ett "gravid" på ett digitalt för att jag ska tro på det.

Ett svagt streck är ett positivt test. Om du fick sen mens efter tre streck var det säkert ett tidigt missfall. Tycker du ska köpa CB digital och testa på beräknad mens. Men som sagt om strecket kommit upp inom testtiden så är det positivt!
  • JennieCH
    paron skrev 2013-10-27 11:26:29 följande:

Jo vi trodde också att vi fått ett ytterligare mf förra månaden. Imorgon har jag beräknad mens. Tänker inte köpa ett digitalt för att testa imorgon, det kommer visa neg. Förra graviditeten fick jag svagt positivt på dag 37, alltså en vecka efter min BIM. Så jag väntar med digitalt tills på fredag iaf.
    Jag testade ett svagt streck på sticka och sedan fick jag tydligt besked med CB digital, detta var 1 dag innan BIM och vid BIM är de väl 90% säkra? Åh va jag hoppas att det går vägen denna gång för er. Blir spännande att följa.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?