• carithal

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej. Jag fick, enligt gyn, ett missfall natten till den 21 aug. Jag blödde som en stucken gris (ursäkta ordvalet) och hade så fruktansvärt ont i äggstockarna.Jjag berättade för gyn att jag hade testat med rfsu sticka som gav svagt plus på tis den 20:e. Onsdag fm testade jag igen med rfsu och cb digtal och då visade det neg. Så gyn trodde att det var ett spontant missfall. Jag var i v.5+0 så tydligen är jag en låghormonare... För jag hade testat den 15:e och det var neg. Gyn sa till mig att jag och gubben var tvungna att vänta med ett nytt försök tills mensen kommer igång igen. Hon sa även att om gubben får "komma" i mig innan mensen så finns det risk att jag blir gravid igen och riskerar att få ytterligare ett missfall. Någon som har hört talas om det? Vi myste igår (28:e) och han kom i mig, finns det risk att jag kan bli gravid nu?? Många säger att efter ett missfall så blir man lättare gravid. Vi har försökt i 14 månader nu.... Vi längtar så efter en bebis.... Vet inte när jag har ÄL och när mensen kommer. Innan graviditet kom så skulle jag ha haft mens den 14 aug och Äl den 27aug. Få se om det stämmer att mensen kommer den 10 sept sen..

• carithal

Hej hej. Nu äntligen har min mens kommit så det är bara att mysa på sen :) Hoppas på ett plus nästa månad :) Håller alla tummar och tår för alla er andra

• carithal

Fick missfall 21/8-13,var då i v. 5+0.  men började få rosa blödningar redan den 19:e. Slutade blöda den 25/8 Första mensen kom den 17/9. Och idag (14/10)  fick jag min andra mens :( Så inget plus för mig denna månad :(

• carithal

Hej. Jag fick en lätt rosa blödning den 19/8. Jag fick svagt positivt på gravtest den 20/8. Den 21/8 var det negativt igen. På kvällen den 21/8 blödde jag rejält och hade svåra smärtor och kunde knappt gå. Hade svullnad i magen, ryggont, illamående och kände mig lätt virrig. Fick komma akut till gyn där hon konstaterade att jag var i v. 5+0 och att allt hade kommit ut. Tog ändå blodprov och urinprov för att få svart på vitt att allt var borta och det var negativt på båda. Fick sen 1:a mensen den 17/9 och varade i 4 dagar. Fick sen ägglossning den 25/9 enligt äl test. Fick nästa mens den 14/10 och vara i 4 dagar. Och idag den 24/10 fick jag ägglossning enligt äl testet. Kände mig lite konstig i äggstockarna redan inatt är jag la mig å testade nu kl 12. Och det var en glad gubbe :) Nu är det så att jag undrar om det är fler som har haft korta mens dagar och fått äl så snabbt efter mensen...

• carithal

Hej. Hade ägglossning igår så jag å gubben myste igår när han kom hem från jobbet. Hoppas det tar sig nu. Tog äl test igår kl 12 å det visade ett svagt streck på stickan men positivt var det. Kl 20 hade det blivit ett starkare streck så vid 23 myste vi. Hoppas det tog sig nu denna gång. Mår grymt illa idag så det är väl normalt antar jag..

• carithal
    paron skrev 2013-10-25 19:23:48 följande:

Strecket ska ju inte vara svagt, då är det inte positivt. Jag skulle råda dig att fortsätta ta äl test. Och när du får ett riktigt starkt streck så kommer din äl mellan 12-48 timmar. Lycka till 🌸

Jaha, ändå visade testet positivt. använder cb. så det var en glad gubbe som dök upp i resultatrutan. vid 20 tiden var ju strecket ännu starkare, vet inte hur man lägger upp bild här via mobilen
  • carithal
    carithal skrev 2013-10-25 19:33:32 följande:

Jaha, ändå visade testet positivt. använder cb. så det var en glad gubbe som dök upp i resultatrutan. vid 20 tiden var ju strecket ännu starkare, vet inte hur man lägger upp bild här via mobilen

och jag har väldigt ont i äggstockarna också...
  • carithal
    F89 skrev 2013-10-25 19:48:05 följande:
    Carithal: En glad gubbe är ju positivt! : D
    Du skrev att du har ont i äggstockarna och fick positivt ÄL test idag, när började äggstockarna ömma?
    Jag kände det första gången igår kväll och det har blivit mer intensivt under dagen men fortfarande ingen glad gubbe på mina test...

Hej. Jag fick positivt på äl test igår. har jätteont vid äggstocken på högra sidan. Började få ont nu under dagen och sen blev det bara värre under kvällen nu...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?