Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Hej. Jag fick, enligt gyn, ett missfall natten till den 21 aug. Jag blödde som en stucken gris (ursäkta ordvalet) och hade så fruktansvärt ont i äggstockarna.Jjag berättade för gyn att jag hade testat med rfsu sticka som gav svagt plus på tis den 20:e. Onsdag fm testade jag igen med rfsu och cb digtal och då visade det neg. Så gyn trodde att det var ett spontant missfall. Jag var i v.5+0 så tydligen är jag en låghormonare... För jag hade testat den 15:e och det var neg. Gyn sa till mig att jag och gubben var tvungna att vänta med ett nytt försök tills mensen kommer igång igen. Hon sa även att om gubben får "komma" i mig innan mensen så finns det risk att jag blir gravid igen och riskerar att få ytterligare ett missfall. Någon som har hört talas om det? Vi myste igår (28:e) och han kom i mig, finns det risk att jag kan bli gravid nu?? Många säger att efter ett missfall så blir man lättare gravid. Vi har försökt i 14 månader nu.... Vi längtar så efter en bebis.... Vet inte när jag har ÄL och när mensen kommer. Innan graviditet kom så skulle jag ha haft mens den 14 aug och Äl den 27aug. Få se om det stämmer att mensen kommer den 10 sept sen..