Inlägg från: Anonym (Anna mf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna mf)

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej. Jag har ett barn sen innan som precis fyllde fyra och nu började det bli dax för syskon. Vi fick till det på allra första försöket efter att jag slutade med p-piller, vilken lycka! Jag fick missfall den 24 juli, hade blödigt lite till och från en vecka innan själva missfallet skedde. Jag hade precis passerat vecka 12. Sorg är bara förnamnet. Blödde vad jag kan minnas ca 5 dagar efter missfallet, kroppen skötte allt själv, ingen skrapning. Kanske en vecka efter att jag slutade blöda visade stickan att jag inte längre hade graviditetshormonerna kvar i kroppen. Hade sex så ofta lusten infann sig därefter i förhoppning om att det skulle ta sig igen, men lusten har väl varit si sådär nu, har varit sorgsen och arg efter mf. Hur som haver så kom mensen idag! Tyvärr ingen bebbe på första nya försöket, men firar lite idag att mensen kom ändå! Det innebär väl förhoppningsvis att ägglossningen är igång igen! Fick mens typ en månad efter missfallet, runt det datumet jag brukar ha mens.. Så nu blir det nya tag!!!!!

• Anonym (Anna mf)

Känns som att jag tappat bort mig själv efter mf. Har ingen lust att träffa vänner (som för den delen alla är nyförlösta eller gravida), ingen lust att jobba, är bara arg på min sambo. Det värsta är, ja förutom att förlora sin bebis, att jag hade byggt upp någon sorts plan i huvudet hur livet skulle se ut de kommande åren med nya tillskottet m.m Och helt plötsligt står jag här helt utan plan. Jag tänkte vara mammaledig ett år eller så, sedan sluta på mitt jobb som jag varit på alldeles för länge och börja plugga efter mammaledigheten, kanske starta eget därefter? (Man hinner planera mycket på 13 veckor :P) Nu står jag här. Utan syskon till mitt barn. Utan plan. Kvar på samma ställe och känner mig bara ensam. Livet tuffar på som vanligt för sambon, men hela mitt liv har rasat. Blir glad av min son, men ledsen av att han inte får ha samma glada mamma, även om man försöker hålla humöret uppe.. Det pendlar ju från dag till dag, ena dagen tror jag att jag "är på banan igen", men minsta lilla bakslag i vardagen så tänker jag på mf och allt som inte blev. Vad gör man när allt känns meningslöst?

• Anonym (Anna mf)

Ååh, jag vill må illa igen och ha ont i mina bröst! Har testat massor men inget plus, har iofs inte BIM förrens 28:e om mensen är regelbunden. Tror att jag hade ÄL runt 10-11 september. Testade med ÄL-stickor men fick aldrig ett starkt sträck.. Innan dagarna när jag tror att jag hade ÄL var det blankt, sen runt ÄL var det ett ganska svagt streck, aldrig lika starkt som kontroll-strecket.. Sen dagarna efter var det blankt igen... Så jag borde väl ha haft ÄL trots att det inte var lika starkt då? Har haft en mens sen MF, så ÄL borde vara igång. Plussade en vecka innan BIM när jag var gravid sist... Så jag hoppas att det dyker upp ett plus snart. Karln trodde jag var tokig när han såg alla ÄL-test och graviditetstest i sopkorgen. Och ja, jag har nog blivit tokig.

• Anonym (Anna mf)
    Anonym (violen) skrev 2013-09-21 11:50:33 följande:
    Tittar in här jag med... Vi fick missfall 20 augusti, var i ca vecka 8 (olika uppgifter och just nu orkar jag inte reda ut det). Jag fick en infektion och antibiotika i 10 dagar. Allt känns som en dimma, men jag tror att jag bködde ca en vecka efter mf. När jag varit på efterkontrollen och allt såg fint ut, och jag kände mig okej så började vi ha sex. Har försökt ha koll på ÄL med hjälp av stickor, tycker dock det varit svårt att tolka och mest upplevt en stress av det. Vi försöker ha sex regelbundet istället. Jag väntar nu på mensen. OM jag räknar mf som mens, så är jag idag på cykeldag 33, då jag brukar få min mens. Har inga som helst känningar av att det är på g, och jag är inte gravid. Vet inte vad jag vill ha sagt med det här... vet ju att mensen kan dröja efter mf (eller?) Inför omgivningen som vet om vad som hänt låtsas jag på något vis vara positiv och ge bilden av att "vi kämpar på, det kommer att gå bra". Egentligen känner jag bara att för HELVETE, jag måste bli gravid, allt annat är meningslöst! Ibland känner jag att jag aldrig mer KOMMER att bli gravid, det är kört nu. På fredag ska vi på middag till ett par som väntar barn. Jaha. Kul för dom. Vi skulle fått vår bebis nästan samtidigt. Nu blev det inte så. Fy fan vad jag avskyr allt just nu :(. Det är så ORÄTTVIST.
    Precis så känner jag, helvete jag måste bli gravid! Bim 28:e och håller mig allt vad jag kan för att inte göra slut på graviditetstesten :) Men ja, jag förväntar mig ett negativt svar.. Vågar liksom inte hoppas. Jag och karln ryker ihop hela tiden också, har varit på så dåligt humör sen mf, och det känns som att ett plus är det enda som kan rycka upp mig. Men man måste väl hitta något annat sätt att rycka upp sig på, för det håller ju inte i längden, kan ju dröja länge innan plusset dyker upp igen..
  • Anonym (Anna mf)
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-21 21:40:40 följande:
    Precis så känner jag, helvete jag måste bli gravid! Bim 28:e och håller mig allt vad jag kan för att inte göra slut på graviditetstesten :) Men ja, jag förväntar mig ett negativt svar.. Vågar liksom inte hoppas. Jag och karln ryker ihop hela tiden också, har varit på så dåligt humör sen mf, och det känns som att ett plus är det enda som kan rycka upp mig. Men man måste väl hitta något annat sätt att rycka upp sig på, för det håller ju inte i längden, kan ju dröja länge innan plusset dyker upp igen..
    Uuuh, kunde ju såklart inte vänta så jag tog ett gravtest igen.. 7 dagar till BIM nu, plussade 7 dagar innan BIM förra graviditeden som slutade i missfall.

And guess what.. Jag tror att det är positvt! :) Eller ja jag ser ju strecket! Det är riktigt riktigt svagt, så jag inväntar nog BIM innan jag faktiskt tror på det... :)
  • Anonym (Anna mf)
    paron skrev 2013-09-23 19:06:31 följande:

Jag räknade från första dagen jag började blöda. Och ja, jag måste ha haft äl som vanligt efter mitt mf, eftersom mensen kom som den brukar.
    Samma för mig, fick missfall vecka 12-13, fick mens en månad efter mf. Och om det inte är ett spökstreck är jag kanske gravid igen nu 2 mån efter mf.........
  • Anonym (Anna mf)
    Solros78 skrev 2013-09-23 20:57:54 följande:
    Ok intressant! Hur länge blödde du/ni andra?
    Jag fick rosa/bruna flytningar lite till och från 19 juli, 25 juli började jag blöda ordentligt och själva missfallet blev, därefter blödde jag i ca en vecka, fick mens igen den 28 augusti.
  • Anonym (Anna mf)
    Zombiemma skrev 2013-09-26 23:46:53 följande:
    Hur går det för er andra? Någon som närmar sig bim?
    Jag har BIM imorgon, har redan plussat men känner mig inte gravid, har vid tidigare graviditeter kännt det i brösten redan från början, men det kommer väl!
  • Anonym (Anna mf)

Tack för gratulationerna. Nu har jag precis passerat BIM och strecket är supertydligt, så nu vågar jag tro att det är sant! :)

MEEEEN, som om man inte redan vore nojjig nog så har jag haft feber hela dagen! Har tagit alvedon men nu är febern uppe i 39 grader.. Är detta farligt för embryot??

• Anonym (Anna mf)
    Zombiemma skrev 2013-09-30 18:34:03 följande:
    Jag hade oxå en sparsam mens nu efter mf, det blev en underlig cykel på 37 dagar. Men nu har jag slutat blöda iaf och är på cykeldag 7, har ingen aning om när jag ska ha äl nu, jag brukar ha en cykel på mellan 26-28 dagar men det kanske har rubbats nu? Tänkte testa m äl-test den här mån, nån annan som använt det? Vilket märke ska man satsa på i så fall?
    Jag körde på äl-test från testlagret  förra månaden och det tog sig ju. Men! Jag fick aldrig ett lika starkt streck som kontrollstrecket.. Stog på bruksanvisningen att man inte hade ÄL om inte strecket var lika starkt. Men jag hade helt blanka stickor före och efter ÄL, under ÄL hade jag halvstarka streck. Och ja, det tog sig ju den gången! Hade sex varannan dag under den veckan.
  • Anonym (Anna mf)
    Danni 83 skrev 2013-10-07 15:16:46 följande:
    Jag tror att jag är gravid igen. Hade en mens emellan och jag har en massa symptom. Ska testa imorgon bitti
    Vad roligt! Har du testat eller har du några symtom som gör att du tror det? Jag är i vecka 6 nu, känns helt overkligt, hade väntat mig att det skulle ta lååång tid innan det tog sig.
  • Anonym (Anna mf)
    paron skrev 2013-10-15 14:34:56 följande:
    Nu tog jag ännu ett test och det var starkare :) Vad tror ni? När tror ni ägglossning äger rum? Hur starkt kan strecket bli? Ska man testa tills strecket blir ljusare igen?

Kör på! Mitt streck blev aldrig starkare än så där, och när det börjar gå åt det ljusare hållet igen kan det vara för sent! Bättre ligga en gång för mycket än en gång för lite om det ska ta sig, + att spermierna överlever ju ett om det skulle visa sig att strecket är som starkast imorgon eller i övermorgon så skadar det ju inte om ni skulle ha sex idag.
  • Anonym (Anna mf)
    paron skrev 2013-10-15 15:14:09 följande:
    Ja, vi kör på ändå :)
    Om det inte blir starkare än kontrollstrecket då, betyder det att man inte har haft ägglossning, eller har man precis missat när det är som starkast, har för mig att den stegringen kan gå väldigt fort? 
    När mitt var som starkast såg det ut som ditt senaste test, sedan började det bli svagare igen. Jag hade sex 2 dagar innan och samma dag som testet såg ut som på din bild och jag blev gravid :)
  • Anonym (Anna mf)
    F89 skrev 2013-10-15 15:48:24 följande:
    Jag tvivlar på att du behöver ÄL-tester alls om ni har sex två ggr om dagen! : P
    Har hört att varannan dag ska räcka :) Spermierna överlever ju ett par dagar i kvinnan :)
  • Anonym (Anna mf)
    paron skrev 2013-10-31 08:21:59 följande:
    Och så kom mensen, bara att vänta och se till nästa månad, fjärde försöket :'(
    Trist. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?