• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Precis haft ultraljud men graviditeten hade stannat upp :'( vi är så ledsna,. Har inte haft nån blödning än och vill bara få ut det nu :(

• SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-03 15:30:22 följande:
    Fruktansvärt tråkigt. Vilken vecka var du i? Jobbigt när det bara stannar av. Vill de att det ska komma igång själv?
    Skulle varit 9+4 ungefär.. Jaa och de vill ja med så får hoppas de..:/
  • SaandraR

Nu ligger jag nerbäddad i soffan och har precis tagit tabletter för att få ut allting :(

• SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-06 07:25:28 följande:
    Hur har det gått för dig? Har det kommit ut än?
    Ja det satte igång igår kväll . Idag har jag inte så ont och blöder inte alls lika mycket så hoppas det värsta är över..
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-06 13:26:19 följande:
    Ok! Får hoppas på det! Är det första försöket eller har du barn sen tidigare?
    Blev gravid på första försöket och det var min första graviditet.. Får hoppas det går bättre nästa gång! Har inte läst igenom hela tråden men hur går det för dig då?
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-06 14:50:12 följande:
    Då har vi något gemensamt. Första försöket, första barnet. Missfall när jag skulle gått in i v9 den18/8.

Hade högt hcg (34000) dagen efter så går mest och väntar på att det ska gå ur kroppen. Tog ett test i onsdags som visade positivt på några få sekunder... :/

Men, men. Får försöka ta det lugnt och göra saker man inte kan göra som gravid eller med bebis ett tag till.

Okej. Känns tungt när det är ens första graviditet och så slutar det såhär :/

Ja va jobbigt...hoppas testen visar negativit snart! Så man kan börja försöka igen.. eller vill ni det? 
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-07 08:55:55 följande:
    Ja, jag har ingen kompis (som jag vet) fått mf heller, vilket gör att man tänker att det borde gå bra. Men jag antar att det beror på att inte så många av mina närmsta har barn.

Jo, vi vill väldigt gärna försöka igen men försöker att inte stressa. Åker på bröllopsresa sista två i oktober och vill ju inte att det ska hända igen, då. Kanske har vi inte ens fått en ny chans innan.

Hur känner du dig nu? Och hur tänker ni kring att försöka igen? Alla verkar ju få så olika råd också!
    Inte jag heller, min brors fru fick två friska barn på raken..min mamma har aldrig fått missfall osv..man frågar sig vad man har gjort för att förtjäna att va en utav dessa 30% som får mf :/

Okej nej det förstår jag!

Jag känner mig helt tom..men vi vill börja försöka lite smått när blödningen har slutat..har läst att många blir gravida fort efter ett mf/ma så man får ju upp förhoppningarna lite.. Hoppas verkligen på en bebis till jul iaf! Läkaren sa inget om det sist men ska på återbesök på torsdag..
  • SaandraR

är det någon som tog cytotec vid missfallet? isåfall hur länge blödde ni efteråt? jag blöder som en mindre mens, en vecka sen nu..

• SaandraR

Jag har precis slutat blöda efter missfallet (tror jag) ..ska man vänta med sex nån vecka ändå eller räcker det med nån dag till för att se att blödningen verkligen slutat?

• SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-24 12:46:09 följande:
    Det jag hört är att risken för infektion är högre efter skrapning vilket gör att man ska vara mer försiktig. Därför rekommenderar man ofta att vänta någon vecka efter blödningen slutat. Men det verkar finnas lite olika rekommendationer.
    Okej tack :) ska ta ÄL-test och grav test imorgon med , hoppas att det visar negativt så man kan börja om snart:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?