• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mimmih skrev 2014-04-10 03:34:34 följande:
    Hej tjejer! Vad roligt att se så många bekanta namn! Solros, Patricia, F89, Dreams85, Tinnis, Bebisfabriken? Ja, roligt och roligt, det är ju en missfallstråd, men ni förstår säkert vad jag menar. Jag har ju inte varit inne på ett tag nu, har läst då och då men behövde en FL-paus. Och under den pausen har det faktiskt blivit ett litet plus, så nu blir det förhoppningsvis decemberbebis!

Cayenna, grattis till plusset!

Tinnis, det är hemskt när mensen kommer! Men nu är kroppen igång igen och du kommer bli gravid - du har blivit det innan!

Bebisfabriken, hur går det med nässpray och allt vad det är?

Grattiss!! :)
  • SaandraR
    mimmih skrev 2014-04-10 17:18:54 följande:
    Tack! Länken funkar inte, under vilken kategori i forumet är tråden?

Gravid-övrigt :)
  • SaandraR

Jag har alltid haft lite/inga älflytningar och den månaden jag blev gravid använde jag bisolvon tabletter som jag läst om och jag fick äl flytningar sen om det berodde på bisolvon vet jag inte..

Cayenna: så himla tråkigt att höra :( kram

• SaandraR
    Patricia4 skrev 2014-04-27 08:20:13 följande:
    Hej

Har haft graviditets symtom direkt efter ÄL i form av molvärk, svullen mage, ömma bröst och redan på äl+6 grät jag över ingenting och kände mig knäpp. Idag är jag på ÄL+11.

Igår fick jag svaga positiva streck på tre st testlagrets så jag vågade inte dricka alkohol på festen jag var på. Imorse bekräftades en graviditet genom ett plus på clearblue . Så glad, kan det äntligen vara vår tur??!!

Så underbart! ! Grattis :)
  • SaandraR
    mom in the city skrev 2014-05-08 08:30:37 följande:
    Ha ha, det förstår faktiskt inte jag heller! Vågar inte riktigt testa, är ju bara på ÄL+11 så är lite rädd att det inte ska visa något för att det är för tidigt. Sen är jag så himla rädd för ännu ett mf och tänker att om jag inte plussar "kan" jag inte heller få mf...knäppa tankar egentligen!

Lyckades hålla mig från att testa i morse men symtomen är kvar, ömma bröst och illamående. Sent igår kväll mådde jag riktigt illa när jag skulle försöka sova, samtidigt blev jag plötsligt jättehungrig så det slutade med att jag stod och tryckte i mig en macka klockan tolv på natten. Inte likt mig kan jag säga!

Hoppas jag kan hålla mig i morgon också och vänta med test tills på lördag, då är det ÄL+13 så då borde det ju synas om det är något?

Spännande!! :) jag fick symtom redan äl +6 och plussade svagt äl +9. Men det är ju väldigt olika så vänta så länge du kan ;)
  • SaandraR
    Kirsten skrev 2014-05-08 19:59:22 följande:
    Jag har plussat!!:) gravid 1-2 v! Men är väldigt försiktig då jag fått som sparsam mens igår och idag och sist kom mf i vecka 6. Men jag är iaf en bit på väg!:)

Grattis!! Hoppas på det bästa nu :)
  • SaandraR
    Patricia4 skrev 2014-05-28 11:30:33 följande:
    Här är det konstaterat ett nytt missfall, nästan på dagen samma som den i januari. Skulle ha gått in i v 8+0 imorgon .Känns meningslöst och hårt :(

Åh nej :( kramar!
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-06-17 22:02:49 följande:
    Nu har jag beställt munkpepparn. Desperat försök över sommaren. Läst mycket positivt om det som kan funka för mig med oregelbunden cykel och varierande lutealfas... Hade gärna börjat cd 1 men bättre sent än aldrig så hoppas jag det kommer imorn.

Jag åt munkpeppar och smörjde med progesterall kräm månaden jag blev gravid. Hade också vääldigt lång menscykel. Lycka till :)
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-06-17 23:36:27 följande:
    Har funderat på krämen oxå men känns lite bökigt på semesterresa med solkräm och kladd. Eller är den smidig? Hur stor är tuben...hur mycket måste man smörja?

Den kladdar inte eller så :) är rätt säker på att den hjälpte ägget att fästa..fick nidis redan på äl +6.

Tuben är inte stor..man börjar med att smörja en (eller va de 2).. klickar stora som en ärta morgon och kväll..sedan ökar man om man blir gravid. Jag slutade med den i v 14.
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-06-18 15:16:26 följande:

Tack!! Kan man köpa på hälsokost eller bara nätet? Jag har inget att förlora på att testa känner jag nu...
    Tveksam om den finns på hälsokost? jag vet faktiskt inte.. jag köpte på femalebalanceshop . se
    Viktigt också att du börjar när du vet att du haft ägglossning, kanske 2 dagar efter. Får du mens så slutar du med krämen igen o börjar nästa äl.
  • SaandraR
    Solros78 skrev 2014-07-03 12:16:50 följande:
    Vi försöker ha sex varannandag nu, så det borde ju inte göra så stor skillnad om testerna missar även om det faktiskt är äl, men man vill ju ofta ha sex en extra gång just när det är ändå och det missar man ju om inte testet funkar.

Månaden jag plussa använde jag dessa test och gubben blinkade o blinkade..på 10:e dagen efter massa blinkande blev det en fast gubbe. Fick ägglossning två veckor senare än normalt så förhoppningsvis kommer den för dig med snart :)
  • SaandraR
    Alvisen76 skrev 2014-07-16 17:44:21 följande:

Är det något som går att få utan recept ? Vart köper man ? Vad är det klassiska symtomen ? Hur vet man att man förmodligen behöver ? Kan man ta det om man redan har bra värden? ( om man inte vet hur bra värden man har )

Jag smörjde med progesterall den månaden jag plussade efter missfallet, jag tror verkligen det hjälpte ägget att fästa (redan på äl +6 då jag fick nidblödning) finns att köpa på internet för 300 kr.
  • SaandraR

Grattis mom in the city!! :) fortfarande inne o läser här ibland..

jag kommer ihåg ångesten för nytt missfall, speciellt då jag plussade så många dagar innan bim, jag hoppas o tror att det kommer vägen denna gång för dig!! :)

• SaandraR
    Anonym (maggan) skrev 2014-09-27 17:36:46 följande:

Hej, någon som fick/har rubbad ägglossning efter missfall? Väntade äl idag men har inte haft några symptom och det har heller inte visat något på stickorna, har testat varje dag i en vecka nu. Då kom jag att tänka på att cykeln kan ju bli rubbad efter missfall! Hur lång tid kan det ta för kroppen att bli som vanligt? Och hur länge kan man gå utan äl tro? Jag fick missfall i v15 om det skulle ha någon betydelse! 

Min blev väldigt oregelbunden..hade ägglossning varannan månad ungefär. Men fem månader efter skrapningen blev jag gravid igen så det kan gå relativt snabbt även med oregelbunden äl :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?