• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2013-10-19 17:16:31 följande:

SaandraR: Jag förstår hur du känner. Du kanske ska tänka såhär? Låtsas att du har ÄL och ha sex utifrån det men fortsätt ändå testa? Om det här är ÄL så har du gjort det du kunnat och om det inte är det så är sex en ganska trevlig aktivitet ; )

Hehe ja det va bra sagt :) och sex har vi haft som aldrig förr haha så har jag haft äl så har vi gjort allt vi kunnat.. Men fortsätter att testa två gånger om dagen ändå som sagt:)
  • SaandraR
    Kuben skrev 2013-10-20 20:42:33 följande:

Oj då, missat det... stod nog inte så på mina, eller nu blev jag osäker...
    Det är bara jag som läst det på familjeliv tidigare..
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-20 20:56:34 följande:

Kuben: På de som jag har använt tidigare så har det stått i instruktionen att man ska testa mellan 10-20 eftersom LH-hormonet utsöndras då. På CB som jag har nu så står det att man kan testa när som helst på dygnet och att många kvinnor föredrar att testa direkt på morgonen. Vet inte riktigt hur det går ihop men jag hoppas att CB verkligen fungerar på morgonurin för jag har vårt att hålla mig så länge under dagen.

Okej ..men när jag testade imorse blev det starkare än när jag testade vid fem..men det kan ju bero på att jag drack lite nån timma innan, vet inte hur känsligt det är..
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-21 10:59:47 följande:
    Ja det tycker jag! Grattis! : )

Hur lång tid har det gått sen din skrapning nu? 
    :) det är en månad sen. Gjorde du med skrapning?
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-21 11:19:28 följande:

SaandraR: Ja, för 14 dagar sedan. Tiden kryper fram..

Ja den gör ju de.. Hoppas du testar negativt snart! Jag gjorde det två veckor efter skrapningen..
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-21 11:46:14 följande:

Då håller jag tummarna för att det är negativt imorgon bitti : ) Orkade inte testa idag men igår var det fortfarande svagt, svagt positivt.

Har börjat testa med ÄL-testen eftersom att de är negativa (var rädd annars att det graviditetshormon som är kvar påverkar resultatet men det verkar det inte göra) eftersom jag är lite rädd för att missa ÄL nu när man inte vet hur ens cykel är..  
    Okej då blir det ju negativt snart :) nej precis, bra att hålla koll !

Efter ett tag blev teststrecket tom starkare än kontroll strecket för mig :) så antar att jag har äl inom 24 tim då? Nu har jag lite ångest över att vi inte haft sex på två dagar men nu blir det mys ett par dagar framåt och får hoppas att det räcker..:)
  • SaandraR
    paron skrev 2013-10-21 17:38:02 följande:

Grattis :) Jag har slutat med äl testerna nu, fick inte nå starkare, men vi har myst varje dag ändå. Är inne på dag 24 nu och på söndag förväntas min mens att komma. Innan missfallet hade jag väldigt ömma bröst nu redan på dag 24 och dom var väldigt svullna. Nu känner jag ingenting så antar att det inte blir någon graviditet denna månad. Hoppas ni har bättre tur ;)
    Än finns det hopp, inte säkert man känner likadant varje gång..:)

Ja, förra gången gick det på första försöket, så hoppas det gör man ju..
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?