Inlägg från: lindizzen |Visa alla inlägg
  • lindizzen

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

hej
    Hoppar gärna in här. Konstaterades i fredags förra veckan att jag fått missfall. Efter ett vul nr 2. Vul ett veckan innan så var säcken bara som i v 5  ( skulle varit i v 10 nu). Väntar in att blödning eller rättare sagt missfärgade flytningarna ska upphöra så man kan ha bebis verkstad igen. Tänkte testa ett grav test i nästa vecka så man ser att alla hormoner är borta. Så är det ju bara på det igen. tänker inte invänta nästa mens. Och läkaren sa inget om att vi skulle göra det heller. så bara tuta o köra. 
    Men vad nere man känner sig emellan åt. trots man vet att bebisen inte hade klarat sig utanför kroppen, Hjärnan säger så men hjärtat ett annat. Verkligen känslomässigt detta.   

• lindizzen

Äntligen börjar det gå åt rätt håll, blödningem har slutat och i dag tog jag ett grav test för att se om jag hade några  hormoner kvar. testet visade negativt. ( ej gravid ). Så nu kan vi äntligen försöka igen. Glad
    En fråga har jag dock, när brukar mensen titta fram efter mf?
    Den har jag inte sätt röken av. I o för sig hade blödningen från 21 augusti - 7 september då den var slut. ( ca 2,5 v ) hur länge blöder man normalt efter mf?
    Ok bidde 2 frågor inte en.
    Hoppas ni andra mår så bra  ni kan efter allt.
    kramar från mig     

• lindizzen

Var ett tag sedan jag skrev här. Grattis till er som plusat :)
    Själv är man inne på andra mensen efter missfallet. Och denna mens känns normal. Förra var hur mycket blod som helst. Så kroppen har blivit normal nu. Bara hoppas man prickar ägglossningen så man får ett plus.
    Vardagen har kommit tillbaka och det är fullt upp. Skönt att ha annat att tänka på.
    Mindre och ,mindre tänker i alla fall jag på missfallet. Det gör sig bara påmint när man får mensen.

Vid nästa graviditet tänker jag inte berätta för någon förräns v 12 slut. Eller så får alla upptäcka det själv.Om man nu kan hålla tyst om det. Tror innerst inne att jag inte kan vara tyst. Men till barnen ska jag inte säga något så tidigt som man gjorde denna gång. då även dom blev ledsna, dom till och med räkna ner dagarna och fråga var dag om sitt syskon. 

Grattis än en gång till er som plussat och ni som väntar på ett plus lycka till och hoppa ni får ett plus snart
    Kramar i från mig.         

• lindizzen

Har läst alla inlägg nu. Just om att göra grav test. Själv väntar jag min mens på torsdag. Blir förvirrad av min kropp. I förra veckan börja mina bröst att ömma. Och det gör det fortfarande. O i lördags så har jag gått med ständigt smått illa mående. Jag har på känn att det verkligen kan vara att jag är gravid den känslan har jag haft sedan i torsdags då jag utan att tänka mig för tar en tillskotts tablett. Den gravid. Men hjärnan säger något helt annat hoppas inte för mycket.. du blir bara besviken o ledsen om mensen kommer. Stora frågan är vågar man redan ta ett test eller ska man vänta tills helgen.

Har 2 barn sedan tidigare + missfallet jag fick i slutet av augusti. Kan kroppen känna igen sig så pass tidigt. Eller jag är helt ute och reser. Är det någon som känner igen sig i detta och varit med om det. Och vad resulterade det sig i?

• lindizzen

Har läst alla inlägg nu. Just om att göra grav test. Själv väntar jag min mens på torsdag. Blir förvirrad av min kropp. I förra veckan börja mina bröst att ömma. Och det gör det fortfarande. O i lördags så har jag gått med ständigt smått illa mående. Jag har på känn att det verkligen kan vara att jag är gravid den känslan har jag haft sedan i torsdags då jag utan att tänka mig för tar en tillskotts tablett. Den gravid. Men hjärnan säger något helt annat hoppas inte för mycket.. du blir bara besviken o ledsen om mensen kommer. Stora frågan är vågar man redan ta ett test eller ska man vänta tills helgen.

Har 2 barn sedan tidigare + missfallet jag fick i slutet av augusti. Kan kroppen känna igen sig så pass tidigt. Eller jag är helt ute och reser. Är det någon som känner igen sig i detta och varit med om det. Och vad resulterade det sig i?

• lindizzen
    Camilla040609 skrev 2013-12-02 20:21:23 följande:
    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har tre barn och ett missfall nu i oktober. Kroppen säger till väldigt tidigt att jag är gravid, med både en magkänsla och symtomer tidigt! Liknande det du beskriver faktiskt, så som ömma bröst och illamående! För mig har det visat sig med plus på stickan då jag haft dessa känningar!

Håller tummarna!!

Vad kul det visa ett plus för dig..
    Inväntar nu bara att dagarna ska gå så man kan göra ett test. Man vill ju inte göra ett test förtidigt. För då lär det inte bli något positivt svar.
    tack för tum hållningen.. Glad
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?