• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Sarah: vi har inga direkta förslag. Alla jag kommer på ratar mannen och själv har han inga. Funderar på Eddie (faktiskt hans förslag) men jag vet inte. Ett kort namn i alla fall. Tjejnamn finns fina till tusen. Får lätt ihop 10 som jag kan tänka mig.

• fru mia

Eddie är ju jättefint! De hade vi tagit om vi fått en son. Evelin har haft förkylningar och feber om vart annat så det vabbas en hel del men jätteskönt att vi kan turas om.

Vad va stina i luciatåget? Evelin ska nog vara tomte som sin ena syster. Äldsta tjejen har bestämt sig för att vara stjärngosse.

• Stora My

Ja just nu är Eddie toppnamnet.

Ena pojken ska vara stjärngosse, den andra tomtenisse så jag tänkte lilla killen också får vara tomtenisse på fredag då det lossas på storebrors förskola.

• oldy

Min hund heter Eddie, fint namn tycker jag!

Stina var en tomte, röd klänning och luva (som hon vägrade ha på sig). Det var mysigt!

• Stora My

Vi har bakat pepparkakor och ska bjuda barnens kusiner på lussefika. Trevligt! Annars tar vi det mest lugnt idag. Imorgon ska jag på julbord.

Sen går nog nästa vecka i rasande fart igen och julen närmar sig.

Hoppas ni har det bra och att julstämningen infinner sig sakta men säkert. Just nu snöar det här

• fru mia

Här är de lite halt o kallt men ingen snö minsann. Jag vill ha snö nu!!!! Så för oss blir det kräftskiva ikväll istället för lucia firande.

• oldy

Ja snart är det jul, ska bli så mysigt. Julen har liksom fått nytt liv nu när man har barn.

Jag får inte igång min ägglossning, negativa test denna månaden med. Var redan innan orolig att detta ska bli en lång och krånglig process.. Precis ALLA mina vänner är gravida eller precis fått barn, så det kanske stressar mig lite extra.

När mensen kommer ska jag köra igång med rosenrot, har hört att det kan ha positiv effekt på ÄL, vi får se! Bara att kämpa på, månad för månad.

• Stora My

Oldy: Det är ju lätt man blir stressad när man så gärna vill. Hoppas den är igång ändå fast utslagen uteblir. Jag har haft svårt få utslag på stickorna, man måste ju träffa rätt. Fick i alla fall tips att inte testa med morgonurinen utan istället två gånger om dagen, typ lunchtid och vid 17 tiden, så man inte missar själva stegringen. Då fick jag någon gång utslag.

• fru mia

Men än är de ju inte kört den här månaden oldy! Du hade ju nyligen mens och kan mycket väl vara att ägglossningen kommer senare än du är van vid! Lycka till!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?