• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Härligt med fredag! Haft en rätt så fullbokad vecka så nu är det skönt mef helg. Jag.och 4-åringen bakar bullar.

Har ni märkt något annorlunda med sömnen för de små?

Lilla killen har börjat tjorva om kvällarna. Det är som att han bara somnar till kort för att sen vakna och vara helt pigg. Vi försöker sova om honom men då vaknar han så fort vi smyger ut. Slutar med att han inte somnar förrän 21-22 och då måste vi ligga med honom i vår säng (i och för sig sover han mest i vår säng). Tycker han är övertrött egentligen. På dagarna får jag honom att sova ca 1 timme, ibland bara 45 min, ibland 70 min. Ibland sover han ännu en kort stund på förmiddagen och då förstår ni det är svårt få honom att sova efter lunch. Då somnar han istället vid 15:30 och då får vi såklart inte honom i sängen till 19. Suck! säger jag bara. Vi har haft så fin sovrutin hela hösten. Känns inget roligt det börjar krångla nu lagom till lillebror kommer. Tänkte jag måste höra om ni känner igen det?Annars har jag tänkt att kanske han känner av att det är en förändring på gång.

• fru mia

Precis så håller Evelin på! Vet inte om hon somnar ordentligt eller bara slumrar. Sen står hon & ropar/skriker till nån hämtar henne. Sen får hon antagligen sova bredvid oss eller bära tillbaka när hon somnat.

• oldy

Hon somnar gott i sin säng utan problem men har börjat härja vid 3 eller 4-tiden på natten, gäääsp! Hon har varit på inskolning denna veckan och fr.o.m måndag går hon på förskolan medan vi båda jobbar. Hon tycker det är jättekul där, blir lite ledsen när vi går men annars är det inga problem hittills (bara jag som bryter ihop & blir ledsen emellanåt).

• Stora My

Oldy: stora tjejen som börjar förskolan på riktigt nu.

Det är jobbigt det där med lämningar och funderingar om de har det bra. Det skär i mamma-hjärtat men man får bita ihop.

Det är annat nu när pojkarna blivit stora och man vet hur mycket de gillar skolan och så utvecklande det är för dem.

• oldy
    Stora My skrev 2015-01-17 14:49:06 följande:

Oldy: stora tjejen som börjar förskolan på riktigt nu.

Det är jobbigt det där med lämningar och funderingar om de har det bra. Det skär i mamma-hjärtat men man får bita ihop.

Det är annat nu när pojkarna blivit stora och man vet hur mycket de gillar skolan och så utvecklande det är för dem.

Absolut. Jag jobbar själv som förskollärare och barnen har ju jättekul hela dagarna! Jag får bita ihop och sedan gråta i bilen efter jag lämnat henne, hehe!
  • Sara H

Vår skrutt sover stundtals också väldigt oroligt, och har gjort det ett bra tag. För några veckor sen flyttade vi tillbaka hans säng in till oss och då blev det bättre.

Han har fått flera nya tänder på kort tid varav en hörntand i underkäken som besvärade honom mycket, så det kan säkert vara det den knackiga sömnen beror på. Den andra hörntanden är på väg upp därnere, sen är det bara de två däruppe kvar innan alla mjölktänderna är framme.

Inskolningen börjar den 3 mars, det blir en fullpackad vecka med även 18-månaderskontroll och RUL i samma veva.

• Stora My

Lite uppdatering från höggravid. Jag mår bra, lite tröttare och ibland lite illamående men annars funkar det rätt bra med alla vardagsbestyr. Bebisen bökar på för fullt men har visat sig vara lite tillväxthämmad. Detta följs upp så på onsdag blir det nytt tul. Jag är i v. 36 nu. Lite orolig det blir förlossning i förtid men det är ju bästa för bebisen om han inte växer som han ska. Vi har ännu inget namn klart.

Hur har ni andra det?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?