• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Va tråkigt stora my! Särskilt när det hänger på en sån sak!

Oldy va roligt med både jobbet & lägenhet! Men har ni hittat något annat att flytta till?

• Stora My

Oldy: grattis till nya jobbet och försäljningen. Undrar detsamma vart ni ska ta vägen?

• oldy

Vi mellanlandar i hyresrätt medan vi väntar på att det rätta huset ska dyka upp.

• Stora My

Det är ju bra Oldy, så hinner ni i lugnan ro hitta drömboendet.

Vi bor i hus med tre sovrum. Tänkte barnen får dela rum och det finns utrymme dela av så det kan bli ett fjärde sovrum. Lilla killen ska få en egen hörna i vårt sovrum nu när bebisen kommer, så får man se sen hur, vem som får dela rum. De två äldsta har egna rum nu. Det ordnar sig.

• fru mia

Vi bor i radhus på gaveln så bara granne vägg i vägg på ena sidan. 3 sov rum med möjlighet att dela av ett så de blir 4 sovrum här med. Äldsta har eget & mellandottern & Evelin delar. Inte helt optimalt då det är så stor skillnad på intressen & leksaker.

• Stora My

Nu går lilla killen alltmer. Det är kul se. Idag drog han en liten Brio hund i snöre och gick fram och tillbaka i köket.

Hur går det för alla med jobb, nytt boende, barn och vardag?

Hoppas ni fått vara friska. Jag väntar bara det ska dyka upp någon dunderförkylning.

Jag mår bra. Fick höra hjärtljuden idag hos Bm. Nu har jag gått halvvägs.

• fru mia

Wow!!! Tänk att lillen snart är storebror! Vad säger dom stora grabbarna om ett syskon till?

Jag trivs med vardagen (okay lite avis är jag på dig stora my) men älskar mitt jobb och dagis funkar kanon för Evelin. Dom var nog inte helt nöjda med att hon klättrar, dom får hjärtat i halsen varje gång hon klättrat upp på bord eller i nån hylla. Idag har maken vabbat för hon har haft närmare 40 graders feber min lilla skrutta.

• Sara H
    Stora My skrev 2014-10-15 15:59:38 följande:

Nu går lilla killen alltmer. Det är kul se. Idag drog han en liten Brio hund i snöre och gick fram och tillbaka i köket. smile1.gif

Hur går det för alla med jobb, nytt boende, barn och vardag?

Hoppas ni fått vara friska. Jag väntar bara det ska dyka upp någon dunderförkylning.

Jag mår bra. Fick höra hjärtljuden idag hos Bm. Nu har jag gått halvvägs. smile1.gif

Skönt att du mår bra, och att det verkar vara bra inne i magen också. När är BF?

Vi har äntligen blivit friska efter den senaste dunderförkylningen. Tre förkylningar på två månader har vi åkt på, så nu hoppas jag att vi slipper dem för ett tag framöver.

Vad roligt att lillkillen går! Vår dunderklump kryper och går längs möbler fortfarande, står utan stöd och ser ut att vilja testa att gå, men nej då. Han är uppenbart en perfektionist, såhär har han hållit på med allt. Testar och testar men gör inte förrän han tycker att han kan. Så det tar lååång tid, hehe.

Men han kissar och bajsar på pottan varje dag, och det märks att han föredrar att göra det där istället för i blöjan. Han har nyss flyttat in i eget rum, och de första nätterna gick det kanon men nu de senaste nätterna har det gått sisådär.

Jag trivs jättebra på nya jobbet och älskar vårt hus! Vi har mycket att stå i hemma, men det får ta den tid det tar. Hade hoppats på att fixa köket innan jul men det blir nog inte så. Ingen brådska, köket är i bra skick, vi vill bara fräscha upp det i vår smak.

Jag jobbar 50% och maken 50%, och är föräldralediga när den andre jobbar. I mars går maken upp i heltid och då börjar lilläsklingen förskolan. Och vid det laget vore det inte helt fel om vi gick i väntans tider igen. <3
  • Stora My

Sarah: det låter ut jättebra ni kan dela så där nu och skönt jobba halvtid en tid. Så kul få fixa och dona i nya huset också. Tycker Tor är klok som tar allt i sin egen takt, lite försiktigt är bra. Kul ni funderat på syskon snart. Och super ni fått till pottan. Vår kille kissar varje morgon (ibland även bajsat) på pottan men sen har det inte blivit rutin resten av dagen. Att få till nr 2 är svårare då han är lite av en smygare med det.

• Stora My

Vi har inte berättat till de stora killarna än. Tänker vi väntar tills lite närmare så det inte blir så lång väntan för dem. Än så länge syns det ju inte jättemycket på magen och vi har inte berättat så mycket utom till de närmsta ännu. Bf är 24 februari.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?