Stora My skrev 2014-10-15 15:59:38 följande:
Nu går lilla killen alltmer. Det är kul se. Idag drog han en liten Brio hund i snöre och gick fram och tillbaka i köket.
Hur går det för alla med jobb, nytt boende, barn och vardag?
Hoppas ni fått vara friska. Jag väntar bara det ska dyka upp någon dunderförkylning.
Jag mår bra. Fick höra hjärtljuden idag hos Bm. Nu har jag gått halvvägs.
Skönt att du mår bra, och att det verkar vara bra inne i magen också.
När är BF?
Vi har äntligen blivit friska efter den senaste dunderförkylningen. Tre förkylningar på två månader har vi åkt på, så nu hoppas jag att vi slipper dem för ett tag framöver.
Vad roligt att lillkillen går! Vår dunderklump kryper och går längs möbler fortfarande, står utan stöd och ser ut att vilja testa att gå, men nej då. Han är uppenbart en perfektionist, såhär har han hållit på med allt. Testar och testar men gör inte förrän han tycker att han kan. Så det tar lååång tid, hehe.
Men han kissar och bajsar på pottan varje dag, och det märks att han föredrar att göra det där istället för i blöjan. Han har nyss flyttat in i eget rum, och de första nätterna gick det kanon men nu de senaste nätterna har det gått sisådär.
Jag trivs jättebra på nya jobbet och älskar vårt hus! Vi har mycket att stå i hemma, men det får ta den tid det tar. Hade hoppats på att fixa köket innan jul men det blir nog inte så.
Ingen brådska, köket är i bra skick, vi vill bara fräscha upp det i vår smak.
Jag jobbar 50% och maken 50%, och är föräldralediga när den andre jobbar. I mars går maken upp i heltid och då börjar lilläsklingen förskolan. Och vid det laget vore det inte helt fel om vi gick i väntans tider igen. <3