• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy

Mysigt att få lyssna på hjärtljud!

Vi har sålt lägenheten och flyttar in i en större 3:a i februari, i väntan på att det rätta huset ska dyka upp.

I november börjar jag jobba och har också planer på att försöka bli gravid igen snart.

• fru mia

Hoppas på en massa preggosar här i tråden snart! Så roligt att följa er!

Har inte börjat toa träna Evis än (har inte orkat åka & köpa en liten toa ring) men måste ta tag i de snart. Hon är duktig på att prata & hela tiden kommer nya ord. Så fruktansvärt söt när hon sjunger & man kan höra vilken sång det är. Ajajajajaj buff om & om igen =)

• Stora My

Men å så söt Evelin är som sjunger och pratar på.

Jag har precis varit på föräldramöte på förskolan. Jag tycker om pedagogerna och förskolan och min kille trivs jättebra.

Jag och lillebror ska gå på Öppna förskolan imorgon. Vi brukar gå en gång i veckan. Det är kul träffa andra mammor och barn. Lilla killen tycker det är roligt med alla grejer där.

• oldy

Vad gulligt med sång! <3

Öppna förskolan hänger vi också ofta på. Skönt att komma hemifrån och Stina tycker det är kul med andra leksaker och annat folk.

Det händer så mycket hela tiden nu. Hon säger till när hon vill äta (rycker i matstolen), när hon bajsat (hämtar en ny blöja och går till mig) och när hon vill sova (rycker i sängen eller pekar på nappflaskorna som hon får välling i). Ber jag henne hämta något, exempel en boll, bil, bok osv så gör hon det. Hon har blivit så mycket människa nu!

Har fått plats på en förskola centralt fr.o.m januari, så det känns skönt att veta.

På kvällarna har vi en ny rutin efter badet; kolla på Bolibompa, hehe! Hon springer alltid till soffan och pekar på teven efter badet, sen sitter vi där och tittar en stund ihop. Jätteskönt att få sitta ner då jag brukar vara ganska trött vid den tiden..

• Stora My

Heja Stina! Så roligt hon är så framåt. Skönt ni fått veta plats till förskolan. Är ditt jobb långt därifrån?

Jag hoppas lilla killen får plats på samma avdelning som storebror gick när det blir dags. Nu dröjer det ju ett tag till förskolestart när det blir tillökning snart.

Är i v 22 nu och magen har vuxit massor. Tycker ju folk borde se hur den putar men ingen har kommenterat än.

• oldy
    Stora My skrev 2014-10-22 08:28:17 följande:

Heja Stina! Så roligt hon är så framåt. Skönt ni fått veta plats till förskolan. Är ditt jobb långt därifrån?

Jag hoppas lilla killen får plats på samma avdelning som storebror gick när det blir dags. Nu dröjer det ju ett tag till förskolestart när det blir tillökning snart.

Är i v 22 nu och magen har vuxit massor. Tycker ju folk borde se hur den putar men ingen har kommenterat än. smile1.gif

Förskolan ligger centralt och jag jobbar ca 4 km därifrån, så det är ju inte långt.

Hur är det att vara gravid med en sån liten att ta hand om samtidigt?

Mysigt att magen har vuxit, det är då det roliga börjar. Vilka har ni berättat för?
  • Stora My

Vi har berättat för nära och kära men inte till så många fler. Tänker folk märker när magen växer. Jag mår ju bra så det är inga problem än vara gravid och ta hand om lilla killen. Lite jobbigt bära honom men nu går han ju allt mer så det är lättare. Blir ju tyngre längre framerikanska men det ordnar sig alltid.

• Stora My

Hur har ni det?

Vi har höstlov och har roat oss med lite shopping på stan, lekstund och däremellan grinig liten som inte gillade vintertid samt bara vill sova en gång per dag nu (sover för lite) och har en ny tand på g. Själv fick jag ont i ryggen igår då jag var tvungen lyfta storebror, så nu går jag omkring och har ont och försöker hålla humöret uppe. Tur att maken är ledig imorgon.

• fru mia

Men usch, hoppas ryggvärken är tillfällig! Skönt att du får lite avlastning iallafall! Snart kan du ju räkna ner från 99 dagar igen =)

Här är också höstlov fast några dagar har dom gått på dagis/fritids iallafall.

E har bara 6 tänder än så länge men snart lär dom väl ploppa upp.

• fru mia

Hur har ni det allihop? Tusan så mörkt de blivit!

Oldy: har du börjat jobba nu?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?