• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    Stora My skrev 2015-02-03 17:49:03 följande:

Det såg bra ut på tul och den lille hade vuxit och uppskattades väga 3400-3500 g vid födseln.

Minns du om du hade mycket förvärkar några veckor innan?

Förra gången hade jag knappt någon, bara just dagarna innan och i natt har jag haft fullt upp, var 10:e minut.

Vad skönt! Vilken vecka är du i nu? Spännande att det inte är långt kvar!

Jag hade förvärkar (mest nattetid) mellan vecka 27-32 ungefär. Sen kolugnt fram tills vattnet gick i 37+3 och han var ute exakt fyra timmar senare (med rumpan först).

Så jag är väääldigt nyfiken på hur det ska bli denna gång.
  • Stora My

Sara: gick det bra föda i säte? Visste ni att han låg så? Minns inte om du gjorde vändningsförsök. Det lär ju gå snabbt denna gång för er när det gick så fort sist

Jag är i v. 37+0 imorgon. Det har fortsatt förvärka på så få se om det är på gång redan. Det brukar ta två dagar innan det är dags (segt för mig) om det nu inte lugnar sig.

• Sara H
    Stora My skrev 2015-02-03 20:52:58 följande:

Sara: gick det bra föda i säte? Visste ni att han låg så? Minns inte om du gjorde vändningsförsök. Det lär ju gå snabbt denna gång för er när det gick så fort sist

Jag är i v. 37+0 imorgon. Det har fortsatt förvärka på så få se om det är på gång redan. Det brukar ta två dagar innan det är dags (segt för mig) om det nu inte lugnar sig.

Det gick kanonbra!

Gjorde vändningsförsök i v 36+5 som inte lyckades. Jag ville inte ha planerat KS, men fick inte föda i säte på mitt dåvarande hemsjukhus (Länssjukhuset Halmstad) så jag blev remitterad till Helsingborgs lasarett. Gjorde bäckenmätning i v 37+1 (godkänt mått), TUL i v 37+2 (godkänd vikt), fick grönt ljus att föda och vi skulle åka in direkt om vattnet gick och i v 37+3 kom han. Det var PERFEKT tajming, jag kommer aldrig uppleva nåt liknande. Han troddes väga 3300 g men vägde 3836 (på BF-17!!) och gränsen går vid 4000, annars hade det blivit snitt. Så det var en mycket duktig pojke som kom när han kom just den dagen!

Åh vad spännande! Då kanske det är dags väldigt snart! <3
  • oldy

Jag hade jättemycket förvärkar från vecka 35-36. Öppnade mig 1 cm av dessa och sedan föddes hon i vecka 38+3. Kanske är något på gång nu då..

• Stora My

Ja tjejer, här ligger jag nu på BB. Bredvid i baljan ligger en liten 2500 g kille som är.46 lång. I natt bestämde han för att komma och det gick i en väldig fart. Han var född 15 min efter vi kommit fram. Jättefin och med mycket hår. Vi mår bra men jag är trött såklart så nu ska jag vila lite.

• oldy
    Stora My skrev 2015-02-04 12:45:20 följande:

Ja tjejer, här ligger jag nu på BB. Bredvid i baljan ligger en liten 2500 g kille som är.46 lång. I natt bestämde han för att komma och det gick i en väldig fart. Han var född 15 min efter vi kommit fram. Jättefin och med mycket hår. Vi mår bra men jag är trött såklart så nu ska jag vila lite.

Åå vad härligt, stort grattis till en liten prins!! <3
  • Sara H
    Stora My skrev 2015-02-04 12:45:20 följande:

Stort grattis till den lilla plutten! <3
  • fru mia

Men herregud stora my!!!! Hann ju inte ens läsa svaret sen jag skrev senast. Tur de annars hade jag skrivit att de är lugnt, hade förvärkar juni-augusti... stort stort stort grattis!!!!! Berätta mer när du orkar! Kram

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?