• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Ja precis det är ju lite svårt att tro att man på något sätt kan "styra" över det men värt ett försök om man önskar sig det ena eller andra. Sen blir det vad det blir. Jag tror i alla fall inte att vissa är pojkmammor eller flickmammor utan det är nog mer slumpen eller kanske hur ph värdet är där nertill. Det låter ut troligt i alla fall.

Min tanke var att vi fjärde gången skulle försöka ha sex några dagar innan äl för att försöka ifall det skulle bli en flicka. Hade ju ingen aning om ph värdet, äta viss mat osv. Men vi hann ju aldrig försöka köra efter nåt sånt utan det blev ju bara så att det blev på äl dagen det tog sig. Och så har det varit med alla de andra också.

• fru mia

Hoppas de ska räcka med medicin men chanserna är strax under 50% . Men jag tänker inte ge upp, nu har jag ätit medicin så länge så nu fortsätter jag.

Finns ph stickor att köpa på nätet. jag tror att man kan göra massor för att öka chanserna till ett visst kön men i slutänden är det ju den som är först fram som vinner..

• Stora My

Hur har ni det?

Här har de tre stora barnen drabbats av hög feber och hosta. Lilla A blev riktigt dålig och fick åka in till sjukhuset och inhalera och det blev bättre med det. Nu börjar jag känna av halsont.

Liten är nu 3 veckor. Och jag är trött (sömnbrist) men annars går det bra med allt. Förutom att det är riktigt tråkigt med alla små sjuklingar.

• fru mia

Usch! ja den här tiden på året är ju inte rolig med alla virus som går. Mina stora har peppar peppar klarat sig men Evelin åker på allt. Just nu är även hon frisk så idag är det 1 1/2 års kontroll henne & sista bvc besöket för mellan dottern. Har lillen fått något namn än?

• oldy

Också varit på 1,5-årskontroll och allt var bra. Har en stor tjej på 88 cm och 13,4 kg! Har plussat igen så jag hoppas det går vägen denna gången..

• Stora My

En riktig lång tjej!. Mätte vår kille här hemma och fick det till 82 cm men blir ju intressant se på bvc nästa vecka. Vikten ligger kring 12 kg.

Grattis till plusset! Håller tummarna!

• Sara H

Jättefint namn, Stora My!

Och superstort grattis igen till plusset denna gång, Oldy! Håller tummarna stenhårt vettu! <3

Vår rivningskula till pojk var på kontrollen i måndags, han är fortfarande tyngre än vad han är lång och väger in på hela 14,5 kg till sina 84,5 cm. Nu ska vi påbörja provokationen med mjölkprodukter och se om hans allergi vuxit bort, vi hoppas såklart på det iaf.

På söndag går jag in i v 18, och kan (behöver) inte dölja magen på jobbet längre. Nyheten har varit ute där sedan v 14, men fram tills nu har jag bara sett fläskig ut, numera putar det lite åtminstone. <3

• fru mia

Jättefint namn namn ni valt stora my!

Bvc besöket gick bra. Evelin va ungefär som Alve i längd & vikt.

Håller tummarna oldy att de går vägen!!

SaraH: typ halva tiden då! skönt att slippa försöka dölja bebismagen!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?