• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy

Ja det är väl en separationsångest som brukar komma vid 8 månader.

Hehe gulligt att ge sig iväg på upptäcktsfärd!

Stina kan gå men den psykiska spärren att hålla i ett finger, vägg eller möbel är svår att bli av med.. Hon ska bara förstå att hon vill, kan och ska!

• fru mia

Så var jag också när jag var liten, i början gick jag omkring med en pipmugg som jag höll mig i =)

Äldsta dottern tror jag de va som vi höll ett fat med bullar framför =)

• oldy
    fru mia skrev 2014-08-13 00:07:03 följande:

Så var jag också när jag var liten, i början gick jag omkring med en pipmugg som jag höll mig i =)

Äldsta dottern tror jag de va som vi höll ett fat med bullar framför =)

Haha vad kul!
  • oldy

Vad ska ni göra för tårtor till 1-årsdagen? Jag behöver lite inspiration..

• fru mia

1-års tårtan hade jag noll inspiration till så farmor gjorde en marängtårta med krisp smörkräm & grädde. När jag bakat senaste året har jag gjort med olika mousser i & sockerpasta utan på. Smidigt att bygga som våning om man blir många.

Min äldsta dotter började skolan i går, så hon växt sen i går alltså... imorrn blir det bvc med evelin för 1års koll =)

Stora my: Har din äldsta börjat nu också?

• Stora My

Ja han hade första dagen igår. Vi har inskolning, så lediga idag och så blir det heldag imorgon.

Jag kommer göra en vanlig gräddtårta med vaniljkräm och banan mellan till 1-års kalaset. Sen bakar jag lite annat också, som kanelbullar och morotskaka.

• Stora My

Jag har lyckats tappa bort lilla killens ena sko. De var lite stora under våren, så under sommaren har vi bara haft strumpor eller så har han varit barfota. Nu när det är dags börja ha skor så är den spårlöst borta. Jag har letat överallt. Mätte hans fot, så idag får mannen åka till en skoaffär som har 50-70% rea. Känns ju onödigt köpa gympaskor nu när det snart är dags för vinterskor men förhoppningsvis hittar han ju ett par billigt.

• fru mia

Men va tråkigt! Säkert kommer skon fram när ni köpt nya ;) Joline började i måndags ca 1h med upprop mm. Ingen inskolning utan enl schema från igår. Hur långa dagar har ni? Här är det 8.15-12.15 sedan fritids om man har de.

• Stora My

Här går de 8:10-13:30 och sen fritids men jag är ju hemma så jag hämtar honom då.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?