• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Evelin bet mig i fingret så nu fick jag känna att 2 tänder kommit uppe.. så nu har hon hela 4 stycken..

Visst är det en superrolig tid men läskigt när syrrorna sprider småsaker omkring sig som ringar, mynt & tärningar. Dom är jätte duktiga & försöker tänka sig för men även dom är ju barn.

SaraH: försöker föreställa mig fällknivstilen, måste se jätteroligt ut.

• Stora My

Sarah: här försöker sig också killen på "fällkniv" eller björngångsställning. Har inte tänkt det är ett första steg på att ställa sig upp utan att hålla i sig men det är klart. Minns att storebror kunde ställa sig upp vid 9 månader. A blir 10 månader nästa vecka.

Oldy: spännande hon är på gång gå själv.

• oldy

Ja, hoppas det blir snart för jag har sjukt ont som går med böjd rygg o håller henne i händerna hela dagarna . Hon är inte feg i alla fall, provar emellanåt att släppa och försöka gå själv och lyckas kanske 1/10 gånger .

• Sara H
    Stora My skrev 2014-06-28 17:50:19 följande:

Sarah: här försöker sig också killen på "fällkniv" eller björngångsställning. Har inte tänkt det är ett första steg på att ställa sig upp utan att hålla i sig men det är klart. Minns att storebror kunde ställa sig upp vid 9 månader. A blir 10 månader nästa vecka.

Oldy: spännande hon är på gång gå själv. smile1.gif

Ja, vi är mest väldigt förvånade över att han blivit så rörlig plötsligt! Nu möts vi av att T står upp i sängen på morgnarna och han kryper som om han aldrig gjort annat. Men det tog tid för honom att komma så här långt, så det lär nog dröja innan han knatar iväg. Helt omöjligt att natta honom nu, han vill bara vara fri och krypa runt på upptåg.
  • fru mia

Igår tog Evelin sitt första steg utan att hålla i sig & jag missade de =/ Hoppas jag får se snart också...

• Sara H
    fru mia skrev 2014-06-29 09:30:37 följande:

Igår tog Evelin sitt första steg utan att hålla i sig & jag missade de =/ Hoppas jag får se snart också...

Vad kul! Och så typiskt att du missade det.

Jag är inställd på att det kommer bli detsamma för mig. Jag och min man ska jobba 50% var fr.o.m början på augusti, och jag är helt övertygad om de första stegen kommer tas när jag är på jobbet. Men jag unnar min man det, han har ju missat så mycket som hänt på vardagarna hittills.

När börjar ni jobba, om ni inte gjort det redan?
  • fru mia

Ett steg i dag med, naturligtvis var jag inte med men min svägerska & svärmor. Har jobbat 5 dagar sammanlagt sedan april, ska jobba på onsdag sedan ledig & börja min 80% tjänst i september. Kommer jobba lite mer vissa veckor & sen va ledig nån vecka då & då.

• Stora My

Det är kul när det händer grejer. Min kille ställer sig upp hela tiden och går längs möbler och mellan möbler. Det är så kul se. Tycker han blir säkrare för var dag.

Jag är fortsatt föräldraledig till åtminstone efter jul, sen får vi se om jag kan vika nånstans och pappan kan vara föräldraledig hemma eller om jag är det. Tanken är i alla fall inskolning på förskolan efter nästa sommar. Jag har ingen tjänst att gå tillbaka till och funderar på att börja plugga nästa höst.

• fru mia

Härligt de låter att va hemma så länge! Evelin kommer börja på dagis nån gång i höst beroende på när min man kan vara föräldraledig. Hon kommer få äldsta dotterns plats på dagis med hennes klädhylla & allt. Skönt också att mellandottern går på samma avdelning. När Evelin börjar skolan kommer vi haft barn på samma dagis oavbrutet i 10 år... shit..

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?