• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Tycker hemlagat är enklare, mosar bara vår mat med gaffeln. Fast de blir ganska många flaskor välling varje dag.. ger ni era ägg? Läste nånstans att man inte skulle ge de innan 1 år, tur jag inte läste de innan cypern för då åt Evelin en tallrik äggröra varje morgon men de har ju inte varit några problem

• Stora My

Jag ger inte ägg än, men har nog inte tänkt på det angående före 1 års ålder. Däremot ska man ju inte ge spenat, rödbetor för njurarna. Ger inte mjölk heller förutom det som är i gröt/välling. BVC rekommenderar att man bara ger tre mål/dag antingen välling eller gröt så det inte blir så mycket men jag har.nu slutat med ersättning så på natten kan det bli ett extra mål välling.

• oldy

Jag ger ägg ibland, typ äggröra som mellanmål. Läste att det är bättre att bara ge gulan för att undvika allergi, hon har dock fått vita med när jag åt kokt ägg och hon såg sugen ut ;).

• fru mia

Precis, de är ju samma med typ ruccola & många andra gröna grönsaker. Evelin äter matmål som övriga familjen men fått välling också efter för att hon spottat/lekt så hon inte fått i sig tillräckligt. Hon har smakat lite yoghurt. De va mycket jag inte visste om ägg! Första gången hon smakade var bara äggvita. Honung ska man väl också undvika?

• oldy
    fru mia skrev 2014-06-02 09:12:06 följande:

Precis, de är ju samma med typ ruccola & många andra gröna grönsaker. Evelin äter matmål som övriga familjen men fått välling också efter för att hon spottat/lekt så hon inte fått i sig tillräckligt. Hon har smakat lite yoghurt. De va mycket jag inte visste om ägg! Första gången hon smakade var bara äggvita. Honung ska man väl också undvika?

Ja, minns inte exakt men honung kan göra så det bildas något gift i kroppen har jag för mig.
  • Stora My

Jag har blivit förkyld och känner mig helt slutkörd idag. Slog på en film, tog lillen i famnen och slumrade i soffan medan han sov och de större såg filmen. Hoppas verkligen jag mår bättre imorgon. Orkar inte vara hostig och mossig i huvudet.

• Stora My

Sommarlov! Storkillen har slutat på förskolan. Lite vemodigt men spännande med nytt till hösten. Lilla killen har fått en ny tand och det händer mycket nu. Han pekar på lampan och klockan, vinkar hej/hej då, vill bara ställa sig upp mot möbler hela tiden och tycker om att gå när vi håller honom i händerna. Hela familjen hostiga och snoriga men vid gott mod ändå. Hoppas ni andra har det bra. Några särskilda planer för midsommar?

• fru mia
    Stora My skrev 2014-06-12 22:08:39 följande:
    Sommarlov! Storkillen har slutat på förskolan. Lite vemodigt men spännande med nytt till hösten. Lilla killen har fått en ny tand och det händer mycket nu. Han pekar på lampan och klockan, vinkar hej/hej då, vill bara ställa sig upp mot möbler hela tiden och tycker om att gå när vi håller honom i händerna. Hela familjen hostiga och snoriga men vid gott mod ändå. Hoppas ni andra har det bra. Några särskilda planer för midsommar?

Vilket steg det är att sluta förskolan, dom blir så väldigt stora så snabbt! Idag tyckte min 6 åring att de var dags att hon fick gå ensam till affären nu när hon är stor =) vi har tidigare tränat på att hon handlat småsaker men då har jag skjutsat. Hur många tänder har minstingen? Evelin har bara 2... hon pekar inte, bara tittar när man frågar vart t ex pappa eller syskonen är.men har utökat ordförrådet & säger -aj aj =) hon har börjat stå lite utan att hålla i men tror inte att hon gör de med flit de blir nog bara så. Min 4 åring har också växt ett stort steg & lärt sig cykla utan stödhjul, så duktig =) Är ni fortfarande hostiga? Hoppas ni alla blir friska & får en fin midsommar! Några planer? Vi kör samma varje år med samma gäster som kommer till oss & samma meny (brukar variera efterätten) vi grillar midsommar som nyårsafton =)
  • Stora My

Låter trevligt midsommarfirande. Vi ska åka till stugan. Det finns varken el eller vatten men det är ju en tjusning med det. Lilla killen har sju tänder nu. Han fick ju de första tidigt (tidigare än de andra). Bra jobbat av din mellanflicka. Min 4-åring cyklar med stödhjul men är lite rädd när den vickar så han vill inte cykla så mycket.

Hur mår du nu? Hjälper medicinen?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?