• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Min skrutta fyller 1 år på onsdag. Helt galet...herregud vad tiden innan var jobbig haha!

Nu får man väl vänta på att ni andra skaffar fler =)

• Sara H
    fru mia skrev 2014-08-08 20:46:16 följande:

Men just ja Sara H du har ju flyttat! Har allt gått bra?

Flytten gick fint, även om det var ett jobbigt projekt... Efter 10 flyttningar på 10 år ser jag fram emot att bo i vårt hus länge framöver. Däremot stötte vi på ordentliga strul med försäljningen av lägenheten, men nu har vi en ny blivande köpare och det är inbokat kontraktsskrivning på måndag. Vi får inte tillträde till vårt hus förrän den 15:e, så maken och sonen bor tillfälligt hos min mamma 13 mil bort, medan jag bor i övernattningsrum nära jobbet de dagar jag jobbar. En del att pussla med alltså, men det funkar!

Tänk att det är dags för ettårskalas snart! Vad har ni för planer?
  • fru mia

Vad jobbigt! & vilket pusslande men skönt att ni snart kan flytta in.

Litet kalas med dom närmaste tror jag. Några kommer nog på onsdag på födelsedagen & resten nästa helg. Men det är alltid så svårt vad man ska hitta på för present. Funderar på typ bobbycar att ha ute men har lite beslutsångest.... har ni planerat något för rea blivande ett åringar?

• Stora My

Fru mia: Roligt med 1-års kalas snart. Jag har kikat runt på lite presenter på nätet. Tror det får bli en hammare och spikbräda, fast den var lite annorlunda jämfört med den klassiska, och hade djur och sånt på brädan. Passade för barn 1-2 år.

Sarah: Kul med nytt jobb och att ni mest troligt får sålt lägenheten nu. Och sen får ni fixa i ert eget hus. Lite tjorvigt med boendet men tur det ordnat sig.

Oldy: Pojkarna har inte kunnat äta en hel måltid vid 1 år, men tyckte det var viktigt att de skulle kunna äta sin första tårtbit själv så jag satte igång att träna innan. Sen har vi fått mata och som du säger blir ju mycket kladd när de smaskar på själva.

• oldy

Jag har köpt en docka och ett knoppussel till Stina i 1-årspresent. Sedan ska Stina börja på gympa till hösten, det får också tillhöra presenterna. Mina föräldrar ska köpa en bobbycar och de andra vet jag inte :).

Förr badade Stina bara 1-2 gånger per vecka, nu blir det minst en gång per dag pga allt kladd! Smidigast är om hon äter naken i sin antilop-stol, så är det bara till att skicka in hela alltet i duschen efteråt ;).

• fru mia

Vilka bra grejer ni hade kommit på till era 1 åringar. Beställde iallafall duplo & en liten kärra hon kan dra med i ett snöre.

Mina stora tjejer har också fått äta 1 års tårtbiten själva vare sig dom kunnat eller inte, de hör liksom till.

evelin har sedan alldeles för länge varit väldigt "mammig" trodde det skulle bli bättre men har blivit tvärtom.. om jag tex råkar lämna rummet så gråter hon tills hon nästan tappar andan & ger sig inte. Om hon vet att jag inte är i närheten så går det bra.. hur har ni det?

• oldy
    fru mia skrev 2014-08-10 00:00:33 följande:

Vilka bra grejer ni hade kommit på till era 1 åringar. Beställde iallafall duplo & en liten kärra hon kan dra med i ett snöre.

Mina stora tjejer har också fått äta 1 års tårtbiten själva vare sig dom kunnat eller inte, de hör liksom till.

evelin har sedan alldeles för länge varit väldigt "mammig" trodde det skulle bli bättre men har blivit tvärtom.. om jag tex råkar lämna rummet så gråter hon tills hon nästan tappar andan & ger sig inte. Om hon vet att jag inte är i närheten så går det bra.. hur har ni det?

Stina har varit precis likadan i några månader nu. Det går bra så länge som inte jag är i närheten, t.ex. när någon har passat henne har det gått hur bra som helst. Sen när jag kommer för att hämta henne bryter hon ihop när hon ser mig.

Hemma har inte min sambo fått ha henne så mycket för hon skriker bara efter mig.

MEN, min sambo hade två veckors semester nyss och efter det så är mammigheten borta! Visst är jag fortfarande hennes favorit, men det duger med pappa med.
  • Stora My

Just nu tycker jag lilla killen bara vill vara med pappa. När han kommer hem från jobbet myser den lille i famnen nästan hela kvällen. Skönt för mig som slipper bära. Men annars håller han koll på mig, kryper efter mig och gråter om jag lämnar rummet, särskilt om vi hälsar på någon annan. Men han är också bra på att leka själv och gå på upptäcksfärd.

• fru mia

Skönt att höra, då kanske det är en fas som snart går över. Min man har inte heller kunnat ha henne när jag är hemma. Idag har det gått ovanligt bra, han var t om riktigt poppis när han kom hem från jobbet =) dom gånger hon gått iväg själv är nästan alltid när hon gjort sånt hon inte får.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?