• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy

Jag börjar jobba i november och då tar min kille över, så det är planerat att Stina ska börja på förskola i januari. Det blir nog rätt så lagom .

Jag går på "jympa" med Stina, hon har gjort både bakåt och framåtkullerbyttor

• fru mia

I fredags var vi på bvc, hade inte varit där sedan slutet på april. Nästa vecka blir lillan 11 månader & väger nu 9,3 kg & är 73 cm lång. Lika lång som systrarna vid samma ålder fast dom har vägt ca 2 kg mer =)

oldy: Mitt minne är lite segt men du jobbar väl på förskola?

• oldy
    fru mia skrev 2014-07-06 22:26:19 följande:

I fredags var vi på bvc, hade inte varit där sedan slutet på april. Nästa vecka blir lillan 11 månader & väger nu 9,3 kg & är 73 cm lång. Lika lång som systrarna vid samma ålder fast dom har vägt ca 2 kg mer =)

oldy: Mitt minne är lite segt men du jobbar väl på förskola?

Jag var också nyligen där och hon väger 10,5 kg och 76 lång. 10 månader är hon nu.

Japp det stämmer att jag är förskollärare, vilket bra minne du har!
  • fru mia

Härligt när dom " har lite att ta av". Kommer Stina gå på samma förskola som du jobbar på?

Idag kommer äntligen maken hem =) han har varit i Tyskland & jobbat hela veckan & tycker det har gått hyfsat smärtfritt att va själv med 3 vildar men en vecka räcker =) vi har varit på stranden varje dag med min syster så lite hjälp har jag haft med tjejerna. Nu har jag äntligen fått se Evelin ta ett par steg (mot vattnet såklart...) kan inte säga att hon kan gå än men de tar sig.

Hur har ni det i den efterlängtade sommarvärmen?

• oldy
    fru mia skrev 2014-07-11 11:02:24 följande:

Härligt när dom " har lite att ta av". Kommer Stina gå på samma förskola som du jobbar på?

Idag kommer äntligen maken hem =) han har varit i Tyskland & jobbat hela veckan & tycker det har gått hyfsat smärtfritt att va själv med 3 vildar men en vecka räcker =) vi har varit på stranden varje dag med min syster så lite hjälp har jag haft med tjejerna. Nu har jag äntligen fått se Evelin ta ett par steg (mot vattnet såklart...) kan inte säga att hon kan gå än men de tar sig.

Hur har ni det i den efterlängtade sommarvärmen?

Nej det ska hon inte, hade nog inte varit bra för någon . Jag jobbar i centrum och vi bor 10 min från stan, så jag söker mig i närområdet.

Wow, ensam med tre barn kan inte vara lätt! Speciellt detta projekt att åka till stranden, jag orkade två dagar i sträck men idag struntar vi i det. Härligt när man väl är där, men jobbigt före och efter, haha!

På tal om det, hur skyddar du Evelin från solen?

Jag kör med UV-kläder, UV-tält, solhatt & solkräm. Har UV-skydd i suffletten på vagnen med, perfekt när hon ska sova.

Duktig Evelin är som traskar själv! Stina håller mig i ena handen men går några steg själv emellanåt .
  • Stora My

Det är härligt med sol och värme. Mannen har semester nu så jag har kunnat vara med de två äldre och bada i poolen. Vi har varit på stranden också hela familjen. Lilla killen fick sitta under ett parasoll med långärmat som skydd. Han somnade i min famn. Han har inte riktigt gillat när det varit så varmt den här veckan.

• oldy
    Stora My skrev 2014-07-11 16:29:51 följande:

Det är härligt med sol och värme. Mannen har semester nu så jag har kunnat vara med de två äldre och bada i poolen. Vi har varit på stranden också hela familjen. Lilla killen fick sitta under ett parasoll med långärmat som skydd. Han somnade i min famn. Han har inte riktigt gillat när det varit så varmt den här veckan.

Samma här. Hon har behövt mer sömn och ikväll somnade hon redan 17.30! Gick inte att hålla henne vaken.. Stackarn!
  • fru mia

Visst är det ett projekt när man ska i väg men de stora är iallafall fullt sysselsatta =) ser nog ut som att vi håller på att flytta med all packning...

UV t-shirt & shorts men köpte med flit stl 92 så den går ner längre på armarna också, keps. Solkräm. Skugga så mycket som möjligt, sovit i vagnen när det varit som varmast. De är helt sjukt långgrunt så hon har krypit i vattnet jätte mycket. Verkar som att även fiskarna är slöa för äldsta lyckades fånga en liten fisk med händerna =)

idag har vi riktigt mulet men varmt, kanske blir åskväder av de..

• Stora My

Hur har ni det med era småskatter i sommarvärmen? Vi har det bra men nu är semestern slut, maken börjar jobba på måndag igen och jag och barnen får ha kul på egen hand. Tycker det händer mycket för lilla killen nu. Bl nya tänder, han har blivit stadigare gå längs med möbler och allmänt i kroppen, kör med bilar och gör brum-ljud.

Sköt om er!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?