• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Här är liten sjuk. Hostar, snorar och lös i magen. De äldre har också varit magsjuka och hostar för fullt. Det blir en lugn vecka med andra ord.

• fru mia
    Stora My skrev 2014-05-26 10:36:15 följande:
    Här är liten sjuk. Hostar, snorar och lös i magen. De äldre har också varit magsjuka och hostar för fullt. Det blir en lugn vecka med andra ord.

Men fy..hoppas de går över snabbt! Den här veckan går nog snabbt, 2 dagis dagar & sedan skansen på torsdag =)
  • Stora My

Kul med Skansen. Nästa år får det nog bli en tripp dit och till Junibacken.

• fru mia

Å junibacken var riktigt länge sen jag var på, var tvungen att kika på deras hemsida nu & såg att dom spelar teater på "gittan & älgbrorsorna" de är 4 åringens favvobok så dit måste jag tydligen också i sommar =) i morgon är en historisk dag för 6 åringen... alla blivande skolbarn ska hoppa ut genom fönstret på dagis då, typ som mär man på studenten "springer ut".

• oldy

Åh så gulligt att hon ska "ta studenten"! Låter som att ni har mysiga dagar framför er.

• fru mia

Ja de är jätte roligt =) Fönster hoppet blir tydligen nästa vecka i stället. Fröknarna hade överraskat barnen med att få åka ett litet tåg omkring här i kommunen, varit & kollat på djur & ätit lunch. Så uppskattat =) igår var vi på skansen & hade en toppen dag =) vad käkar era småttingar nu för tiden?

• Stora My

Lilla killen äter 8 månaders burkar, gillar det mesta lax, kött, kyckling, fruktpure, gröt och välling. Jag gör även egen mat som köttfärs, kyckling, grönsaker, potatis och sås. Fryser in i isbitsfack och sen tar jag bara den mängd som behövs för en måltid. Han tycker om majskrokar och smörgåsrån också.

• fru mia

Tror Evelin har fått för mycket välling & för lite vanlig mat sista tiden men de beror på att hon bara larvat sig & inte fått i sig så mycket. Hon får samma mat som vi andra om de inte är för starkt kryddat då blir de burkar. I dag provade jag att inte mosa så mycket så de blev större bitar de gick bättre eller så var det för att systrarna inte var med... kör ni med 8 månaders vällingen?

• oldy

8-månadersburkar, välling, gröt, fruktpureer, macka osv äter min tjej :). Hemlagat någon enstaka gång, men alldeles för sällan tyvärr..

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?