• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-04-10 10:44:46 följande:

Ja fy, de är skräcken :( jag har fått en tillskräck.. har sedan en tid tillbaka haft hjärtklappning, darrningar,viktnedgång lämnade blodprov igår morse, svar skulle komma med posten men läkaren ringde & sa att jag har giftstruma & skulle börja med betablockerare direkt & remiss till medicinavdelning dit jag skulle inom en vecka. Tror de låter säkert värre än det är men jävla skit fan..
    Usch och fy Fru Mia! Stackars dig!

Det kommer säkert gå bra! Min mamma opererades för struma redan när hon var 19 år, och hon har levt ett bra liv sedan dess. Men det kan vara lite meckigt att hitta rätt dos på medicineringen. Jag har hypothyreos (underproduktion av sköldkörtelhormon) och fick efter mååånga turer till femtioelva läkare äntligen börja med Levaxin våren 2012, då hade jag mått jättedåligt i ett halvår, men haft besvär ända sedan tonåren tyvärr.

Lycka till, hoppas du mår bättre snart!
  • fru mia

Usch att de tog sån tid :/ jag har nog haft tur som fått diagnos så fort. Var där akut i fredags med jättehög puls & skakningar fick träffa läkare i tisdags, blodprov i går & några timmar senare ringde dr & meddelade diagnosen, härligt att höra om din mamma! Just nu känns det mest som dålig timeing, har längtat efter cypernresan med familjen & hoppas jag mår bra då.. är väl bara att flytta den annars men Äldsta vet när vi ska åka, fast inte vart.. usch så jag gnäller...huvudsaken att bli frisk...

• Stora My

Tråkigt höra du blivit sjuk Fru mia, men skönt du fått diagnosen så fort och får hjälp nu. Jag har en kompis som upptäckte sjukdomen under graviditeten (utlöstes nog av den) Hon har opererat sig och mår bra men försöker få medicinen rätt inställd nu. Hoppas det blir bra snabbt med medicin så ni kan åka på resan

• fru mia
    Stora My skrev 2014-04-10 21:45:35 följande:
    Tråkigt höra du blivit sjuk Fru mia, men skönt du fått diagnosen så fort och får hjälp nu. Jag har en kompis som upptäckte sjukdomen under graviditeten (utlöstes nog av den) Hon har opererat sig och mår bra men försöker få medicinen rätt inställd nu. Hoppas det blir bra snabbt med medicin så ni kan åka på resan

Försöker söka info på nätet.. vet du om din kompis som opererades hade synligt förstorad sköldkörtel? Jag tycker inte att min syns. Hur mådde hon av medicinen?
  • oldy

Vad tråkigt, fru Mia! :(

Hoppas att du snabbt mår bättre så du kan njuta av resan.

• Stora My

När det tror jag inte. Hon hade känningar av att vara varm, seedade, inte särskilt trött. Kan inte minnas hon sagt nåt särskilt av medicinen för sin egen del men hon var nog mest orolig för alla komplikationer den lilla kunde få. Nu gick allt bra tillslut för bebisen. Men som sagt hon har svårt få rätt inställt levaxindosen nu efter operationen. Innan op åt hon ju andra mediciner för att sänka överproduktionen och det var de som inte var så bra för bebisen i magen. Fast nu kommer ju inte jag ihåg allt. Bäst om du frågar läkaren så du får bättre svar på alla funderingar. Kram.

• fru mia

Tack snälla för svaren! Ska ringa medicinavdelningen i morrn. Undrar om Evelin kan blivit drabbad på något vis om hag hade de här redan under graviditeten :(

• Sara H
    fru mia skrev 2014-04-13 18:54:12 följande:

Tack snälla för svaren! Ska ringa medicinavdelningen i morrn. Undrar om Evelin kan blivit drabbad på något vis om hag hade de här redan under graviditeten :(

Hoppas verkligen att du får rätsida på det snart!

Evelin har säkert klarat sig jättebra i magen. Dock är det tyvärr hög ärftlighet på sköldkörtelsjukdomar, så var extra uppmärksam när hon blir äldre. <3

Min mamma hade för låg Levaxindos när hon var gravid med mina småbröder, men det har visat sig först nu när de är vuxna att de har autoimmun sjukdom mot sköldkörteln, och äter också Levaxin för det. Det är farligare för fostret i magen att mamman producerar för lite sköldkörtelhormon än för mycket. Det är därför de allra flesta gravida som äter Levaxin får höja dosen med ca 25% tills efter barnet är fött (jag fick höja från 75 till 100 mcg i vecka 26, då dök mitt T4-värde).

Håller tummarna stenhårt för att du mår bra snart! Kram!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?