• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy

Hur stora är era knoddar nu?

Stinis blev 8 månader den 2:a och väger nu 9,5 kg och är 73,4 cm lång. Stora tjejen nu! :)

• Stora My

Min kille blev 8 månader igår. Vi ska väga och mäta på måndag men skulle tro han väger över 9 kg och är ca 75 lång. Blir kul se hur han ligger till på kurvan.

• Stora My

Nu händer det grejer. Lilla killen har börjat ställa sig upp på knä mot hyllor, stolar osv. Han vill gärna klättra och stå i kryp. Nu har han också dragit sig upp till stående mot skivan under vardagsrumsbordet. Kul när det händer mycket i utvecklingen.

• Stora My

Hur har det gått med att bli av med graviditetskilona? Jag har jobbat på under våren och har nu bara 1 kg kvar. Gick ju denna gång upp 20 så det känns skönt vara tillbaka, även om magen än är lite gravidputig.

• oldy
    Stora My skrev 2014-05-10 21:58:40 följande:

Hur har det gått med att bli av med graviditetskilona? Jag har jobbat på under våren och har nu bara 1 kg kvar. Gick ju denna gång upp 20 så det känns skönt vara tillbaka, även om magen än är lite gravidputig. smile1.gif

Gick upp 16 kg och har gått ner 18. Men skulle gärna vilja gå ner 5-6 till. Har några sluta-röka-kilon kvar..

Tycker allt fladdrar på kroppen!
  • fru mia

Hej tjejer! Nu har vi kommit hem efter en vecka på cypern. Va mycket som händer med småttingarna & vad stora era har blivit! Evelin blir 9 månader i veckan, vet inte nu men vid 8 mån vägde jon 8660g & var 70 cm lång. Hon kryper med en jäkla fart & ställer sig mot allt hon får tag i =). Blev av med graviditetskilona + lite till av giftstruman men efter den här all inclusive veckan med sinnessjukt god mat så vågar jag inte ställa mig på vågen =)

• Stora My

Fru mia: Hade ni bra väder på Cypern? Å vill så också åka utomlands. Heja Evelin! Och skönt kilona for av bara farten men samtidigt är det ju inte rolig med sjukdomen. Mår du bättre?

Oldy: skönt fler kilona for. Jag vill också tappa 5 kg till så det blir att fortsätta kämpa. Har precis varit på långpromenad.

• Sara H
    Stora My skrev 2014-05-10 21:58:40 följande:

Hur har det gått med att bli av med graviditetskilona? Jag har jobbat på under våren och har nu bara 1 kg kvar. Gick ju denna gång upp 20 så det känns skönt vara tillbaka, även om magen än är lite gravidputig. smile1.gif

Bra jobbat Stora My!

Jag gick upp hiskeliga 23 kilo och har ca 6 kvar. Men jag bryr mig inte så mycket, det är ju bara siffror som inte säger nåt om fördelningen i kroppen. Jag var spinkig och senig innan jag blev gravid pga mycket löpträning, nu tränar jag mer varierat och har byggt en del muskler, som ju väger mer men tar mindre plats.

Mina gamla byxor börjar sitta bra så jag fokuserar mer på det och hur formen känns, än om jag blir av med de där 6 kilona. Men ett par till ryker nog nu när jag kommit igång med löpningen igen efter nästan tre månaders uppehåll pga en rejäl benhinneinflammation som tog ut sin rätt...

Är jag hyfsat tillbaka i gammal god form till lillälsklingens ettårsdag är jag jättenöjd! Ser fram emot en sommar full av motion.
  • oldy

Så himla bra inställning, Sara!

Jag har en kompis som tänker mycket på att gå ner i vikt och det påverkar lätt en själv. Men jag är i bättre form än innan jag blev gravid åtminstone, har lagt ner cola och godis varje dag (ok lite mörkchoklad MÅSTE jag bara ha) och denna helgen har det blivit 4 timmars promenad.

Är så stolt över min kropp som bakade och ploppade ut min fina lilla tjej!

• fru mia

Vad duktiga ni är med träning & allt! Vi hade tydligen sämsta maj vädret på 10 år på cypern. Men tre dagar var jättefina & tokvarma =) dagarna när de regnade var ju iallafall varma=) i onsdags fick jag en allergisk reaktion, förmodligen pga min medicin. Stora utslag på hela kroppen & svullen runt ögonen, då hade jag hemlängtan.... lyckades hitta receptfri allergi medicin som jag fyrdubblade & har fått betapred sen jag kom tillbaka till sverige, måste få tag i läkaren i morrn... suck! Men ska ni resa stora my så kan jag verkligen rekommendera där vi var, althea beach som är ett blue village hotell klockrent för stora barnen!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?