• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-03-24 07:56:54 följande:

Om jag hade haft som Tor, snorig & rinniga ögon hade jag varit jätte gnällig =) dom är bra tåliga! Inga vattkoppor än på Evelin & febern har gett sig =)
    Skönt att febern är borta!

Ja, barnen är himla tåliga. Tor var pigg och glad imorse när han vaknade, men ju längre tiden gick desto hängigare blev han. Orkade inte leka utan blev bara hysteriskt ledsen vilket han aldrig blir annars. Men efter amning en stund somnade han med ett leende.
  • oldy
    Sara H skrev 2014-03-24 06:08:58 följande:

Stackars Evelin, hoppas hon kryar på sig! Tor är jättesnorig och rinnig i ögonen, men har ingen feber och är pigg, även om näsan irriterar honom såklart. Vi har både Up & Go och Comfort 5:or till honom, Up & Go sitter bra, men har läckt kiss ett par gånger den här veckan vilket Comfort inte gör. Så vi växlar lite under dagen. smile1.gif

Det står ju från 10 kg på 5:orna va? Men bra att de funkar ändå, för Stina har fått så goa lår så 4:orna stasar rejält där.. Då ska jag också prova 5:an på henne .
  • fru mia

Sara: är de libero du har? Förrut fanns huggies på vår affär men inte nu, finns dom inte alls längre?

• Stora My

Och nu har den andra framtanden uppe kommit. Han har varit rätt gnällig idag, kanske pga tanden eller förkylningen. Märker han vill vara mer i famnen eller sitta i stolen, få mera upprätt perspektiv nu. Hoppas det blir en lugn natt. De senaste nätterna har det blivit längre mellan målen - äntligen!

• Sara H
    oldy skrev 2014-03-24 18:35:26 följande:
    Det står ju från 10 kg på 5:orna va? Men bra att de funkar ändå, för Stina har fått så goa lår så 4:orna stasar rejält där.. Då ska jag också prova 5:an på henne smile1.gif .
    Ja, 5:orna är från 10 kg, men Tor har såna biffiga ben att det är svårt att ens få på blöjan. Men när den väl är på sitter den kanon på honom! Står inte emot en rejäl omgång kiss lika bra som Comfort bara.
  • fru mia
    Stora My skrev 2014-03-24 20:03:02 följande:
    Och nu har den andra framtanden uppe kommit. Han har varit rätt gnällig idag, kanske pga tanden eller förkylningen. Märker han vill vara mer i famnen eller sitta i stolen, få mera upprätt perspektiv nu. Hoppas det blir en lugn natt. De senaste nätterna har det blivit längre mellan målen - äntligen!

Men herrejösses! Är han dopad eller gick du möjligtvis 2 månader över tiden? ;) Evelin tog några krypsteg i dag (extremt sakta) så konstigt hon har i flera veckor kunnat ligga på magen & själv sätta sig upp på rumpan men inte flyttat sig framåt, måste ju vara svårare att sätta sig..
  • fru mia

Idag gick det lite fortare framåt =) så har hon suttit på huk & balanserat, ser jätte roligt ut =)

• Stora My

Här börjar Alve ta sig framåt ålandes. Tidigare har det bara blivit bakåt, sidles, han kan snurra runt snabbt. Han skjuter upp rumpan i kryp, så det tar sig.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?