• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-03-01 01:48:52 följande:

Nästa helg är det dags för Evelins något försenade dop. Tänkte ge mig på att baka en våningtårta med sockerpasta utan på men vad kan man ha i? Enda jag kommit på hittills är vaniljkräm & hallon/grädde. Har ni haft dop, vad bjöd ni på för smaskigt?

Det låter som en jättegod tårta tycker jag!

Vi hade namngivningsceremoni för Tor den 15/2, då hade min pappas sambo gjort bakelser i form av rulltårtsskivor lagda i lager med grädde emellan. Sen hade vi även släktens dopfunt på plats fylld med choklad, det var poppis.

Hoppas ni får ett trevligt och fint dop för Evelin!
  • Stora My

Fru mia: Alltid gott med hallon och vanij i tårtor. På dopet hade vi en vanlig grädd med just vanilj och hallon samt en Pavlova med grädde och persikaskivor på.

• Stora My

Det går bra fasa ur amningen. Ammar ca 3-4 gånger per dygn. Lilla killen tar flaskan utan problem och jag har inte ont i brösten. Han har varit sjuk i feber 2 dagar men idag är han mycket piggare. I onsdags kom en ny tand upp. Om några dagar blir han 6 månader. Tiden går så snabbt!

• fru mia

Tack! Ja de blir nog vanilj & hallon tror jag. Rulltårta är ju riktigt gott också! Planen från början var en tårta på marängbotten men har provbakat 2 ggr & bara misslyckas :/. Har aldrig gjort våningstårta men går det åt skogen har jag en granne som får rycka in &hjälpa mig :) Stora my, jösses vad snabb han är med tänderna! Hoppas han bkir helt frisk snart!

• Stora My

Ja tokigt det här med tänderna. Första kom ju redan vid 4.5 månad. Som tur är har han inte bitit i bröstet.

• fru mia
    Stora My skrev 2014-03-02 17:08:24 följande:
    Ja tokigt det här med tänderna. Första kom ju redan vid 4.5 månad. Som tur är har han inte bitit i bröstet.

Ha ha fan vad ont de skulle göra!
  • oldy

Oj tänder & dop, här händer det grejer! Skönt att amning funkar trots tänder också, hehe!

Idag blir min lilla tjej 6 månader! Tiden har gått så himla fort!

• Sara H
    fru mia skrev 2014-03-02 19:42:31 följande:

Hon säger MAMMA ???

Så underbart! <3

Tor har sagt "Ákju!" hela helgen.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?