• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    Stora My skrev 2014-01-24 19:49:10 följande:

Sara: svårt säga angående mjölkallergin men tycker nog den borde visat sig tidigare. Min lilla kille har fått torrhets exem på rygg, bröst, ansikte och huvud, armar och ben. Mest troligt atopiskt då de andra också är. Och nu när det är torr och kall luft har det brutit ut. Men det är ju vanligt små barn får nässelutslag och prickar. Det kommer och går.

Precis, tänker också att det borde visat sig tidigare? Han är väldigt skorvig på huvudet, men har inga problem med magen (har inte haft heller), vilket han ju i så fall borde ha tycker man.

Det kanske helt enkelt går över av sig själv då, det ser så illa ut bara...
  • fru mia

Vad roligt att ni har träffats oldy & Sara! Jag brukar mest gå på öf för min egen skull, dricka kaffe & prata med andra mammor & pappor. Här är det öppet 4 dagar i veckan. När mina stora tjejer är ledig vill dom gärna vara där.

• oldy

Ja, öppnis var lite läskigt haha .

Idag har vi varit på babysim. Stina tycker det är jättekul! Idag fick hon även prova på att dyka, det var väl inte skitkul men hon blev heller inte ledsen.

Annars gör jag inte mycket om dagarna. Har varit i Sälen i en vecka, haft folk omkring hela tiden som hjälpt till med Stina, det lär väl märkas nu .

Jag brukar precis som Sara gå en promenad med hunden vid lunch. Sen äter jag en del godis framför teven med .

Nu ska vi sälja vår lägenhet, visning på tors så det blir massor att göra här!

• fru mia
    oldy skrev 2014-01-26 17:07:19 följande:
    Ja, öppnis var lite läskigt haha . Idag har vi varit på babysim. Stina tycker det är jättekul! Idag fick hon även prova på att dyka, det var väl inte skitkul men hon blev heller inte ledsen. Annars gör jag inte mycket om dagarna. Har varit i Sälen i en vecka, haft folk omkring hela tiden som hjälpt till med Stina, det lär väl märkas nu . Jag brukar precis som Sara gå en promenad med hunden vid lunch. Sen äter jag en del godis framför teven med . Nu ska vi sälja vår lägenhet, visning på tors så det blir massor att göra här!

Känner igen det där med godiset :) säger bara sega råttor.... behöver ni bo större?
  • oldy
    fru mia skrev 2014-01-26 17:53:08 följande:

Känner igen det där med godiset :) säger bara sega råttor.... behöver ni bo större?
    Hur ska man kunna låta bli godis? Det går inte, haha! Har alltid varit glad i mat & sötsaker, så det är inget nytt ;).

Vi bor i lägenhet på tredje våning utan hiss. Bor i en trea, ej tvättmaskin & får bara tvätta tre gånger i månaden. Bor precis vid högskolan så det är rätt livat område. Vill gärna bo i hus i ett familjevänligt område :).
  • Stora My

Och nu kom andra framtanden upp nere. Han har lite ont nu, gnagar på sina fingrar och råkar bita sig.

Förstår ni vill flytta Oldy. Skulle inte klara vara utan egen tvättmaskin.

Jag har fått bort sötsuget. Äter bara mörk choklad då och då.

• fru mia
    Stora My skrev 2014-01-27 15:10:15 följande:
    Och nu kom andra framtanden upp nere. Han har lite ont nu, gnagar på sina fingrar och råkar bita sig. Förstår ni vill flytta Oldy. Skulle inte klara vara utan egen tvättmaskin. Jag har fått bort sötsuget. Äter bara mörk choklad då och då.

Jag är också duktig & äter mörk choklad (synd bara att jag vräker i mig lösgodis, sega råttor & twix också :P bl a... ) Förstår att ni vill flytta oldy. Jag bor i radhus fast längst ut så bara en nära granne i ett väldigt barnvänligt område :)
  • fru mia

Gick de bra med visningen oldy? Här omkring verkar det svårsålt just nu, mångs hus ligger länge på hemnet. Hoppas det går bra för er! Hur går det med tänderna stora my? Dom är ju så jäkla söta när dom vara har nån tand :)

• oldy
    fru mia skrev 2014-02-01 10:14:29 följande:

Gick de bra med visningen oldy? Här omkring verkar det svårsålt just nu, mångs hus ligger länge på hemnet. Hoppas det går bra för er! Hur går det med tänderna stora my? Dom är ju så jäkla söta när dom vara har nån tand :)

Vet inte riktigt, tackar som frågar! Är beredd på att det kan ta ett tag, men nu har vi åtminstone (äntligen) fått parkering utanför huset! Innan har vi haft bilen långt iväg, så det innebär ju mindre krångel nu.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?