• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    oldy skrev 2014-01-18 19:38:24 följande:
    Ja, den var skitbra (OBS massa massa naket och massor av sex & droger)! Tycker Leonardo Di Caprio alltid levererar!

Ha ha då blir det nog inga probkem att få med maken & se den filmen ;)
  • Stora My

Lilla gossens oroliga kvällar sista tiden fick sin förklaring. Första tanden (nere) har kommit fram. Tokigt! 7 månader var de andra när de fick sina.

• Sara H
    Stora My skrev 2014-01-19 20:53:15 följande:

Lilla gossens oroliga kvällar sista tiden fick sin förklaring. Första tanden (nere) har kommit fram. Tokigt! 7 månader var de andra när de fick sina. smile1.gif

Åh, så spännande!

Tor har varit gladare de två senaste dagarna, det känns skönt. Men han fortsätter peta sig i munnen konstant och dreglar värre än vår hund. Har inte sett nån tand på väg än, så väntar med spänning på att den första ska kika fram!
  • fru mia
    Stora My skrev 2014-01-19 20:53:15 följande:
    Lilla gossens oroliga kvällar sista tiden fick sin förklaring. Första tanden (nere) har kommit fram. Tokigt! 7 månader var de andra när de fick sina.

Härligt! I snitt brukar första mjölktänderna komma när pojkar är 7, 5 mån & flickor 7, 9 mina tjejer har fått sina vid 8 månader :)
  • fru mia

Vad brukar ni göra på dagarna? Tis-tors när dom stora är på dagis tycker jag inte man hinner så mycket, mest lämna-hämta. Annars brukar vi va på kyrkis (öppna förskolan). Veckorna bara flyger förbi! Evelin börjar kunna sitta utan stöd på golvet men vinglar till efter en stund så man får fånga henne:) måste va bredvid eller lägga kuddar.

• Sara H
    fru mia skrev 2014-01-24 10:54:20 följande:

Vad brukar ni göra på dagarna? Tis-tors när dom stora är på dagis tycker jag inte man hinner så mycket, mest lämna-hämta. Annars brukar vi va på kyrkis (öppna förskolan). Veckorna bara flyger förbi! Evelin börjar kunna sitta utan stöd på golvet men vinglar till efter en stund så man får fånga henne:) måste va bredvid eller lägga kuddar.

Håller med dig, hinner inte göra nånting hemma på dagarna!

Om vi inte får besök eller åker in till stan blir det en långpromenad och middag på sin höjd innan maken kommer hem typ.

Så spännande att Evelin börjar sitta själv! Tor älskar att sitta i knät på oss och sträcka sig efter grejer, men gör det inte utan stöd än. Får se när det börjar bli dags!

Trevlig helg alla!
  • fru mia
    Sara H skrev 2014-01-24 13:43:58 följande:
    Håller med dig, hinner inte göra nånting hemma på dagarna! Om vi inte får besök eller åker in till stan blir det en långpromenad och middag på sin höjd innan maken kommer hem typ. Så spännande att Evelin börjar sitta själv! Tor älskar att sitta i knät på oss och sträcka sig efter grejer, men gör det inte utan stöd än. Får se när det börjar bli dags! Trevlig helg alla!

Evelin är ju äldst här i tråden så hon har ju tjuvstartat med balansträning ;) sen tror jag att hon blivit stark i ryggen av roterbara plattan på lekmattan som hon ligger på dagligen. Brukar försöka ha maten klar till maken kommer hem men oftst är den halvklar då. Har ni nån öppna förskolan där du bor?
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-01-24 15:04:23 följande:

Evelin är ju äldst här i tråden så hon har ju tjuvstartat med balansträning ;) sen tror jag att hon blivit stark i ryggen av roterbara plattan på lekmattan som hon ligger på dagligen. Brukar försöka ha maten klar till maken kommer hem men oftst är den halvklar då. Har ni nån öppna förskolan där du bor?
    Vilken smart grej!

Ja, jag och Oldy här i tråden var på öppnis med Tor och Stina före jul! Men de tyckte att det var lite småläskigt båda två, så vi får ge det ett nytt försök framöver.

En fråga, hoppas att någon vet: Kan mjölkproteinallergi visa sig först vid drygt 4 månaders ålder? Tor har fått rejäla nässelutslag över hela kroppen och ansiktet, och på BVC igår sa de att det beror på virusinfektion. Han har inga sjukdomssymptom i övrigt alls. Jag har inte ändrat nåt i min kost, men börjar ändå misstänka att det beror på nåt jag äter. Antingen mjölkprotein eller jordnötter tror jag i nuläget. Blir till att utesluta och se om det hjälper!
  • Stora My

Sara: svårt säga angående mjölkallergin men tycker nog den borde visat sig tidigare. Min lilla kille har fått torrhets exem på rygg, bröst, ansikte och huvud, armar och ben. Mest troligt atopiskt då de andra också är. Och nu när det är torr och kall luft har det brutit ut. Men det är ju vanligt små barn får nässelutslag och prickar. Det kommer och går.

• Stora My

Tycker dagarna går snabbt. När pojkarna går sina timmar (tre dagar i veckan) försöker vi ta det lugnt lite. Vi går på Öppna förskolan en gång i veckan. Där är vi några mammor med bebisar födda 2013 så det är rätt lugnt tempo, kul att sitta och prata en stund och dricka kaffe. Vi träffar även en föräldraledig kompis. Igår blev det långpromenad. Sen är det fullt upp med alla pojkar hemma.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?