• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H

På bara 2 dygn med mjölkproteinfri kost för min del har Tor helt blivit av med sina utslag! Så tydligen kan allergi/överkänslighet mot detta uppkomma vid nästan fem månaders ålder, trodde det var alldeles för sent..!

Återstår att se om det växer bort när han blir lite äldre, huvudsaken är att han mår bra såklart.

• fru mia
    Sara H skrev 2014-02-02 17:43:50 följande:
    På bara 2 dygn med mjölkproteinfri kost för min del har Tor helt blivit av med sina utslag! Så tydligen kan allergi/överkänslighet mot detta uppkomma vid nästan fem månaders ålder, trodde det var alldeles för sent..! Återstår att se om det växer bort när han blir lite äldre, huvudsaken är att han mår bra såklart.

Hoppas de växer bort! Usch för allergier
  • oldy

Lång historia kort: Stina var på barnakuten i fredags, hade gått ner i vikt. Jag håller på att sluta amma, ger nu ersättning och hon mår så mycket bättre på det! Sover bättre, skriker mindre, kräks mindre & pruttar mindre .

Saknar verkligen att amma, men detta är det bästa för Stina så jag får väl komma över det . Hade som mål att gärna amma i 6 månader och klarade 5,5. Helt ok ändå ju!

• fru mia
    oldy skrev 2014-02-10 11:18:39 följande:
    Lång historia kort: Stina var på barnakuten i fredags, hade gått ner i vikt. Jag håller på att sluta amma, ger nu ersättning och hon mår så mycket bättre på det! Sover bättre, skriker mindre, kräks mindre & pruttar mindre . Saknar verkligen att amma, men detta är det bästa för Stina så jag får väl komma över det . Hade som mål att gärna amma i 6 månader och klarade 5,5. Helt ok ändå ju!

Tycker du har varit så jäkla duktig!!! De var ju likadant för oss fast Evelin var ju bara 10 dagar när hon gick ner, hade också tänkt amma 6 månader. Har gått över från ersättning till välling. Hon blir 6 månader på torsdag :)
  • oldy
    fru mia skrev 2014-02-10 17:03:54 följande:

Tycker du har varit så jäkla duktig!!! De var ju likadant för oss fast Evelin var ju bara 10 dagar när hon gick ner, hade också tänkt amma 6 månader. Har gått över från ersättning till välling. Hon blir 6 månader på torsdag :)
    Redan ett halvår!! Tänk vad tiden går..

Så man kan ge enbart välling istället för ersättning? Jag funderar på att kanske ge det på kvällen sen, det ska mätta mer har jag hört?

Skönt att jag ska till BVC imorgon igen, kolla vikt & så kanske jag lär ha en och en annan fråga nu när jag inte ammar..
  • fru mia
    oldy skrev 2014-02-10 20:53:21 följande:
    Redan ett halvår!! Tänk vad tiden går.. Så man kan ge enbart välling istället för ersättning? Jag funderar på att kanske ge det på kvällen sen, det ska mätta mer har jag hört? Skönt att jag ska till BVC imorgon igen, kolla vikt & så kanske jag lär ha en och en annan fråga nu när jag inte ammar..

När hon var drygt 5 mån så började jag blanda ersättning & välling så magen fick vänja sig & nu kan jag ta bara välling. Annars äter hon mat/gröt nån gång om dagen fast ganska små portioner. Allra hälst suger hon på smörgåsrån, dubbla med smör i :)
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-02-10 21:42:26 följande:

När hon var drygt 5 mån så började jag blanda ersättning & välling så magen fick vänja sig & nu kan jag ta bara välling. Annars äter hon mat/gröt nån gång om dagen fast ganska små portioner. Allra hälst suger hon på smörgåsrån, dubbla med smör i :)
    Åh, vilket bra tips!

Smörgåsrån med smör att suga på låter som nåt för Tor, det ska testa!
  • oldy
    fru mia skrev 2014-02-10 21:42:26 följande:

Ska prova ge henne 50/50 ersättning & välling ikväll. Hon sov ju så bra innan (åt en gång per natt), men nu vaknar hon ofta..

Rån är ju också gott så klart!
  • fru mia

Trots 3 de barnet så har jag noll koll! senaste kvällarna så vaknar Evelin efter nån timme & gråter hysteriskt som om hon brutit benet eller något. Vad är de för fel???? Kan det vara mardrömmar?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?