• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    oldy skrev 2014-01-16 15:15:05 följande:
    Jag trivs också jättebra! Jag hoppas ju att jag kan förebygga en del av det elände som kan komma när de blir äldre. Men det händer ofta att de fryser ut varandra eller inte är så snälla, vi jobbar mycket med värdegrund och det brukar ge resultat. Barn säger och gör så roliga grejer, så jag får också skratta massor på jobbet! Minus: alldeles för stora barngrupper och för lite tid till dokumentation.

Vilken ålder är det på barnen? Ångrar att jag inte skrivit upp allt roligt som mina barn sagt.
  • Stora My

Sara: känner igen det där. Min kille har också varit mer så sista dagarna men tror det beror på förkylningen. Pratade idag med en kompis som sa att vid 5 månaders åldern är en utvecklingsfas då barnet kan vakna av mardrömmar, vara mer missnöjd osv.

• Stora My

Jag tycker om att undervisa och dialogen med eleverna, lärandet men ogillar det adminastriva, all dokumentation och uppfostran (tjafs, tillrättavisande). Skulle kunna tänka mig jobba på förskolan för jag vill ändå jobba pedagogiskt.

• fru mia
    Stora My skrev 2014-01-16 20:29:25 följande:
    Jag tycker om att undervisa och dialogen med eleverna, lärandet men ogillar det adminastriva, all dokumentation och uppfostran (tjafs, tillrättavisande). Skulle kunna tänka mig jobba på förskolan för jag vill ändå jobba pedagogiskt.

Förskolan är nog snart som skolan, läroplan & allt! Förstår att dom har krav på utbildning på personalen. Skillnad mot när jag var liten..
  • Sara H
    Stora My skrev 2014-01-16 20:29:25 följande:

Ja, det är på tok för mycket administration till ingen nytta, som bara går ut över undervisningen och eleverna. Men nu ska som tur är den arbetsbördan bli mindre så att man förhoppningsvis kan ägna mer tid åt det som är viktigt på riktigt!

Trevlig helg allihop!
  • oldy
    fru mia skrev 2014-01-16 16:08:58 följande:

Vilken ålder är det på barnen? Ångrar att jag inte skrivit upp allt roligt som mina barn sagt.
    1-6 år är det på min avdelning, får ta del av alla härliga ungar.

Det är så kul att leka fram lärandet & barn är minsann mer kompetenta än vad man kan tro .
  • fru mia
    oldy skrev 2014-01-17 15:52:31 följande:
    1-6 år är det på min avdelning, får ta del av alla härliga ungar. Det är så kul att leka fram lärandet & barn är minsann mer kompetenta än vad man kan tro .

Ja verkligen! Min 5 åring läser ungefär som gjorde i 1:an :)
  • oldy
    fru mia skrev 2014-01-17 17:30:18 följande:

Ja verkligen! Min 5 åring läser ungefär som gjorde i 1:an :)
    Häftigt! Femåringar är ju så goa!

Ikväll har vi haft barnvakt och dejtat lite, gick på bio och såg "the wolf of wallstreet". Kunde njuta en del, saknade förstås Stina enormt men vi behövde komma iväg lite och ladda batterierna. Känslan att komma hem och hålla om henne efter tre timmar ifrån varandra är ju helt underbar!
  • fru mia
    oldy skrev 2014-01-17 22:33:28 följande:
    Häftigt! Femåringar är ju så goa! Ikväll har vi haft barnvakt och dejtat lite, gick på bio och såg "the wolf of wallstreet". Kunde njuta en del, saknade förstås Stina enormt men vi behövde komma iväg lite och ladda batterierna. Känslan att komma hem och hålla om henne efter tre timmar ifrån varandra är ju helt underbar!

Härligt! Ska nog också dra med mig maken på bio nån dag. Var filmen bra?
  • oldy
    fru mia skrev 2014-01-17 23:48:48 följande:

Härligt! Ska nog också dra med mig maken på bio nån dag. Var filmen bra?
    Ja, den var skitbra (OBS massa massa naket och massor av sex & droger)! Tycker Leonardo Di Caprio alltid levererar!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?