• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    Sara H skrev 2014-02-21 12:54:43 följande:
    En fråga: Är det nån av er som har/haft kopparspiral? Jag har haft min sedan slutet av november och inte känt av den alls hittills. Men den senaste veckan har jag haft molvärk i livmodertrakten, och även känningar från tryck utifrån, t.ex. när sonen sitter på magen. Har varit magsjuk i två dagar, och även om jag mår bra nu har jag ingen aptit alls (väldigt olikt mig!), så jag misstänker att det kanske kan ha med spiralen att göra? Har aldrig hört om kräkningar pga kopparspiral dock. Jag är INTE gravid, så de misstankarna kan ni släppa. Får ringa MVC på måndag om det inte ger med sig. Trevlig helg på er alla!

Jag har haft kopparspiral, hade inte dom besvären men den satt inte rätt, både jag och maken kände av den. Vad jag förstår är det inte helt ovanligt att den sitter fel. Förrutom illamåendet, kan de va ägglossning du känner av?
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-02-21 13:15:51 följande:

Jag har haft kopparspiral, hade inte dom besvären men den satt inte rätt, både jag och maken kände av den. Vad jag förstår är det inte helt ovanligt att den sitter fel. Förrutom illamåendet, kan de va ägglossning du känner av?
    Hm, det funderar jag också på, ifall den inte sitter rätt. Maken har inte känt av den förut, men nu när jag har lite värk så törs han absolut inte testa, haha!

Vet inte om det kan vara ÄL, ammar fortfarande och har dessutom PCOS, så det krävdes Pergotime för att få ÄL över huvud taget när Tor skulle bli till. Som sagt, får slå en pling till MVC på måndag.
  • Stora My

Har inte haft spiral men hört av kompisar att de ibland inte sitter rätt. Man kan ha äl fastän man ammar, en del blir ju gravida trots amning. Undrar just själv ifall jag har äl nu då jag har mycket flytningar men det är nog vanligt ha det till och från. Bra du ringer och rådfrågar efter helgen.

• Sara H
    fru mia skrev 2014-02-24 17:12:46 följande:

Hur går det Sara? Har du fortfarande ont?

Det känns bättre nu, dessvärre har jag feber sedan igår (går lite upp och ner men försvinner inte) så nu har jag ont i hela kroppen istället. Kanske var det en liten föraning jag kände i magen bara.
  • fru mia
    Sara H skrev 2014-02-24 18:38:33 följande:
    Det känns bättre nu, dessvärre har jag feber sedan igår (går lite upp och ner men försvinner inte) så nu har jag ont i hela kroppen istället. Kanske var det en liten föraning jag kände i magen bara.

Fy sjutton! De är ju ingen höjdare! Krya på dig!
  • Sara H

Tack hörni!

Insåg igår kväll att det nog var svullna lymfkörtlar jag haft ont i, och det är ju inte så konstigt när jag har nåt skräp i kroppen. Börjar bli bättre nu efter nästan en vecka med först magsjuka och sen hög feber, blä... Min käre make har varit toppen och stannat hemma, och det viktigaste av allt är att Tor hållit sig frisk!

• fru mia

Nästa helg är det dags för Evelins något försenade dop. Tänkte ge mig på att baka en våningtårta med sockerpasta utan på men vad kan man ha i? Enda jag kommit på hittills är vaniljkräm & hallon/grädde. Har ni haft dop, vad bjöd ni på för smaskigt?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?