• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Här är det också bra. Lite små gnälligt, tror hon börjar känna av tänderna. Stora my: Har ni kommit igång med dagis efter jul/nyår? Jag fattar inte hur vi ska lyckas vända tillbaka dygnet, var på dagis kl 10.15 idag, dom skulle varit där kl 9... Sara H: är det för gluten vänjning som ni har bröd gröt?

• oldy

Just nu är Stina förkyld stackarn, hostar så hon knappt kan sova, men hon kämpar på och är glad för det mesta ändå.

Pausade smakportioner för att hon blev sjuk och blev väldigt gasig, har köpt magdroppar igen och ska nog köra lite till med dem när smakisarna kommer fram igen.

På söndag kör vi igång med babysim och vecka 4 spenderar vi i Sälen, ska bli skoj!

• fru mia
    oldy skrev 2014-01-08 17:33:57 följande:
    Just nu är Stina förkyld stackarn, hostar så hon knappt kan sova, men hon kämpar på och är glad för det mesta ändå. Pausade smakportioner för att hon blev sjuk och blev väldigt gasig, har köpt magdroppar igen och ska nog köra lite till med dem när smakisarna kommer fram igen. På söndag kör vi igång med babysim och vecka 4 spenderar vi i Sälen, ska bli skoj!

Vad härligt med babysim! Jag gick med dom stora tjejerna när dom var bebisar men nu har vårat badhus stängt för renovering tills i augusti :(
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-01-08 17:20:22 följande:
    Här är det också bra. Lite små gnälligt, tror hon börjar känna av tänderna. Stora my: Har ni kommit igång med dagis efter jul/nyår? Jag fattar inte hur vi ska lyckas vända tillbaka dygnet, var på dagis kl 10.15 idag, dom skulle varit där kl 9... Sara H: är det för gluten vänjning som ni har bröd gröt?
    Yes, det är därför. Jag är laktosintolerant, så jag hoppas att vi ska stanna där i antalet intoleranser i familjen, hehe. Men vi får väl se vart det landar!
    Tor känner också av tänderna, har gjort det i minst tre veckor nu. Huvudet på Sophie the Giraffe är poppis, han biter så det riktigt gnisslar!
  • Stora My

Fru mia: pojkarna börjar imorgon igen, går 9-14. Vi har oftast tidiga mornar så jag tror vi hinner i tid. Får vi sova till 6.30 kallar vi det glatt för sovmorgon.

Så kul med babysim Oldy. Har aldrig testat det men en kompis var jättenöjd.

• oldy
    Stora My skrev 2014-01-08 20:20:58 följande:

Fru mia: pojkarna börjar imorgon igen, går 9-14. Vi har oftast tidiga mornar så jag tror vi hinner i tid. Får vi sova till 6.30 kallar vi det glatt för sovmorgon. smile1.gif

Så kul med babysim Oldy. Har aldrig testat det men en kompis var jättenöjd.

Ja, ska bli kul! Har badat på badhus med henne en gång och det verkade hon gilla .
  • fru mia

Oj stora my, 6.30 är tidigt! Mina går också 9-14. Tisd ons tors. Hur långe tänkte ni vara mammalediga?

• Sara H
    fru mia skrev 2014-01-10 22:50:32 följande:

Oj stora my, 6.30 är tidigt! Mina går också 9-14. Tisd ons tors. Hur långe tänkte ni vara mammalediga?

Jag siktar på ny lärartjänst till höstterminen, så i så fall är jag hemma till början av augusti. Eventuellt börjar jag jobba några timmar per vecka på mitt förra jobb till sommaren, jag hoppas på det iaf, ska höra mig för till veckan.

Hur länge tänker du vara ledig, fru Mia?
  • fru mia

Spännande! Vad är du för lärare? Börjar nog jobba i september tror jag.

• Sara H
    fru mia skrev 2014-01-11 00:48:18 följande:

Spännande! Vad är du för lärare? Börjar nog jobba i september tror jag.

Skönt att vara ledig så länge, fru Mia! Vad jobbar du med?

Jag är leg. lärare i Bild och Mediekunskap för högstadiet och gymnasiet, men har även undervisat en del i SFI/stödsvenska på Folkuniversitetet vilket har varit jätteroligt. Så jag hoppas få fortsätta med det ett par dagar i veckan till senvåren/sommaren.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?