• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    Stora My skrev 2014-02-18 19:51:38 följande:
    Ja nu är det nog dags börja avveckla amning. Vilken tjorvig gårkväll och natt vi haft. Han har vaknat var och varannan timme och ammat, skrikit, somnat mitt i amningen. Antingen pga förkylningen, magen eller att mjölken börjar sina. Ikväll har jag gett första flaskan med ersättning och han tog den direkt och nu sover han. Hoppas denna natt blir lugn, är så trött.

Men vad duktig du är som ammat så här länge! Hoppas du får sova i natt! Evelin har har blivit pigg igen sen hon fick penicillin så i natt sov hon hela natten tack & lov, trodde nästan hon vant sig vid att vakna =)
  • Stora My

Skönt ni fått sova.

Här blev det återigen en tjorvig natt. Storebror är också förkyld och vaknade vid 5. Känner mig seeeg idag.

Hade tänkt amma 4 månader. Nu har det gått 5.5 månad. Nu när man fasar över på vanlig mat är det smidigt amma mellan målen, tänkte jag lika gärna kan amma till 6 månader, men om det börjar ta slut är det nog lika bra gå över på ersättning. Ja det är inte lätt och det tar ju ett tag få över helt på mat. Har ju ingen lust amma till 7-8 månader.

• fru mia
    Stora My skrev 2014-02-19 07:48:08 följande:
    Skönt ni fått sova. Här blev det återigen en tjorvig natt. Storebror är också förkyld och vaknade vid 5. Känner mig seeeg idag. Hade tänkt amma 4 månader. Nu har det gått 5.5 månad. Nu när man fasar över på vanlig mat är det smidigt amma mellan målen, tänkte jag lika gärna kan amma till 6 månader, men om det börjar ta slut är det nog lika bra gå över på ersättning. Ja det är inte lätt och det tar ju ett tag få över helt på mat. Har ju ingen lust amma till 7-8 månader.

Ja dessa förkylningar :( Att amma samtidigt som man övergår till mat är ju toppen, minskar ju risken för allergier, så har jag gjort med mina stora tjejer. I morrn ska det bli spännande för barnen, vi ska besöka polisstationen för att fixa pass. Då ska dom få se att poliserna faktiskt är snälla :)
  • Stora My

Kul! Vart ska ni resa?

Jag funderar på Mallorca till hösten. Har redan fixat pass till de två äldre, så då är det bara yngsta som behöver ett.

• fru mia
    Stora My skrev 2014-02-19 18:36:46 följande:
    Kul! Vart ska ni resa? Jag funderar på Mallorca till hösten. Har redan fixat pass till de två äldre, så då är det bara yngsta som behöver ett.

Vi måste fixa till alla barnen & mitt har gått ut. Cypern i maj =) ska bli så jäkla skönt att åka i väg hela familjen. Synd bara att jag utan överdrift är fruktansvärt flygrädd & för att inte tala om busstransfer... men de tänker jag inte visa mina barn, ska minsann sitta där & se glad ut =) Vart har du rest med barn förrut?
  • oldy

Åh så härligt med Cypern! Jag var där några månader innan jag blev gravid, i Fig tree bay. Jag har rest rätt så mycket hela mitt liv och jag måste säga att där var det finast vatten av alla resmål! Thailand var inte ens i närheten . Vart i Cypern ska ni?

• fru mia
    oldy skrev 2014-02-20 09:19:04 följande:
    Åh så härligt med Cypern! Jag var där några månader innan jag blev gravid, i Fig tree bay. Jag har rest rätt så mycket hela mitt liv och jag måste säga att där var det finast vatten av alla resmål! Thailand var inte ens i närheten . Vart i Cypern ska ni?

Fig tree bay ska vi =) Har aldrig varit på cypern, något som vi bör tänka på? vad gjorde du där i några månader?
  • Stora My

Vi har inte rest någonstans än. Fixade pass förra året då jag tänkte vi skulle åka utomlands men det blev inte av. Men nu ska det bli av.

Härligt med Cypern. Har bara hört gott om det. Min bror med familj var dit i juni förra året.

• fru mia
    Stora My skrev 2014-02-20 18:23:19 följande:
    Vi har inte rest någonstans än. Fixade pass förra året då jag tänkte vi skulle åka utomlands men det blev inte av. Men nu ska det bli av. Härligt med Cypern. Har bara hört gott om det. Min bror med familj var dit i juni förra året.

Vi har också tänkt resa länge men det har inte heller blivit av förrens nu. Vi har bokat all inclusive på ett hotell som har väldigt gott ryckte om b la maten & god mat är ju aldrig fel :P
  • Sara H

En fråga: Är det nån av er som har/haft kopparspiral? Jag har haft min sedan slutet av november och inte känt av den alls hittills. Men den senaste veckan har jag haft molvärk i livmodertrakten, och även känningar från tryck utifrån, t.ex. när sonen sitter på magen. Har varit magsjuk i två dagar, och även om jag mår bra nu har jag ingen aptit alls (väldigt olikt mig!), så jag misstänker att det kanske kan ha med spiralen att göra? Har aldrig hört om kräkningar pga kopparspiral dock.

Jag är INTE gravid, så de misstankarna kan ni släppa.

Får ringa MVC på måndag om det inte ger med sig. Trevlig helg på er alla!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?