• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Och stortjejen din som vill hjälpa till handla. Alltid bra med en hjälpreda.

Vi hostar och kraxar än, kan ju bli en långdragen sommarförkylning men ingen har feber och alla är pigga ändå.

• fru mia

Härligt de låter med stugan! Som ett riktigt midsommar firande. Sju tänder, de är ju helt galet =) ( på ett bra sätt) . Jag mår ganska bra nu, håller på att trappa ner på medicinen mot hjärtklappning, behöver bara 1 nu istället för 3 =). Dom andra medicinerna verkar vara rätt dos för mig. Ni får väl ta stora snaps flaskan så kanske hostan går över på er vuxna iallafall ;)

• oldy

Här är en som också ska gå hela dagarna, så mina händer är oftast väldigt upptagna . Hon ska gärna stå och hålla sig i möbler och går utmed dem. Vinkar HELA TIDEN, haha! Hon tycker det är skitkul! Också bara två tänder här, men nu är det på gång både uppe och nere.
    Efter att spenderat nätterna i vår säng i många månader så sover hon nu i eget rum. Trodde det skulle bli jobbig övergång men det har gått jättebra.

Vi ska fira midsommar på klassiskt vis med dans runt stången, jordgubbar och nypotatis- mums! Glad midsommar på er!

• fru mia

Vad roligt att de gick så lätt att flytta till eget rum. Gissar att din sömn blir bättre då? På midsommar brukar jag skicka barnen på dans runt stången men själv va hemma & förbereda maten i lugn & ro =) idag ramlade Evelin ner från soffan för första gången =( Hon låg där & myste med en syrra på varje sida men hux flux dundra hon i golvet.. stackarn..

• Sara H

Fru Mia, skönt att du mår bättre!

Stora My, krya på dig! Inte kul att vara förkyld på sommaren!

Här har vi åtta tänder och 11 kg. Vår dunderklump har börjat röra sig mer den senaste tiden; står i krypställning och gungar men det går mest bakåt. Ålar sig framåt rätt snabbt dock. Han står och håller i sig med en hand och stapplar fram när man håller i honom. Roligast är att riva ut böcker från bokhyllan och att plinka på pappas elgitarr som står där bredvid. Han är totalt prylgalen och ska ha allt. Vinkandet hår i perioder; var väldigt populärt fram tills förra veckan, nu gör han vågen istället, hehe. Han har rest sig upp i sängen vid ett par tillfällen, det är hans viktigaste kamp nu; att ta sig upp själv från liggande till sittande. Och det går, ibland. Föredrar att sova på mage och lägger sig så självmant.

Det går framåt med språket och han tränar ivrigt på att härma "mamma" och "pappa" när jag säger det till honom. Men mest pratar han med nappen och vår hund.

Midsommar firar vi med besök av svärmor, tittar på resning av midsommarstången (hoppas på dans!) och äter gott. Dock väntas det bli regn (skräll) så vi får väl se hur det blir i slutändan. Sen blir det lite semester för oss hos min familj i Värmland innan det är dags att flyttpacka. Vi har köpt hus och sålt vår radhuslägenhet, så om ca 1 1/2 månad bär det av! Superroligt och superspännande!

Glad midsommar på er alla, stora och små!

• fru mia

Jösses Sara H vad det händer saker! Dom utvecklas verkligen snabbt nu ???? vad roligt med husköp !! Vi bor också i radhus men väntar på att hitta vårt drömhus eller bygga..

Evelin ställer sig upp utan att hålla i sig allt oftare men har inte gjort några försök att gå än, roligast tycker hon nog att sladdar/kontakter & fjärrkontroller är. Hon brukar roa sig med att "prata" med den lilla härm apan som syns genom glaset på ugnen ???? så roligt att den tycka bo hos alla med ugn ????

Trevlig midsommar!!!!

• Stora My

Trevlig Midsommar alla! Brrr så kallt i år. Här är det ömsom sol och regn idag. Vi fixar till en större sandlåda så barnen ryms lite bättre och så får vi springa in när det kommer en skur. Det blev ingen Midsommar i stugan, pga att lilla killen har feber och vädret. Han är pigg ändå, lite gnällig men orkar leka som vanligt.

• Stora My

Å dessa små sjuklingar. Vi hostar ännu allihopa men lillebror är feberfri nu. Denna vecka har varit upp och ner och nu är vår fina sova-hela-natten som bortblåst. Mitt i natten vaknar han, gråter massor och tillslut måste han få en vällingflaska för att kunna somna om. Vet ju det blir bättre när han kryar på sig men just nu är det tungt, jag är en trött mamma.

• fru mia

Fy vad jobbigt stora my! De är ju inte heller lätt att sova middag när man har 2 barn till.. kan du inte ha en termos med vatten & göra välling vid sängen så du slipper vara vaken så lång tid?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?