• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Men jösses! Snart har han väl lika många tänder som en 2 åring =) tycker också att de händer mycket nu. Nyss bebisar & nu småbarn... Evelin går nu & kan klättra upp i soffan. Min man har semester nästa vecka också så vi har lite djurarter mm att klara av.

• Stora My

Kul gå på djurpark. Eller är det bara vi vuxna som tycker det? Vi var på en under vår lilla minisemester (bodde i stuga på camping, badade på utebastu

och djurparksbesök). Pojkarna var måttligt roade egentligen men tyckte nog det var roligt också.

Börjar tappa räkningen nu men tror han har 11 tänder nu. Han ser så rolig ut med jätteframtänderna upptill.

• fru mia

Vi har varit på endel djurparker så den här gången är jag som barnen & ser fram emot karusellerna. Ska till parken zoo i Eskilstuna. Vi ska ha barnvakt till Evelin & köpa åkband till resten av familjen =)

• oldy

Haha ja vi har också varit på djurparker. Skånes djurpark och Zoo i Köpenhamn. Stina tyckte djuren var intressanta så länge de rörde sig, annars pillade hon på folket jämte henne..

Hon har också 11 tänder som brutit igenom. Framtänderna är nästan helt uppe, så sött! Hon går nästan själv men behöver lite stöd i form av att hålla i mitt finger.

Om exakt en månad blir hon 1 år, helt ofattbart!! Vart tog tiden vägen?

Hon är riktigt busig och det är inte svårt att få henne att gapskratta.

Idag åt hon själv med sked, aldrig sett henne göra det innan. Det händer nytt hela tiden!

Min sambo börjar också jobba på måndag, tråkigt men man kan ju inte ha semester för evigt..

• fru mia

Va duktigt att äta med sked! Evelin har försökt, hon stoppar skeden i munnen men när hon ska ta mer på skeden så hackar hon bara på tallriken & så slutar det oftast med att hon slänger tallriken i golvet eller sätter den up & ner på huvudet..

6 tänder har hon än så länge.

• oldy
    fru mia skrev 2014-08-02 20:27:50 följande:

Va duktigt att äta med sked! Evelin har försökt, hon stoppar skeden i munnen men när hon ska ta mer på skeden så hackar hon bara på tallriken & så slutar det oftast med att hon slänger tallriken i golvet eller sätter den up & ner på huvudet..

6 tänder har hon än så länge.

Haha ja men det är ungefär samma här med! Hon får ju inte in normala tuggor direkt, men hon förstår vad hon ska göra och får i sig lite iaf :).

Men nu har hon haft diarré i en vecka stackarn.. Hon har sovit dåligt i flera nätter och vissa har hon sovit som en sten då hon varit så utmattad. Bajsar i sömnen och gråter för det gör så ont, hon bajsar minst 10 ggr/dygn.. ;( Men peppar peppar, det har inte kommit bajs på några timmar nu!

Hur är det med er i sommarvärmen? Vi längtar efter hösten nu, hehe! ;)
  • Stora My

Oldy:stackars liten. Inget kul med magsjuka. Hoppas nu hon slipper något mer.

Jag testade ge lilla killen skeden efter ni skrev att ni testat. Det gick rätt så bra. Han förstod vad han skulle göra och verkade tycka det var roligt. Har alltid börjat träna innan 1-års dagen, så de små kan äta sin tårtbit själv. Nu får han fortsätta träna. Annars är det bra men denna värmebölja uppskattas inte av liten.

• oldy
    Stora My skrev 2014-08-08 15:48:03 följande:

Oldy:stackars liten. Inget kul med magsjuka. Hoppas nu hon slipper något mer.

Jag testade ge lilla killen skeden efter ni skrev att ni testat. Det gick rätt så bra. Han förstod vad han skulle göra och verkade tycka det var roligt. Har alltid börjat träna innan 1-års dagen, så de små kan äta sin tårtbit själv. Nu får han fortsätta träna. smile1.gif Annars är det bra men denna värmebölja uppskattas inte av liten.

Vad duktig han är! :) Har dina barn kunnat äta ordentligt själva vid 1 år? Det är inte illa!

Stina protesterar efter halva portionen om jag matar henne, hon vill själv. Det blir mat precis överallt, hon får duscha, jag får byta om och det som hamnar på golvet tar hunden ;). Men det är kul att hon vill själv.

Nu har jag varit hemma i över ett år, blev sjukskriven i gravidvecka 36 & sedan föddes hon ju vecka 38. Tiden har gått så himla fort!! Har tre månader kvar hemma med Stina, ska njuta och ta tillvara på denna sista tid. Tur att det är första barnet så detta får upplevas igen :).
  • Sara H

Nu är föräldraledigheten slut! Började jobba i onsdags, så det blev nästan ett års ledighet. Gick hem 29/8 förra året, men då var ju tanken att hinna vara hemma i ca 1 månad innan plutten kom. Meeen, han hade ju bråttom och kom i vecka 38 (37+3) så jag hann bara vara hemma i 6 dagar.

Känns jättekul att ha börjat jobba igen - nytt jobb i ny stad - men självklart har jag åkt på bihåleinflammation. Tur att plutten och hans pappa sköter sig så bra ihop att jag kan rå om mig själv litegrann, hehe.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?