• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Ja det är varje dag, man följer skolans läsårsschema. Imorgon är han ledig men på måndag drar det igång på allvar.

• fru mia

Oj vad konstigt! Ni har ju ca 10 timmar mer än oss i veckan. Trodde de va lika överallt eftersom läroplanen är väl samma för alla? Här får dom väl kvarsittning resten av lågstadiet för att komma i kapp ;)

• fru mia

Igår va vi på 1 års kollen. 10 kg & 75,5cm =) 2 sprutor också som verkade göra ondare efteråt & mer feber än dom andra gångerna =(

• Stora My

Stora tjejen! Men det lät inte roligt med smärtan och febern från sprutorna. Jag väntar på kallelsen till lilla killens 1-års kontroll.

Nu är det ett år sen jag började hänga i denna tråd. Då gick vi och väntade de små och nu får vi fira 1-års kalas.

• oldy
    fru mia skrev 2014-08-21 17:43:05 följande:

Igår va vi på 1 års kollen. 10 kg & 75,5cm =) 2 sprutor också som verkade göra ondare efteråt & mer feber än dom andra gångerna =(

Stor tjej!

Jag är nervös för den där sprutan, är rädd för att hon kommer få mer ont då hon liksom är en medveten människa nu..

Hon vägdes för någon vecka sen, efter två veckors diarré var jag orolig över henne. Men det hade jag inte behövt, hon hade till och med gjort ett litet skutt på sin kurva; 11,1 kg tung var hon då. Och jag gissar på 78 cm. Hon är rätt stor jämfört med jämnåriga verkar det som. Hon lär ju växa om mig snabbt, jag som bara är 1,60!
  • fru mia

De är bra, då har hon ju att ta av =) Evelin är mindre än alla jämngamla fast börjar bli lite rund nu =) .

jag är lika kort som du, 160.. (nästan) maken är ganska lång så mina stora tjejer är långa. ser ganska roligt ut när 6 åringen står brevid mig & bara är 40cm kortare =)

Hon som vaccinerade var lite ringrostig... har gått smidigare förrut. De här var ju i allafall sista dosen av den här sorten. Febern hade hon 2dagar. Har de gått bra förrut med sprutorna?

• oldy
    fru mia skrev 2014-08-24 09:14:00 följande:

De är bra, då har hon ju att ta av =) Evelin är mindre än alla jämngamla fast börjar bli lite rund nu =) .

jag är lika kort som du, 160.. (nästan) maken är ganska lång så mina stora tjejer är långa. ser ganska roligt ut när 6 åringen står brevid mig & bara är 40cm kortare =)

Hon som vaccinerade var lite ringrostig... har gått smidigare förrut. De här var ju i allafall sista dosen av den här sorten. Febern hade hon 2dagar. Har de gått bra förrut med sprutorna?

Haha det blir nog samma här! Min kille är 1,90 så hon lär ju bli längre än mig..

Är det två sprutor igen? Ger de en och en eller båda på en gång? Jag har bytt BVC och på det gamla var de två personal som stack i ett varsitt ben samtidigt. Lite brutalt men skönt att få det överstökat liksom. Stina har blivit ledsen och så men det går över snabbt. Hon fick som ett myggbett efter ena sticket sist.

Hur sover era små nu?

Jag har nyss tagit bort ena vilan. Vi går upp ca 6-7, sedan sover hon 10-12 och sedan lägger vi henne vid 18-18.30. Det funkar bra men sista timmen är hon trött och gnällig.. :-P
  • fru mia

Två nu med. En på varje sida. Men det är sista som man tar två samtidigt av. Dom har satt samtidigt på henne med tyckte de va bättre. Så som jag höll nu kunde jag inte trösta för jag skulle ju vända på Evelin. Be att hon får samtidigt eller håll henne så att sköterskan får byta sida istället för att vända på stina. Skönt att det går över iallafall.

• fru mia

Evelin vaknar 6.30-8 ca. Sover middag runt 12. Ibland sover hon en stund runt 16 de är olika isåfall lägger hon sig 21-22 annars kanske 19.30

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?