• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Å så kul Stina börjat gå.

Kalaset var kul. Lilla killen åt sin tårtbit själv med lilla skeden. Paketen tyckte han så där om att öppna. Det var roligare leka med snören. Han har börjat släppa taget när han står, så det är på gång.

• fru mia

Va roligt att Stina börjat gå =)

Duktig Alve är som äter med sked! Evelin håller sin sked i handen men lyckas inte få upp något alls på den.

• Sara H

Hoppas att alla haft trevliga kalas! Och så duktiga alla barn är, det händer mycket roligt nu!

Tor kan stå utan stöd korta stunder och går längs möbler utan problem. Men han är inte alls intresserad av att gå, han nöjer sig med att krypa och klättra. Han äter själv med sked och gaffel, men vill gärna ha hjälp med att få upp maten från tallriken först.

Han har börjat hitta på egna ljud- och rytmramsor, och bygger torn av allt möjligt. Sorterar grejer, plockar t.ex. skor ur skohyllan och stoppar tillbaka dem igen.

Han kissar varje dag på pottan sedan fyra månader tillbaka, och nu bajsar han nästan varje dag på pottan också.

Vi är så kära i vår guldklimp! Och om några månader börjar försöken att ge guldklimpen ett syskon...

• Sara H
    Stora My skrev 2014-09-07 16:34:54 följande:

Heja Tor! Roligt med syskonplaner. smile1.gif

Ja, det är roligt!

Jag började syskonlängta redan när T var 3 månader, sen har det där gått lite upp och ner. Under sommaren har det ju bara varit fokus på bostadsförsäljning och -köp, flytt och nya jobb, vilket faktiskt varit jätteskönt.

Det är en svår balansgång det där, vi vill inte ha barn för tätt, samtidigt som jag har PCOS (tog 1 år och 2 kurer Pergotime för att få till T) så det kanske inte blir nån mer graviditet alls liksom. Men sedan jag slutade amma den 1/6 har jag varit igång i behandling med progesteronkräm, och har för första gången i mitt liv fått regelbunden mens. Är inne på den tredje cykeln nu, helt fantastiskt. Så förhoppningen är att det ska bli en graviditet utan hjälp utifrån.

Hur är det för er andra, planeras det några syskon?
  • oldy

Så spännande Sara, jag känner på mig att syskonet kommer att bli till snabbt .

Skohyllan är också Stinas favorit! Plockar undan och på skorna hela tiden. Och hunden springer runt och gömmer dem. Jag får alltid leta efter skor innan jag ska iväg, haha!

Jag är också sugen på syskon men vi försöker sälja vår lägenhet och har försökt länge länge. Finns inte en möjlighet till ett till barn här så det får vänta tills vi fått sålt. Hoppas inte det dröjer för länge..

• fru mia

Härligt att läsa om alla framsteg & framtidsplaner =) Evelin kan säga ena syrrans namn, värmer i hjärtat varje gång man hör henne ropa på syrran.

Har funderat på att börja toa träna, har aldrig haft potta till någon av dom har haft barnring till toan. I morron börjar Evelin sin inskolning på dagis..

• oldy
    Stora My skrev 2014-09-08 16:44:28 följande:

Här är det lillasyskon på gång. smile5.gif

Gravid?? Mysigt med bebis igen!

Spännande med inskolning, det kommer säkert att gå bra. Barnen har ju så skoj där!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?