• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy

Då ligger ni före!

Här är Stina först ut men jag hoppas man får fler.

• Sara H

Får se om det blir fjärde gången gillt med ännu en pojke nu då Stora My! Ska ni kolla könet på RUL?

• Stora My

Vi bestämde oss för att inte fråga. Vi frågade sist och fick inget klart besked, "det kanske är en snopp " så vi blev lite besvikna att det inte blev ett klart besked. Blir spännande få reda först där på förlossningen. Att det blir en pojke känns mest troligt men det är ju 50-50.

• oldy
    Stora My skrev 2014-09-14 19:22:33 följande:

Vi bestämde oss för att inte fråga. Vi frågade sist och fick inget klart besked, "det kanske är en snopp " så vi blev lite besvikna att det inte blev ett klart besked. Blir spännande få reda först där på förlossningen. Att det blir en pojke känns mest troligt men det är ju 50-50. smile1.gif

Det var samma här, de var iofs väldigt säkra men man fick ju inte ett hundraprocentigt besked. Vi var ändå inställda på flicka och när hon kommit ut var jag så omtumlad så jag tänkte inte alls på vad som fanns mellan benen förrän senare..

Var allt bra enligt RUL?
  • Stora My

Det var bra det lilla vi såg men när Bm mätte bebisen var h*n för liten för att hon skulle kunna se allt ordentligt (beräknades var 2 v mindre) så vi fick ny tid om några veckor. Kändes lite snopet, så nu går vi i ovisshet några veckor till hur allt är med den lilla och när bf är.

• fru mia

Hur är det med er allihopa? Fick ett mms i dag av min bästis, de va en ul bild på bebisen i hennes mage. Inte utan att man blir avis. Får glädjas för hennes skull istället.

Evelin är inte ett dugg mammig längre, de va helt enkelt Pappatid som behövdes =)

• Stora My

Här är allt bra. Vardagen rullar på. Väntar på att lilla killen ska börja gå. Han tar ibland två tre steg mellan möbler men än vågar han inte släppa. Imorgon blir det BVC och vaccination.

• oldy

Full rulle här nu när hon går, men det är roligt! Än så länge är jag favoritpersonen i hennes liv, men det ändrar sig säkert när jag börjar jobba (om ca en månad).

Förstår att du blir lite smått avis när du sett UL-bild, så kan jag också känna. Ett tag ville jag skaffa en till NU, fast just nu känner jag att jag vill jobba lite och vi måste köpa ett hus först. Bara det inte går mer än tre år emellan barnen så är jag nöjd!

Stora My; har du gjort ett nytt UL?

• Stora My

Det gick bra på BVC. Killen väger 10.3 kg och är 77 cm lång. Sprutorna var inte kul att ta och han blev såklart ledsen men det gick ändå rätt snabbt över. Ul blir nästa vecka, spännande se den lilla igen och höra vad Bm säger.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?