Längtan 1970 skrev 2013-11-06 22:01:43 följande:
Hej Myran, Tänkte berätta om vårt besök hos IVI Valencia 2013-11-04. Vi hade med oss testsvar på blodproverna inför besöket. . Proverna kostade oss här i Stockholm för 2000 kr. Faktiskt hade varit billigare att göra dem där. Det var vänligt mottagande och vi fick en kontaktperson som var med oss hela tiden. Fick träffa Dr Remohi och ställa alla frågor vi hade och han tog verkligen tid på sig och svarade tydligt. Vi diskuterade om att få 2 ägg vid transfer men han rekommenderade inte det. Detta var pga min ålder(43 år). Efter ultraljud så ville dem att vi ska göra några prover till som heter: För min man: Cariotip, fibrosis quistica och för mig: antitrombina, proteina S, proteina C, APCR, ACA IgG, ACA Igw, Homocist plasmatica, cariotipo, och 2 till. Vi kunde göra proverna där för 1100 euro och idag fick vi veta att proverna kostar oss här hemma för runt 10000 kr. Känns jobbigt att det ska behöva vara så jobbigt och tufft med alla kostnader även här hemma. Efter att vi har skickat svaren så startar vi behandlingen vid slutet av december och då behöver vi åka dit till mitten av januari 2014. Vi pratade ingenting om donator men fick skriva och fylla i massa papper och blev fotograferad. Hoppas att inte glömt nåt. Vill gärna att det ska hända här och nu. Känns att det tar evigheter innan det är dags. Förlåt för fel stavning eller grammatiks fel, är så dålig på att skriva. Hoppas jag har kunnat svara några av dina frågor. Om det är nåt mer du undrar skriv gärna så svarar jag gärna. Kram.
Tack för din berättelse.
Vad är alla dessa prover för något egentligen dom vill ha svar på? Hormon prover mm kan jag förstår men det låster som mycket mera.
Era första prov i sverige ni tog, fick ni söka läkare själva för det eller vem skrev remiis för dom?
Kan man inte gå via husläkaren som skickar remiss för det och man går som på ett vanligt läkarbesök?
tänkte ringa dom i morgon och kolla. Proverna verkar ju kosta massor och värt att kolla alla billigare vägar.