• Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • Dustpuppy

Woot!

Stort grattis!

Heehee, tänk om det är två?!?!

Såg du att Mirakel också plussade, var inte ni samtidigt i Finland?

/Dustpuppy, lite gråtmild för att det gått bra

• Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-11-28 08:14:25 följande:
    Plussade nu på morgonen :) :)
    Ohhhh fasen vad roligt. jätte jätte grattis till er. Så glad för er. Gravid NalleBaby
  • Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-11-28 15:33:05 följande:
    Tack snälla söta det känns underbart!! Mirakel och jag lunchade och har haft kontakt efteråt :) :)
    Vad roligt..;) 

Hade du några känningar innan BIM? Plussade du innan?

När jag gjorde IVF så satt dom BIM nästan 2,5v efter. Hur sa dom till er?
    <nu får vi hoppas att resen av oss går samma lyckosamma väg som er.;)
    Har varit lite orolig, läst att det är ganska många som misslyckas med ÄD. Man bygger gärna upp större förhoppningar nu vid ÄD när donatorn är yngre. 
  • Fertilitetsresa

BIM två veckor efter insättning testade inte innan. Haft biverkningar från medicinerna men inte känt ngt annat :)

• Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-11-28 21:25:56 följande:
    BIM två veckor efter insättning testade inte innan. Haft biverkningar från medicinerna men inte känt ngt annat :)
    Vilka mediciner fick du ta? 
    Fick du ta progesteron vagiatorerna? Jag har mått bra av alla mediciner efter IVF men efter senaste IVF fick jag starkare progesteron, vagiatorerna. Dom mådde jag skit av. Så trött, kände mig trög i skallen. Det var inget skoj. Men vad gör man inte för att lyckas.
  • Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-11-29 18:19:28 följande:

Ja @Myra jag har de vaggisarna 400 mg x 3. Och Progynon. Det funkar helt ok :)

Inget annan medicin som du tog innan? Har dör mig att dom skrev mera mediciner. Kände inte igen dom och var lite nyfiken vad dom är till för.
Svar på tråden Fertinova Helsingfors