• Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • Virvla

Inatt vaknade jag halv två och var rejält illamående. Tänkte inte så mycket, bara tog fram ett test. Det blev två streck... teststräcket är svagt, men tydligt synligt. Hoppet lever, riktig testdag på lördag. Kanske, kanske kan det gå vägen...

• Misskitty

Måste höra efter med er andra som går på fertinova om ni vet hur de gör med frysning av embryon. Fryser de in de styckvis eller måste man tina flera stycken varje gång?

• Virvla

Misskitty: Inget säkert ännu, men tack!

Hur Fertinova gör med infrysning tror jag beror lite på hur många embryon det är som ska frysas och vilken kvalitet de har. Vi fick tre till frysen. De frystes i två strån. Det bästa för sig och de två som var något långsammare för sig.

• Misskitty

Virvla: Vi får väl hålla tummarna för att strecket är tydligare på lördag

Ok, då kanske jag kan maila kliniken och fråga. Vi fick bara veta att det blev 7 st till frysen.

• Virvla

Tack Misskitty och Fertilitetsresa!

Nytt test idag, det var starkare. Nu är det bara att hoppas att Grynet vill stanna kvar också. Sist fick jag MA som upptäcktes i v 9. Har lite svårt att våga tro på det förrän jag sett ett hjärta som slår...

MissKitty: Grattis till sju till frysen! Det är ju superbra!

• Virvla

Idag är det officiell testdag. Starkt plus, eller hur?! Mår illa när jag blir hungrig. Har bokat in VUL den 18:e. Trevlig helg till er!

• Misskitty

Virvla: Fint PLUSSS!!!! Har inte läst tråden bakåt men fick du ett eller två ägg insatta?

• Misskitty
    Virvla skrev 2013-10-30 21:20:54 följande:
    Misskitty: Inget säkert ännu, men tack!
    Hur Fertinova gör med infrysning tror jag beror lite på hur många embryon det är som ska frysas och vilken kvalitet de har. Vi fick tre till frysen. De frystes i två strån. Det bästa för sig och de två som var något långsammare för sig.
    Vi fick aldrig någon information om kvaliten på de som frystes Obestämd

Svar på tråden Fertinova Helsingfors