• Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • Fertilitetsresa

Åh jag hoppas verkligen det! Det är tillräckligt många för att det BÖR vara det! Håller tummarna!!! När får du veta om/när du ska åka dit??

• Virvla

Vi ska ringa kliniken imorgon och höra hur det ser ut, vi får ta beslut utifrån det. Flyg och hotell är bokat, vi måste åka på fredag för att hinna dit då tiden för ET blev 09.20. Det är bara att vänta och hoppas just nu.

• Virvla

Vi hade två blastocyster och två morula på lördagen. Vi satte in den bästa och ska få besked idag om hur många som gick att frysa. Så över förväntan! Glad att det blev en insättning, var ganska nervös lördag morgon. Vi sov på Hotell Fabian som låg på en parallellgata till kliniken. Jättebra hotell, kan verkligen rekommenderas! Nu är det bara att vänta...

• Virvla

Tack ah11 och Fertilitetsresa!
    Känner mig kluven, å ena sidan känner jag mig konstigt lugn den här gången. Å andra sidan känns det som ett omöjligt uppdrag att ta sig igenom tiden fram till TD 2/11. Vill tjuvtesta, eller i nästa stund inte testa alls... Har lite molvärk, men inga ömma bröst vilket jag brukar få... Skönt att ha er att dela resan med!

Svar på tråden Fertinova Helsingfors