Inlägg från: Fertilitetsresa |Visa alla inlägg
  • Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • Fertilitetsresa

Hur hittar ni bästa och billigaste resorna från Stockholm till Helsingfors? Jag har letat och letat men hittar bara resor för ca 5000 kr, det går ju inte? Tips uppskattas!!

• Fertilitetsresa

Grrr... gjorde precis ett inlägg, men var inte inloggad så det publicerades inte Rynkar på näsan Jaja jag skriver igen!

Ja jag tänkte att denna tråden ska gälla från och med NU. Den andra tråden som jag fått hänisning till är såklart jättebra, men det är svårt att gå igenom alla sidorna, tror det är över 200 då den spänner över flera år. Ena dagen har jag den frågan, andra dagen den - då är det svårt att leta när det finns så många sidor... Därför ville jag skapa en ny Glad

Vad spännande det ska bli att följa dig @virvla  - det ser jag fram emot!

Du hittade flygbiljetter från Stockholm (?) för två personer tur och retur för 2000 kr   ?!! Jag har inte hittat något under 5000 kr vare sig flyg eller båt. Men jag kanske måste vara ute i betydligt mer god tid?

Har ni alltså dubbelproblematik, dv. ni behöver både spermie- och äggdonation? Tufft läge...       Hur tänker du när ni kanske avstår erbjudandet och fortsätter i Finland? Då får ni väl inga pengar tillbaka från FK, eller? Annars skulle ni ju kunna testa Umeå först och OM det inte funkar har ni kvar er köplats i Finland?

SOm sagt: ska bli kul att följa er på ER resa - lycka till!! 

• Fertilitetsresa

Hur blir det @virvla blir det Umeå eller Helsingfors? Från när, alltså vilket datum, står ni i kö för äggdonation på Fertinova? Vad händer på det första mötet som ni var på, vi har vårt inbokat till i slutet av juli.

• Fertilitetsresa

Jag och min man ska på vårt första besök på kliniken på onsdag i nästa vecka. Vi står i deras ÄD-kö sedan mitten av maj. Någon som har erfarenhet på hur långe ni har behövt stå i kö? Jag vet att kön är beräknad till ca 6 mån men vore kul att höra från någon som har gått igenom det själv Glad

• Fertilitetsresa

@virvla Har inte kunskap om embryodonation., men jag tror det finns i St. Petersburg?

Jaa nu vill vi få lite besked om tid att förhålla isg till! Och du, har ni fått reda på mer i augusti? Det är ju snaaart!! :) 

• Fertilitetsresa

Jag var jättenöjd med vårt besök kändes riktigt bra! Nu har jag snart fått alla mediciner skrivna till svenskt recept planerad ÄD i nov/dec Så du ligger ca en månad före mig perfekt då kan jag få massor av förhandsinfo!! ;) Lycka till!!

• Fertilitetsresa

Vi träffade Marika och jag tyckte hon verkade mycket bra :)

Hur ser det ut för Er "Alla" nu? Vilka är era nästa steg? Jag inväntar besked om donator vilket jag hoppas få inom en månad :)

Svar på tråden Fertinova Helsingfors