• Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • Virvla

Fertilitetsresa: skönt att ha bestämt sig! Jag tycker alltid att det är perioden då jag velar som är jobbigast. Då är det sisådär 2 månader till insättning nu då, beroende på när du får ta sprutan. Snart är du där!

• Virvla

Visst känns det bra när det äntligen händer något! Det börjar närma sig lite för oss. V. 42 är det planerat äggplock, går allt som det ska så blir det insättning mot slutet av den veckan. Försöker tänka positivt, men börjar bli nervös över att det inte ska bli några ägg eller att de inte ska bli befruktade...

• Virvla

Nu börjar det falla på plats. Donatorns VUL såg bra ut och det blir äggplock på måndag. Min slemhinna var också bra 12,3mm. Det räcker tydligen bra med 6mg progynon för mig, tur där... Har ägnat kvällen åt att boka flyg åt maken till på måndag och flyg+hotell åt oss båda till helgen. Det blir lite mer verkligt och påtagligt när allt är bokat och klart... Hur går det för er andra?

• Virvla

14 ägg fick vi ut! Nu är det bara att vänta och hoppas på att de blir befruktade också...

• Lillan15
    Virvla skrev 2013-10-14 12:08:28 följande:
    14 ägg fick vi ut! Nu är det bara att vänta och hoppas på att de blir befruktade också...

Stort lycka till! Kram till dig Solig
  • Fertilitetsresa

Härligt med 14 ägg @virvla nu håller vi tummar och tår!! Jag tog sprutan i söndags så nu är jag igång också ð???

• Virvla

Fertilitetsresa: Skönt att vara igång?!
    Av våra 14 ägg är det nu 6 kvar som är befruktade. Hoppas bara det finns något kvar på lördag...

Svar på tråden Fertinova Helsingfors